Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صمت گفت: ظرف سه ماه آینده، موافقت نامه تجارت آزاد بین ایران و پاکستان امضا و عملیاتی خواهد شد.

گروه بازرگانی بازارنیوز؛ «سید رضا فاطمی امین» صبح امروز شنبه ۱۵ آبان در نهمین نشست اجلاس کمیته مشترک تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پاکستان گفت: هر دو کشور اراده راسخ برای توسعه مبادلات تجاری دارند و تلاش داریم تا سطح مبادلات دو کشور را به ۵ میلیارد دلار برسد؛ لذا در این مساله توافق داریم تا تجارت بین دو کشور فقط محدود به مبادلات کالایی نباشد و به سرمایه گذاری شرکت‌های پاکستانی در ایران بیانجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه تا سه ماه آینده موافقت نامه تجارت آزاد بین ایران و پاکستان امضا و عملیاتی خواهد شد گفت: ما کاملاً آمادگی داریم تا روابط اقتصادی ایران و پاکستان به مانند روابط سیاسی دو کشور توسعه یابد.

وی گفت: برای افزایش تجارت پنج میلیارد دلاری ایران و پاکستان طی دو سال آینده برنامه‌ریزی شده است.

فاطمی امین اظهار داشت: پیش از این زمینه‌های مختلف اقتصادی مذاکرات انجام شده است و مأموریت هموار شدن مسیر تجارت میان دو کشور را بر عهده گرفته ایم.

وی با تاکید بر اینکه اراده‌ای راسخ برای توسعه مبادلات افزود: ایران آمادگی رفع موانع تجارت با پاکستان را دارد تا روابط اقتصادی دو کشور ارتقا پیدا کند.

وی به اراده راسخ توسعه مبادلات و سرمایه گذاری شرکت‌های پاکستانی در ایران طی سه ماه آینده اشاره و اظهار کرد: مشکلات تجاری به زودی برطرف می‌شود.

وزیر صمت تصریح کرد: در این دو کشور کمیته آغازگر حل مشکلات دو کشور در حوزه تجاری ایجاد می‌شود.

به گفته وزیر صمت، ما خواهان پیشرفت و گسترش روابط، حمل و نقل کالا، تهاتر بازارچه‌های مرزی و همچنین به‌دنبال رفع همه موارد تجارت آزاد هستیم.

وی در خصوص همکاری استراتژیک یادآور شد: تجارت آزاد تا کنون محقق نشده، اما امیدوارم گام‌ها برای دو کشور برداشته شود. ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور مکمل هستند و باید در این حوزه‌ها تلاش بیشتر داشته باشیم.

 

پایان پیام//

برچسب ها: وزارت صمت ، فاطمی امین ، ایران و پاکستان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Pbp

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: وزارت صمت فاطمی امین ایران و پاکستان ایران و پاکستان تجارت آزاد ماه آینده دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۴۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران

به گزارش صدای ایران از ایرنا، آمار‌های منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد که مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست ۲۰۲۴ به یک میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۶ درصدی داشته است. در سه‌ماهه نخست سال میلادی گذشته یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته ۹۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ این رقم با افت ۴۱ درصدی در سه‌ماهه نخست امسال به ۵۴۷ میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال با رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۸۱۷ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل ۷۰۱ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

بر اساس این گزارش مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۵ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار رسیده بود. ترکیه در این سال ۳ میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر و ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

دیگر خبرها

  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • ◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی