Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست مجازی هماهنگی طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۱ استان کشور برگزار شد.

خبرگزاری میزان - این نشست با حضور محمود شالویی، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اکبر صفی پور، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری، صادق موسوی، مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران به نمایندگی از سازمان سینمایی کشور و نماینده ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و حضور مجازی مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و هرمزگان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از وزارت ارشاد اسلامی اینجا کلیک کنید

محمود شالویی، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی در این نشست گفت: توجه به مناطق محروم در حوزه فرهنگ و هنر از برنامه‌های دولت سیزدهم و وظیفه اخلاقی و سازمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. در این راستا برنامه ریزی‌هایی صورت می‌گیرد تا فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری در همه نقاط کشور جریان یابد و بتواند نقشی را در محرومیت زدایی و عدالت فرهنگی کشور ایفا کند. این رویکرد جریان توجه به مناطق محروم را استمرار و توسعه می‌دهد و به ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار‌های فرهنگی و هنری کمک می‌کند.

شالویی در ادامه گفت: در این طرح فقط برگزاری رویداد‌های فرهنگی و هنری در نقاط و استان‌های مختلف کشور مدنظر نیست بلکه آموزش هنر به مثابه ابزاری مهم برای صیانت از هنر‌های ملی و بومی و محلی که در معرض خطر فراموشی هستند مورد توجه اساسی است ضمن اینکه استمرار آن می‌تواند به عدالت در آموزش هنر و گسترش کسب و کار‌های هنری در سراسر کشور کمک کند. در طرح آموزش هنر نیاز‌ها و خواسته‌های مناطق متناسب با ظرفیت‌های آن‌ها از نظر رشته‌های هنری مورد توجه است.

سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: در طرح آموزش هنر در مناطق محروم معاونت‌های هنری و فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت امور هنری، فرهنگی، سازمان سینمایی و ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همکاری دارند و این طرح با محوریت دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری معاونت امور هنری با همکاری و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها اجرا می‌شود و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها با نهاد‌های دیگر در هر استان تعامل می‌کنند. دوره‌های آموزش هنر در مناطق محروم به دو صورت مجازی و حضوری بزودی آغاز خواهد شد.

علی اکبر صفی پور، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری در ادامه نشست درباره اقدامات انجام شده برای طرح آموزش هنر گزارشی ارائه کرد و مدیران کل یا نمایندگان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها نظرات خود را درباره طرح بیان کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار معاونت هنری هنر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا هنر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنر در مناطق محروم معاونت امور هنری طرح آموزش هنر برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۵۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲

به گزارش قدس آنلاین، بابک نگاهداری با بیان اینکه اقدامات محرومیت زدایی در ۱۵ سال گذشته به‌ویژه در مناطق جنوب شرقی کشور افزایش‌یافته، اظهار کرد: بررسی وضعیت محرومیت مناطق مختلف کشور نشان از آن دارد که محرومیت در مناطق مختلف کاهش یافته و این امر از سوی مردم هم محسوس بوده است. 

وی بیان کرد: بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان‌می‌دهد روند محرومیت‌زدایی در سیستان و بلوچستان شدت پیدا کرده و در بازه زمانی ۱۵ ساله، محرومیت زدایی در این استان از ۲۱ استان دیگر بیشتر بوده است. 

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: با این اقدامات ۲۱ درصد از خانوارهای سیستان و بلوچستان، یعنی بیش از ۵۸۰ هزار نفر، از محرومیت خارج‌ شده‌اند. 

وی توضیح داد: بررسی‌ها نشان‌می‌دهد این اقدامات تنها در مناطق شهری استان متمرکز نبوده و روستاها نیز در کانون توجه برنامه‌های محرومیت‌زدایی قرار داشته است.

نگاهداری اظهار کرد: بر همین اساس در سال ۱۴۰۰، بیش از ۲۳ درصد از ساکنان مناطق روستایی و ۱۷ درصد از ساکنان مناطق شهری این استان، از محرومیت خارج شدند. 

وی با بیان اینکه محرومیت مناطق کشور یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های سیاست‌گذاران و برنامه ریزان کشور محسوب‌می‌شود، گفت: این مهم هر ساله در قوانین بودجه سنواتی نیز مورد توجه قرار گیرد. 

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس استان سیستان و بلوچستان را می‌توان کانون توجه اعتبارات محرومیت‌زدایی در قوانین بودجه دانست، گفت: هرساله اعتبارات قابل توجهی به‌منظور رفع محرومیت مناطق کشور در نظر گرفته‌می‌شود که بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان‌می‌دهد سیستان و بلوچستان رتبه نخست این اعتبارات را در میان استان‌های کشور در دهه اخیر داشته است.

وی توضیح می‌دهد: به‌طور متوسط سهم اعتبارات این استان از بودجه محرومیت‌زدایی نسبت به سهم استان‌های تهران، اصفهان و آذربایجان شرقی از این اعتبارات به‌ترتیب حدود ۴، ۳ و ۲.۵ برابر است.

نگاهداری خاطرنشان کرد: اعتبارات مصوب برای پروژه‌های محرومیت‌زدایی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵.۲ هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده است که می‌توان گفت با رشد ۷۳ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ مواجه بوده است. 

وی تصریح‌کرد: این میزان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به ۶.۸ هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته که نسبت به سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته است.

انتهای پیام

پایان پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر