Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود یگانه  فرماندار خلخال روز شنبه در بازدید از این موسسه به خبرنگار ایرنا گفت: این موسسه خیریه با ارایه بهترین و بالاترین سطح خدمات توانبخشی،بهداشت و درمان، تغذیه و امکانات رفاهی به معلولین مستقر در آن از لحاظ درجه‌بندی جزء مراکز درجه یک نگهداری معلولین ذهنی کشور محسوب می‌شود.

وی گفت: با مدیریت خوب اعضای هیات مدیره،  این مرکز در طول سال‌های فعالیت خود توانسته علاوه بر ارایه خدمات به معلولین ذهنی بالای ۱۴ سال منطقه سایر معلولان ذهنی اعزامی از شهرستان‌های دیگر استان اردبیل را زیر پوشش خدمات توابخشی خود قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست فرمانداری خلخال گفت: در حالی که هزینه‌های ماهانه ارایه خدمات توانبخشی به ۵۱ معلول ذهنی زن مستقر در این موسسه خیریه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است تنها ۲۰ درصد از این هزینه از طریق یارانه پرداختی بهزیستی تامین و مابقی هزینه‌ها از طریق کمک‌های مالی اعضای هیات مدیره  و همچنین کمک‌های مالی سایر خیرین تامین می‌شود.

او اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵ نفر شامل یک پزشک عمومی، ۲ پرستار، ۲ روانشناس،کارشناس تغذیه و سایر نیروهای انسانی فعال در بخش‌های مختلف این مرکز ،خدمات مختلف از جمله فیزیوتراپی ،گفتار درمانی، بهداشت و درمان و سایر خدمات روزمره مورد نیاز معلولان نگهداری شده در این مرکز را ارایه می‌کنند.

سرپرست فرمانداری خلخال گفت: با توجه به ضرورت ایجاد فضای سبز و پارک بازی برای معلولان این موسسه، در مجاورت ساختمان نگهداری معلولان ذهنی مهرآفرین این شهر، در تلاش هستیم با استفاده از زمین اداره اوقاف و امورخیریه کنار این مرکز زمینه راه‌اندازی پارک بازی و فضای سبز معلولان را فراهم کنیم.

به گفته دکتر عمران خسروی پزشک و از اعضای هیات مدیره مرکز نگهداری معلولان ذهنی خلخال، این موسسه در مرداد ماه سال ۱۳۸۴ با اخذ مجوز رسمی از اداره کل بهزیستی استان اردبیل از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی راه اندازی و در سال ۱۳۹۲ با خرید این مرکز به قیمت ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال با استفاده از کمک مالی خیرین ،از آن روز تا کنون به صورت هیات مدیره اداره شده و از خانواده‌های بی بضاعت معلولان  نگهداری شده دراین مرکز ریالی هزینه دریافت نمی‌شود.

وی با تقدیر از کمک مالی خیرین و مردم خیر خواه خلخال در حمایت از فعالیت‌های خیریه این موسسه افزود: برای توسعه فعالیت‌های موسسه خیریه نهگداری معلولان ذهنی مهرآفرین خلخال یک ساختمان به قیمت ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اخیرا خریداری شده است.

دکتر خسروی اظهار کرد: در حال حاضر ارایه کلیه خدمات پزشکی عمومی و تخصصی به معلولان این موسسه در بیمارستان و مراکز یهداشتی و درمانی خلخال و نیز بیمارستانهای دولتی استان اردبیل رایگان بوده و علاوه بر تزریق دو دز واکسن کرونا،واکسن آنفولانزا نیز به معلولان این مرکز تزریق شده است.

وی گفت: طبق اساسنامه، این موسسه خیریه زیر نظر هیات امناء و بوسیله هیات مدیره اداره می‌شود و تمام  فعالیت‌های آن اعم از جذب مشارکت‌های مردمی زیر نظر هیات مدیره می‌باشد.

او بیان کرد: موسسه خیریه  نگهداری و توان بخشی معلولان ذهنی مونث و جسمی روانی خلخال با ظرفیت نگهداری ۵۰ نفر معلول آماده دریافت کمک‌های نقدی، غیر نقدی و احسان نیکو کاران می‌باشد. 

برچسب‌ها خلخال استان اردبیل معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال استان اردبیل معلولان خلخال استان اردبیل معلولان معلولان ذهنی استان اردبیل موسسه خیریه هیات مدیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۴۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: پزشکان و موسسه‌های تشخیصی-درمانی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، داروخانه ها، آزمایشگاه ها، کیلینیک‌ها و پاراکلینیک‌ها طرف قرارداد در هر شرایطی ملزم به ارائه خدمت با رعایت کامل تعهدات و پوشش بیمه‌ای به بیمه شدگان هستند.
محمدحسین صفاری افزود: در زمانی که سامانه‌های بیمه به هر دلیلی دچار اختلال موقت شوند و یا نسخه نویسی الکترونیک امکان پذیر نباشد، این مراکز موظفند نسخ را به شکل کاغذی ثبت و پذیرش، و به بیمه شدگان خدمات ارائه دهند.
مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: بیمه شدگان تخلف پزشکان و موسسه‌ها را در این خصوص را می‌توانند در سامانه شکایات سازمان بیمه سلامت به آدرس shekayat.ihio.gov.ir ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • همکاری هنرمندان ایران و فرانسه برای مسابقه عکاسی درباره آب
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا