Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در این آیین با بیان اینکه این جشنواره قرار است روزهای ۲۶ و ۲۷ آبان همزمان با فصل برداشت این محصول در محل شرکت کشت و صنعت نیشکر فارابی برگزار شود افزود:این جشنواره در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و فرهنگی شرکت نیشکر و همچنین به منظور توانمندسازی جوامع محلی و روستایی پیرامون آن به صورت سالانه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش برای تبدیل جوامع محلی به مقاصد گردشگری
ناصری با اشاره به این که نیشکر در حدود ۵۰ درصد کل شکر کشور را تامین می‌کند، افزود: این شرکت تاثیر مستقیم و به‌سزایی در اشتغالزایی ساکنان ۱۴۷ روستای اطراف مزارع نیشکر دارد، همچنین این روستاها ظرفیت تبدیل‌شدن به مقصد گردشگری کشاورزی را دارند و این جشنواره برای عملی‌کردن این موضوع برگزار می‌شود.
وی تاکید کرد: این مجموعه درصدد است تا جوامع محلی و روستایی را از منافع این کشت و صنعت‌ها بهره‌مند سازد ضمن آنکه هنرمندان، صنعتگران و افراد دارای مهارت می توانند در فضایی مناسب در این جشنواره توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

برنامه‌ریزی برای رونق گردشگری صنعتی
ناصری گردشگری صنعتی را از دیگر ظرفیت‌های استان به ویژه نیشکر دانست و گفت: تاکنون چندین تور گردشگری در این زمینه برگزار و مورد استقبال قرار گرفته است. در آینده به دنبال توسعه این بخش در کنار گردشگری کشاورزی هستیم.

قدردانی از نیشکر به دلیل اهتمام به گردشگری
در ادامه آیین سیدحکمت‌الله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان ضمن قدردانی از مجموعه نیشکر به دلیل اهتمام به حوزه گردشگری گفت: در حالی‌که سالیان گذشته از موضوع گردشگری طبیعت غفلت شده است ولی اکنون قرار است جشنواره ملی برداشت نیشکر با محور گردشگری کشاورزی برگزار شود.
وی با اشاره به این که مجموعه توانمند نیشکر یک ظرفیت ملی است ابراز امیدواری کرد با هم‌افزایی و مشارکت مطلوب بین نیشکر و میراث فرهنگی بتوانیم اتفاقات خوب و مثبتی را رقم بزنیم.
موسوی ادامه داد: خوزستان پایتخت کشاورزی و پایتخت شکر کشور است به‌طوری که سطح وسیعی از زمین‌های استان از هفت‌تپه تاریخی تا خرمشهر  را مزارع نیشکر پوشش می‌دهند و این جشنواره تاثیر مستقیم و مثبتی بر مناطق پیرامون و ایجاد شادی و نشاط بر محیط استان خواهد داشت.

ارزآوری برای استان
موسوی گفت:یکی از مزایای دیگر این جشنواره علاوه بر توسعه گردشگری کشاورزی ایجاد درآمد ارزی برای استان به دلیل همجواری با کشورهای منطقه است.
ولید آلبوناصر دبیراین جشنواره نیز گفت:جشنواره ملی برداشت نیشکر در راستای ترویج دستاوردهای علمی، کشاورزی و صنعتی نیشکر و با هدف ایجاد پیوند میان صنعت و هنر برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه‌ از اهداف این جشنواره انتشار اخبار مثبت از استان به جای اخبار منفی و جذب گردشگر است گفت: هدف ما برگزاری صرف جشنواره نیست، بلکه ایجاد انگیزه برای علاقه‌مندان به حوزه نیشکر و کشاورزی و حمایت از تولیدات هنری و محتوای بصری است.
آلبوناصر جشنواره ملی برداشت نیشکر را یک فرصت فرهنگی برای استان توصیف کرد و گفت: در تلاش هستیم تا میزان مشارکت مردمی در یک رویداد علمی فرهنگی را افزایش دهیم.

برنامه‌های جشنواره
برگزاری جشنواره مطبوعاتی شهد رسانه، برگزاری تورهای عکاسی، برگزاری تور دوچرخه سواری در کشت و صنعت نیشکر، برگزاری همایش مقاله با موضوع گردشگری نیشکر، برگزاری نمایشگاه عکس‌های منتخب و چاپ در قالب کتاب از جمله برنامه‌های این جشنواره ۲ روزه است.
طبق اعلام مسئولان جشنواره، برپایی تور نقاشی برای هنرمندان نقاش استان پیش از آغاز جشنواره برگزار می‌شود.

برچسب‌ها میراث فرهنگی خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میراث فرهنگی خوزستان میراث فرهنگی خوزستان گردشگری کشاورزی برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۵۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از مسئولان، اصحاب شعر و فرهنگ و قشر‌های های مختلف مردم محفل شعر ارادت رضوی برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: این مراسم از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی می‌باشد که با حضور شاعران عرب از استان و سایر استا‌های کشور برگزار شد.

مجید منادی افزود: تا قبل از برگزاری جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی چندین برنامه در شهرستان‌های مختلف استان از جمله آبادان، دزفول، شوشتر، شادگان و سوسنگرد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد:چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی آخر اردیبهشت با حضور شعرای عرب زبان از کشورمان و سایر کشور‌های جهان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • مست عشق و حواشی یک پوستر
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تسریع شود