Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین دماوندی‌نژاد معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی از افزایش توزیع نهاده به دلیل خشکسالی بی‌سابقه و کاهش علوفه مورد نیاز در استان‌های مختلف کشور خبر داد و اظهار داشت: ماهانه یک میلیون و ۸۰۰ هزارتن جو، ذرت و کنجاله برای حمایت از دامداران و عشایر توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: سیاست وزارت جهاد کشاورزی تامین نهاده‌های دامی برای حمایت از عشایر و دامداران صنعتی و سنتی است که بخش مهمی از پرورش و نگهدای دام و طیور در کشور از دام روستایی و عشایر تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید

تخصیص بیش از ۹ هزار تن نهاده دامی به چهارمحال و بختیاری

دماوندی‌نژاد با اشاره به اینکه کشور درگیر خشکسالی بی‌سابقه است و این خشکسالی تقاضا نهاده دامی را ۲ برابر کرده است، گفت: وزرات جهاد کشاورزی با مکانیزم برنامه‌ای و سهمیه‌ای که از پیش تعیین شده در تلاش است که در موعد مقرر به شکل ماهانه این نیاز را برای بخش دام صنعتی، طیور صنعتی، دام روستایی و عشایری تامین کند.

او ادامه داد: متوسط ماهانه ۹۰۰هزار تن ذرت، ۵۰۰ هزار تن جو و ۴۰۰ هزار تن کنجاله سویا برای بخش دام صنعتی، طیور صنعتی، دام روستایی و عشایری توزیع شد.

دماوندی‌نژاد به حمایت کامل از مرغداری‌ها فعال در بخش مرغ گوشتی و تخم‌گذار اشاره کرد و گفت: به منظور کاهش مشکلات این بخش، اصلاح قیمت‌ها انجام شد تا این روند موثرترین موانع پیش روی تولیدکنندگان این حوزه را برطرف شود و تولیدکنندگان بدون دغدغه تولید مطمئن و پایدار داشته باشند.

او افزود: هم‌اکنون در بازار مرغ وتخم مرغ تعادل ایجاد شده و تولید توسط تولیدکنندگان شکل گرفته و به بازار روانه شده و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دارد.

دماوندی‌نژاد با اشاره به اجرای طرح اصلاح نژاد دام سبک گفت:ارزیابی برای اجرای این طرح در دست بررسی است تا پس از بررسی، برنامه آینده برای اصلاح نژاد دام اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نهاده های دامی دامداران و عشایر دماوندی نژاد هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۴۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع

ایسنا/لرستان نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی بروجرد از واگذاری کارخانه سامان کاشی شهرستان به هیات حمایت از صنایع، توسط اداره تصفیه امور ورشکستگی خبر داد.

عباس گودرزی امروز سیزدهم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پیرو تصمیم اداره تصفیه امور ورشکستگی قوه قضائیه جهت ارجاع پرونده سامان کاشی به هیات حمایت از صنایع، این واحد صنعتی با حضور نمایندگان و رئیس هیات و معاون اقتصادی استاندار و نماینده دادستان و جمعی از مسئولان ذیربط در محل فرمانداری بروجرد به هیات، تحویل داده شد.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام که قرار بود بعد از جلسات متعدد با مالک کارخانه و پس از اتمام حجت‌های گوناگون و پیگیری‌های مستمر، در سال ۱۴۰۰ انجام شود و در محل کمیسیون اجتماعی هم با حضور مدیرکل تصفیه امور ورشکستگی صورتجلسه کردیم که چنانچه تا ۳۰ تیر ۱۴۰۰ کارخانه روشن نشود آن واحد صنعتی جهت احیاء واگذار خواهد شد.

گودرزی ادامه داد: اما اکنون بعد از چند سال، کارشناسان خبره هیات حمایت از صنایع، رسما پیشرفت پروژه را ۶۰ درصد اعلام کرده‌اند و این یعنی اینکه، ایهاالناس؛ کارگران مظلوم و بیچاره و کارکشته سامان کاشی، در آن روزها که بر سر می‌زدند و کسی صدایشان را نمی‌شنید درست می‌گفتند.

وی تصریح کرد: اما امروز با عبور از همه موانع، اداره تصفیه، تصمیم خود را اجرایی کرد و این واحد صنعتی را به هیات مذکور برای حفظ اشتغال و تداوم تولید واگذار کرد.

این نماینده ادامه داد: امیدوارم با حمایت مسئولان اجرایی و استاندار و فرماندار و همچنین حمایت‌های حکیمانه امام جمعه بروجرد که مسائل اشتغال و صنعت را مورد مداقه قرار می‌دهد شاهد تسریع در پرداخت بدهی، رفع موانع، به روزرسانی کارخانه و رونق تولید و اشتغال در آن کارخانه باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع
  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • تجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • حمایت بیش از ۶۰۰۰ معلم کرمانی از ایتام 
  • مالیات ماهانه طلافروش‌ها ماهی فقط ۸۰۰ هزار تومان!
  • فیلم/ مالیات ماهانه طلافروش‌ها چقدر است؟
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان