Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه آموزش ایرنا، ایمان افتخاری روز شنبه در نشست خبری به مناسبت ابلاغ مصوبه بنیاد علم ایران و هفته ترویج علم، افزود: تعداد طرح های حمایتی از ابتدای تاسیس صندوق تاکنون از ۸ هزار طرح عبور کرده است.

وی تاکید کرد: اصلی ترین حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در سه محور طرح های پژوهشی، حمایت از دوره های پسادکتری و حمایت از پابان نامه های مقطع دکترا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سه محور از لحاظ حمایت بیشترین تعداد را به خود اختصاص دادند.

افتخاری، یکی از مهمترین فعالیت های این مجموعه را توسعه تعاملات بین المللی صندوق اعلام کرد و گفت: در ۲ سال گذشته فراخوان مشترک با بنیاد پژوهش های بنیادی روسیه انجام شده است.

وی ادامه داد: شکل گیری گروه های تحقیقاتی ایران و روسیه از مهمترین اهداف این فراخوان است. در تلاش هستیم فعالیت های پژوهشی ۲ کشور به هم گره بخورد.

رییس بنیاد علم ایران ادامه داد: بیش از ۳۸۰ طرح مشترک در این قالب، دریافت کردیم که از بین آنها ۴۱ طرح مورد حمایت طرفین قرار گرفت که تعداد قابل توجهی است .

وی با اشاره به اینکه در کنار این مورد، ۲ فراخوان مشترک با آکادمی علوم چین هم داشتیم، گفت: آخرین فراخوانی که با آکادمی علوم چین داشتیم، حول موضوعات انرژی تجدید پذیر و مهندسی زیستی است.

افتخاری تصریح کرد: بیش از ۳۵ طرح در این قالب دریافت شده و پنج طرح مورد تصویب قرار گرفت. برای این طرح ها تا سقف ۳ میلیارد تومان از سوی ایران و ۱۲۰ هزار دلار از سوی چین درنظر گرفته می شود. علاوه بر این پنج طرح، چهار کارگاه مشترک به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: اولین فراخوان مشترک را هم با بنیاد علوم طبیعی چین برگزار کردیم که بیش از ۲۶۰ طرح مشترک در حوزه های علوم زیستی، علوم مواد، ریاضیات دریافت شد.

افتخاری بیان کرد: تعداد قابل توجهی از این طرح ها دارای کیفیت بسیار خوبی دارند و از بین آنها ۱۵ طرح تا سقف یک میلیارد تومان از سوی ایران و ۱۲۰ هزار دلار از سوی چین مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه علاوه بر این کشورها، همکاری های بین المللی با کشورهای ژاپن و آلمان داریم، گفت: تفاهم نامه ای هم با کشور برزیل منعقد شده که امید است به زودی به سمت اجرایی شدن پیش برویم.

افتخاری تصریح کرد: از برنامه های دیگر این مجموعه فعالیت مشترک با نیماد وزارت بهداشت (مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران) است که در این مورد قرار است ۲۰ پروژه مشترک حمایت شوند و برای هر پروژه ۶۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. ۳۰۰ میلیون تومان از سوی ما و همین مقدار از سوی وزارت بهداشت حمایت می شود.

وی با تاکید بر اینکه برنامه دیگری با محوریت رفع چالش های کشور در دست اجرا است، گفت: مهلت اولین فراخوان این موضوع از ۱۷ مهر تا ۳۰ آبان است و طرح ها در حال دریافت است.

افتخاری افزود: تمرکز این طرح ها بر انرژی، اقلیم، منابع آب، امنیت غذایی و مدل سازی و تحلیل سیستم های پیچیده است. امید است در این برنامه ۱۰ طرح تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان مورد حمایت قرار گیرند.

رییس بنیباد علم ایران خاطرنشان کرد: احصای سایر مشکلات و چالش ها در معاونت آینده پژوهشی این مجموعه در حال انجام است.

افتخاری با اشاره به اینکه طی سال های گذشته فعالیت های صندوق دستخوش تغییر و تحولاتی شده است، گفت: تصویب این اساسنامه شروع یک توسعه اثرگذار در صندوق بوده و در واقع با تمرکز بر پژوهش های پایه فعالیت های بنیاد علم ایران ادامه پیدا می کند.

به گزارش ایرنا،‌ تغییر عنوان صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به بنیاد علم ایران و تصویب اساسنامه آن هفته گذشته از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شد. 

برچسب‌ها محققان ایرانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور گرنت پژوهشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محققان ایرانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور گرنت پژوهشی محققان ایرانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور گرنت پژوهشی بنیاد علم ایران مورد حمایت طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۵۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند

ایسنا/اردبیل رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران گفت: موزه‌ها نهادی آموزشی و پژوهشی هستند که باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند.

میرسید احمد محیط طباطبایی در اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل، گفت: در آخرین تعریف‌ها موزه یک نهاد غیرانتفاعی شمرده می‌شود که نقشی آموزشی، پژوهشی و معرفی کننده دارد و از همین طریق موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران افزود: در همین راستا مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی یک نمونه از موزه بزرگ و عظیم است که قدیمی‌ترین مرکز اسناد در ایران محسوب می‌شود و این مجموعه در تعریف جدید ایکوم معنای واقعی موزه است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، وی بیان کرد: در بیش از سه دهه گذشته هرساله یک موضوع محور فعالیت موزه‌ها قرار گرفته است که همه آنها با جامعه و مشکلات آن مرتبط بوده و امسال نیز آموزش و پژوهش محور اصلی فعالیت موزه‌ها است، آموزش و پژوهشی که در جامعه امروز لازم است و به تک تک دغدغه‌های روز می‌پردازد.

محیط طباطبایی که در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی سخنرانی می‌کرد با اشاره به موزه علوم این دانشگاه، ادامه داد: دانشگاه‌ها مثل هر بخش دیگری از جامعه به موزه نیاز دارند و موزه علاوه بر بحث آموزش و پژوهش نقش ارتباط دهنده دانشگاه با بیرون از آن را ایفا می‌کند.

رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) خاطرنشان کرد: موزه‌ها باید برای نسل آینده برقرار باشند، آنها به وجود آمده‌اند تا همه آنچه که مربوط به هویت و منشأ فرهنگی جامعه است به کودکان، نوجوانان و نسل‌های آینده منتقل شود.

وی اضافه کرد: امیدوارم که موزه‌ها با نگاه موزه‌ای اداره شوند و برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل نیز برای دانشجویان، علاقمندان و فعالان حوزه موزه‌ها مؤثر باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب