Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا، روزنامه تایمز با اشاره به جاذبه های گردشگری سوریه نوشت مقامات دمشق صدور روادید برای گردشگران را از سرگرفته اند. در یک دهه جنگ داخلی سوریه نیز امکان دریافت روادید وجود داشت اما همه گیری کرونا این روند را متوقف کرده بود.

شرکت های مسافرتی در سراسر اروپا با تاکید بر میراث فرهنگی سوریه، چالش برگزاری تورهای مسافرتی به سوریه را برعهده گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تارنمای دویچه وله آلمان نیز با تایید آغاز تورهای شرکت های مسافرتی اروپایی به سوریه نوشت: آژانس های مسافرتی می گویند با این کار تشویق به توافقات میان فرهنگی می کنند. منتقدان در مقابل مدعی اند این اقدام به معنای عادی سازی روابط با حکومت سوریه است.

برخی از شرکت های مسافرتی اروپایی می گویند این که سوریه بیش از یک دهه درگیری جنگ داخلی مرگبار بوده است اهمیتی ندارد.

یک آژانس سیر و سفر در برلین در این زمینه گفت: سوریه بعد از سالها جنگ ویرانگر اکنون در حال بازگشت به زندگی عادی است که در چند سال گذشته در این کشور مشاهده نشده است.

فقط آژانس های مسافرتی در برلین نیستند که علاقه مند به اعزام گردشگر به سوریه هستند.

به نوشته دویچه وله، در یک ماه گذشته شرکت انگلیسی «لوپاین تراولز» نیز تورهایی را برای سفر به سوریه در سال ۲۰۲۲ به فهرست تورهای خارجی خود اضافه کرده است. شرکت «ان تیمد برادرز» در انگلیس نیز به گردشگران توصیه کرده از این کشور دیدن کنند.

«کلیو» شرکت متخصص در زمینه تورهای فرهنگی در پاریس نیز احتمالا یکی از اولیه شرکت های اروپایی بوده که تبلیغ سفر به سوریه را در سال ۲۰۱۹ آغز کرده است و بار دیگر تورهایی را برای سفر به سوریه در سال ۲۰۲۲ ترتیب داده است.

به غیر اروپا تعدادی از تورگردانان در چین و روسیه نیز توصیه هایی برای سفر به سوریه داشته اند و اکنون یک شرکت گردشگری در چین موسوم به «یانگ پایونر» که در برگزاری تورهای گردشگری به کره شمالی شهرت دارد رزور تور برای سوریه در اوایل سال ۲۰۲۲ را آغاز کرده است.

با این حال وزارت خارجه آلمان درباره سفر به سوریه هشدار داده است. در بیانیه این وزارتخانه که در اختیار دویچه وله قرار گرفت آمده است: سفارت آلمان در دمشق تعطیل است و امکان کمک های کنسولی به اتباع آلمانی در این کشور وجود ندارد.

گردشگری یک منبع آسب پذیر درامدی محسوب می شود. قبل از آغاز جنگ داخلی در سوریه در سال ۲۰۱۱ میلادی گردشگری ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی سوریه را تشکیل می داد. بر اساس آمار بانک جهانی در سال ۲۰۱۰ این کشور ۱۰ میلیون گردشگر داشت و ارزش گردشگری بین المللی آن به ۶.۳ میلیارد دلار رسید.

بین سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ بر اساس آمار مقامات سوری شمار گردشگران از ۱.۰۴ میلیون نفر به ۲.۴۲ میلیون نفر رسیده است و معلوم نیست که چه سهمی از آنها را اروپایی ها تشکیل می دهند.

برچسب‌ها قاره اروپا سوریه خاورمیانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاره اروپا سوریه خاورمیانه قاره اروپا سوریه خاورمیانه سفر به سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۴۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علم و فرهنگ، سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری باهدف ایجاد فضای رقابتی برای تعالی بنگاه‌ها و سازمان‌های حوزه گردشگری، تشویق بنگاه‌ها برای شناخت نقاط قوت و زمینه‌های قابل‌بهبود و اجرای پروژه‌های بهبود، ایجاد فضای مثبت، توأم با خلاقیت و نوآوری و تبادل تجربیات موفق بنگاه‌های گردشگری، ارج‌نهادن به کارکنان سازمان‌های متعالی و بهره‌ور صنعت گردشگری و به‌رسمیت‌شناختن بهترین سازمان‌ها اعم از خصوصی، دولتی یا غیرانتفاعی در زمینه گردشگری است، تابستان امسال برگزار می‌شود.

برگزاری جایزه ملی تعالی گردشگری با بهره‌گیری از مدل‌های علمی روز دنیا، خطوط راهنمایی برای سازمان‌های گردشگری ایجاد می‌کند تا پیشرفت‌ها و عملکرد خود را در زمینه کیفیت و سرآمدی سازمانی اندازه‌گیری کند.

جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری بر مبنای ارزیابی خبرگان صنعت گردشگری و اساتید دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ، به بنگاه‌ها و نهادهایی اعطا می‌شود که در کسب نتایج مطلوب در صنعت گردشگری توانمند هستند. کلیه بنگاه‌ها و شرکت‌های فعال در صنعت گردشگری در بخش‌های مختلف اعم از اقامت، حمل‌ونقل، تفریح و سرگرمی، آژانس‌های مسافرتی، رستوران و خدمات غذایی و… می‌توانند متقاضی جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری باشند.

همچنین اطلاعات کامل برگزاری سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری متعاقباً اعلام می‌شود.

کد خبر 6090092 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد
  • میمند شهر ملی شیشه گری