Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتیجه گسترش سازمانها و تشکل های زیاد قرآنی باعث شده تا قاریان کشورمان بعد از کشور مصر حرف اول را بزنند.

به گزارش قدس آنلاین، محفل انس با قرآن کریم با حضور حافظان و قاریان بین المللی، در آستان مقدس  امامزاده سلطان امیراحمد کاشان برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط  قاریان خردسال کاشانی، حمید شاکرنژاد و  مصطفی اصفهانیان پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید به سؤالات شرکت کنندگان پاسخ دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید شاکرنژاد، قاری بین المللی قرآن، در این مراسم، توسعه فعالیت های قرآنی را به برکت انقلاب اسلامی و مدیون علاقه مندی مردم به ساحت مقدس این کتاب آسمانی دانست و گفت: نتیجه گسترش سازمانها و تشکل های زیاد قرآنی باعث شده تا قاریان کشورمان بعد از کشور مصر حرف اول را بزنند.

قاری بین‌المللی قرآن، با انتقاد از آیین نامه های دست و پاگیر برگزاری مسابقات قرآنی، افزود: قاریان شرکت کننده در مسابقات قرآنی عملا دچار چالش می باشند، چیزی را می خوانند که آیین نامه مشخص کرده است، چون نمره می خواهند.

وی با بیان اینکه مقوله صوت قرآن در کشورمان مورد غفلت واقع شده است، ادامه داد : به دلیل رویکرد مصری گری در صوت  قرآن باعث شده تا ضربه به صداهای قاریان کشورمان وارد شود.

شاکرنژاد عنوان کرد: وادار کردن نوجوانان به سبک های قاریان مصری ضربه جدی به صدای آنها می باشد، چرا که اکثر سبک این گونه تلاوت ها مربوط به سنین ۴۵ سال به بعد قاریان مصری است.

وی با بیان اینکه قاریانی که از رو قرآن تلاوت می کنند ۶۰ درصد ذهنشان درگیر کلمات است، یادآورشد: قاریان مصری در سنین زیر ۱۴ سال روی حفظ قرآن بچه ها کار می کنند.

قاری بین‌المللی قرآن افزود: تمام حرکات مصری ها در ابعاد تربیتی، اخلاقی، حرف زدن، راه رفتن و نوع نشستن پشت جایگاه تعریف شده است و خیلی تسلیم هیجانات و احساسات نمی شوند.

وی، با بیان اینکه هنوز تلاوت قرآن در کشورمان به صورت سنتی است، افزود: عدم برنامه ریزی در تلاوت قرآن صدا های جوانان را در معرض آسیب قرار می دهد.

شاکرنژاد افزود: در مصر صوت  ارجع  بر لحن است  و در ایران لحن ارجع بر صوت است. تقلید صدا نباید از سنین بلوغ تجاوز پیدا کند، بلکه جوانان بعد از بلوغ باید صداهایشان در قرآئت قرآن تثبیت شده باشد.

وی، در پایان با قدردانی از نحوه قرائت قرآن قاریان نوجوان کاشانی، عنوان کرد: به دلیل توانمندی بالایی که قاریان جوان کاشانی در صوت و حفظ  قرآن دارند قطعا موجب درخشش آنها در محافل بین المللی می شود.

 در این مراسم از حافظان و قاریان برتر قرآنی منطقه کاشان تجلیل به عمل آمد.  

شایان ذکر است، شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل با بیش از هزار حافظ کل، ۳۰۰ قاری ممتاز بین المللی و بیش از ۳۰۰ مجمع قرآنی، رتبه اول کشور را کسب کرده اند.

منبع: خبرگزاری حوزه

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: محفل انس با قرآن انتقاد حمید شاکرنژاد قاری بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۴۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن همه چیز ماست

حسینعلی شریف، موذن، استاد پیشکسوت قرآنی و مولف کتب مختلف آموزش قرآن کریم درباره اقدام صداوسیما در تولید برنامه‌های قرآنی امثال «محفل» گفت: همانطور که امام راحل فرموده بودند انقلاب اسلامی برگرفته از قرآن است، باید تمام شئونات زندگی‌مان با قرآن پیوند بخورد. 

شریف ادامه داد: واقعاً جای برنامه «محفل» در صداوسیما خالی بود. با هرکسی که در محافل قرآنی و حتی غیر قرآنی صحبت می‌کنم، می‌بینم از برنامه رضایت داشتند. آنقدر باید برنامه جذاب باشد، تا مخاطب بعد از دیدن آن گرایشش به قرآن بیشتر شود. 

استاد پیشکسوت قرآنی در پاسخ به هجمه‌های به راه افتاده از سوی دشمنان که می‌گویند قرآن ارتباطی با جامعه ایران ندارد، توضیح داد: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم؟ در گذشته تمام بزرگوارانمان کارشان را با قرآن آغاز می‌کردند و بعد به سایر اولویت‌هایشان می‌پرداختند. ما باید زندگی‌مان را با قرآن تطبیق دهیم. البته ساخت برنامه‌های قرآنی نیازمند حضور کارشناسان و متخصصان قرآنی است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • ارتقای قاریان جوان در طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع)
  • قرآن همه چیز ماست
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن