Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-02@14:44:10 GMT

تجارت آزاد بین ایران و پاکستان از ۳ ماه آینده

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۵۱۶۰

تجارت آزاد بین ایران و پاکستان از ۳ ماه آینده

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز، سیدرضا فاطمی‌امین در نهمین نشست اجلاس کمیته مشترک تجاری جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با تاکید بر توافق دو کشور برای افزایش و توسعه مراودات تجاری گفت: دو کشور در مذاکرات اولیه بر افزایش سطح روابط تجاری دو کشور به پنج میلیارد دلار در 2 سال آینده به توافق رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت معدن و تجارت در خصوص توافقات دو کشور در حوزه سرمایه‌گذاری تصریح کرد: سعی داریم که این توافق تجاری صرفا مبادله کالا نباشد و به سرمایه گذاری شرکت های ایرانی و پاکستانی در 2 کشور منجر شود.

فاطمی امین در ادامه از سرعت روند توسعه روابط تجاری بین ایران و پاکستان طی 2 ماه گذشته خبر داد و افزود: در همین راستا تلاش می‌کنیم روابط تجاری که در ماه گذشته سرعت گرفته در ماه‌های آینده تداوم پیدا کند؛ به طوری که تا سه ماه آینده موانع برای توسعه تجارت و روابط اقتصادی بین دو کشور برطرف شود.

طبق گفته فاطمی‌امین بر اساس مذاکرات صورت گرفته، روابط اقتصادی شرکت‌های خصوصی 2 کشور نیز به زودی شکل می‌گیرد و 2 مرکز با ماموریت رفع موانع اقتصادی و تجاری و بین دو کشور تشکیل خواهد شد.

وزیر صمت همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه تجارت بین دو کشور باید فراتر از تبادل دو جانبه کالا باشد و به سمت سرمایه گذاری و همکاری های منطقه ای گسترش پیدا کند، گفت: تا سه ماه آینده موافقت تجارت آزاد بین دو کشور را عملیاتی می‌کنیم و ما این آمادگی را داریم تا با کشور دوست و برادر خود، پاکستان روابط خود را گسترش دهیم.

وی در پایان خواستار افزایش روابط اقتصادی ایران و پاکستان همپای روابط سیاسی مطلوب دو کشور شد.

گفتنی است عبدالرزاق داود، مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه‌گذاری نیز در ادامه این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در این نشست، خواستار توسعه و پیشرفت روابط در همه حوزه‌های اقتصادی و استفاده از مزایای تجارت آزاد بین دو کشور شد.

وی به دستور نخست‌وزیر پاکستان مبنی بر توسعه تجارت منطقه‌ای بویژه با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و نسبت به تحقق توافقات انجام شده ابراز امیدواری کرد و گفت: اقتصاد دو کشور مکمل یکدیگر هستند و باید برای تحقق ظرفیت‌های موجود تلاش شود.

گفتنی است نهمین نشست کمیته مشترک تجاری جمهوری اسلامی ایران با پاکستان با هدف توسعه تجارت بین دو کشور برگزار شد که در آن موضوعات بانکی، گمرکی، حمل و نقل، بازارچه، تبادل کالا و قرنطینه در کارگروه‌های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1117521 برچسب‌ها پاکستان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پاکستان ایران و پاکستان سرمایه گذاری بین دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۵۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور

سیدحسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل با نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات در «باغ اسلامی» این شهر دیدار و درباره توسعه روابط تجاری، اقتصادی دو کشور گفتگو کردند.

در این دیدار طرفین پیرامون موضوعات مرزی و امنیت مرزهای دو کشور، روابط تجاری و اقتصادی و همچنین تسهیل در امر صدور روادید برای شهروندان افغانستان گفتگو نمودند. 

سید حسن مرتضوی در این دیدار اظهار داشت که امنیت و آرامش در افغانستان را برای همه کشورهای منطقه مفید است؛ وی همچنین تاکید نمود در سایه آرامش و امنیت به ویژه در مرزهای دو کشور، فعالیت تجار و فعالان افغانستانی و ایرانی افزایش خواهد یافت.

این دیپلمات ارشد ایرانی با تاکید بر لزوم حمایت از تجار و فعالان اقتصادی، تسهیل در صدور روادید برای شهروندان افغانستان را امری مهم در پیشگیری از ترددهای غیرقانونی به ایران عنوان نمود.

مولوی نوراحمد اسلام‌جار نیز آرامش و امنیت را نیاز اساسی برای ترقی و پیشرفت دو کشور دانسته و تصریح نمود که حکومت سرپرست افغانستان هیچگاه به دنبال برهم زدن آرامش منطقه نبوده و نیست.

والی هرات همچنین با تاکید بر اینکه پیشرفت افغانستان و عمران و آبادانی هرچه بیشتر این کشور را از اولویت های مقامات حکومت سرپرست می‌باشد، راه‌آهن خواف، هرات را یک پروژه مهم و حیاتی برای هر دو کشور خوانده و بر لزوم بهره برداری هرچه سریعتر از این پروژه تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو