Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب؛ «علیاء رضی» همسر شیخ «علی سلمان» دبیر کل جمعیت الوفاق در گفت و گو با شبکه  «المیادین» در سالروز صدور حکم حبس ابد برای همسرش صدور این حکم برای شیخ علی سلمان را دردناک وشوک آور خواند و تصریح کرد: مسئله سخت‌تر این بود که چگونه این خبر را به دو دخترم بدهم.

وی در این باره گفت: من پیش از رفتن به دادگاه به دخترانم گفتم ما در امتحان الهی هستیم پس باید صبور باشیم تا در امتحان پیروز شویم و زمانی که از دادگاه بازگشتم آنها در انتظار ورود پدرشان بودند اما به آنها گفتم هنوز این امتحان به پایان نرسیده است؛ ناراحت نباشید ما در ضیافت الهی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علیاء رضی صدورحکم حبس ابد برای شیخ علی سلمان را با توجه به اتهامات وارد شده به او قابل پیش‌بینی خواند و اظهار داشت: نکته غافلگیر کننده سکوت بین‌المللی بویژه آمریکا به عنوان یکی از طرف‌های راهکار سیاسی ویژه قطر بود؛ زیرا آمریکایی‌ها از تمام جزئیات اطلاع داشتند اما تحت فشارهای حقیقی تنها به صدور بیانیه‌های پوچ برای حفظ منافع خود اکتفا کردند.

وی یکی از سخت‌ترین لحظاتی که بر او گذشت را لحظه قرائت حکم در دادگاه خواند و توضیح داد: من از این ظلم که بر شیخ علی شد، بسیار ناراحت شدم. او قربانی بحران خلیج فارس(بحران میان قطر و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس) شد و این امر خیلی آزارم داد.

رضی درباره روحیه همسرش در زندان گفت: تنها از او پایداری و ثبات دیدم، او همواره به ما امید و نیرو می‌دهد و بر رسیدن به خواسته‌های مردم به ویژه فرزندان شهدا و بازداشتی‌ها که دغدغه اول او هستند، پافشاری دارد.

رضی درباره آخرین تحولات سیاسی نیز اظهار کرد که تمامی اظهارنظرها، تحرک‌ها و بیانیه‌های مهم را به اطلاع همسرش می‌رساند و او به این شکل از بیشتر خبرها مطلع می‌شود، همچنین او خبرهای داخلی را در روزنامه‌هایی که در زندان توزیع می‌شوند، می‌خواند.

همسر شیخ علی سلمان درباره قانون مجازات‌های جایگزین که به تازگی در بحرین مطرح شده، گفت: هیچ کسی به شیخ علی سلمان پیشنهاد خروج از حبس در چارچوب این قانون را نداده است اما خروج از زندان با پیشنهادهای جایگزین و یا زندان باز مناسب او و جایگاهش نیست.

دولت بحرین شیخ علی سلمان را در آبان‌ماه ۱۳۹۷ به اتهام جاسوسی برای قطر - در جریان مشارکت در مذاکرات مربوط به حل بحران این کشور با دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس در چارچوب راهکار سیاسی قطر و آمریکا - متهم کرد و وی به حبس ابد محکوم شد.


 

منبع: تقریب

کلیدواژه: شیخ علی سلمان خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۴۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، معاون فرهنگی واجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش از برگزاری رویداد‌های متنوع فرهنگی، علمی وهنری گرامیداشت روز خلیج فارس در کیش خبر داد.

علیرضا فاطمیان پور گفت: همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی با حضور پیروز مجتهد زاده یکی از صاحب نظران بین المللی حوزه خلیج فارس، فردا یکشنبه نهم اردیبهشت در مرکز همایش‌های بین المللی کیش برگزار می‌شود.

وی افزود: جشن خانوادگی روز ملی خلیج فارس به همراه آیین اختتامیه جشنواره کیش بهشت خانواده ها نیز ساعت ۱۹ دوشنبه دهم اردیبهشت در یکی از کشتی های تفریحی اجرا خواهد شد.

 علیرضا فاطمیان پور افزود: پخش زنده ویژه برنامه تلویزیونی روز ملی خلیج فارس از ساعت ۸ صبح به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه سه سیما و از ساعت ۱۳ تا ۱۳:۴۵ دقیقه از شبکه دو سیما، اجرای رزمایش دریایی از ساعت ۸ صبح و برگزاری اجتماع دانش آموزی به همراه اجرای برنامه‌های روز ملی خلیج فارس در اسکله تفریحی از برنامه‌های در نظر گرفته شده دوشنبه دهم اردیبهشت است.

پخش نماهنگ اجرای اثر هنری خوشنویسی زیرآب هنرمند کیش حسین ابارشی و رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره تئاتر کافه و ساحل کیش از دیگر برنامه‌های روز ملی خلیج فارس است.

دیگر خبرها

  • همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی
  • پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع کرمانشاه شد
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • پساب شهری در کرمانشاه جایگزین آب مصرفی صنایع شد
  • پرواز پاراگلایدرها در آستانه روز ملی خلیج فارس
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد/کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین