Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی ایمانیه پیش از ظهر شنبه در دیدار با تشکل‌های دانش‌آموزی استان فارس با اشاره به اینکه ۱۳ آبان سالروز سه رویداد مهم از جمله تبعید حضرت امام (ره)، شهادت دانش آموزانی که در سالگرد تبعید ایشان تظاهرات کرده بودند و تسخیر لانه جاسوسی در سالگرد شهادت این دانش‌آموزان است، عنوان کرد: این سه رویداد، سه اقدام اصیل مبتنی بر فرهنگ اسلامی و ایرانی است که باید الگویی برای همه مردم و مسئولان در مسیر تعالی کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم بهره گرفتن از توانایی‌ها و ظرفیت‌های این قشر اثر گذار تاکید کرد و از آنها خواست تا در چند روز آینده انتظاراتی که از مدیرکل آموزش و پرورش استان دارند را بیان کنند.

ایمانیه اظهار کرد: بی تردید مطابقت خواسته‌های دانش آموزان با برنامه‌های ارائه شده از سوی افرادی که برای سمت مدیرکلی آموزش و پرورش معرفی می‌شوند در انتخاب گزینه مناسب اثر بخش خواهد بود که البته دانش آموزان عزیز باید دقت کنند این انتظارات مبتنی بر واقعیت‌ها و توجه به محدودیت‌های موجود نوشته شود.

۲ مشکل در نظام آموزش و پرورش

استاندار فارس به اشاره به سخنان دانش آموزان ابراز کرد: به نظر می‌رسد در حال حاضر با دو مشکل در نظام آموزش و پرورش مواجه هستیم که شامل مشکلات فرهنگی و پرورشی و خشک و غیر قابل انعطاف بودن نظام آموزشی کشور می‌شود.

نماینده ارشد دولت در استان فارس با بیان اینکه انتقاد و نظارت کردن به تنهایی کافی نیست از دانش آموزان خواست تا همواره به دنبال یافتن راهکارهای عملیاتی با توجه به محدودیت منابع مالی و سایر موارد باشند.

وی متذکر شد: بسیاری از مشکلات با راهکارهای نرم افزاری و خلاق قابل حل هستند، همانگونه که راه اندازی مجمع خیرین سلامت بسیاری از محدودیت‌های تأمین بودجه و… را شکست و مشکلات بزرگی را رفع کرد.

استاندار فارس با بیان اینکه عدالت آموزشی تاکنون به دلیل محدودیت‌های مختلف محقق نشده است تصریح کرد: از دانش آموزان می‌خواهم تا با راهکارهای عملیاتی خود برای تحقق این عدالت در نظام آموزشی را ارائه دهند.

آموزش بیانیه گام دوم انقلاب در مدارس نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که به اعتقاد استاندار فارس باید با برگزاری جلسات هم اندیشی طرحی مناسب برای این کار مهم تدوین شود و فارس سرآمد این اقدام در کشور باشد.

در ادامه این نشست رئیس مجلس دانش آموزان استان فارس هم در سخنانی ضمن گرامیداشت روز دانش آموز و شهدای دانش آموزی استان فارس با اشاره به مشکلات حوزه دانش آموزی استان فارس خواستار توجه ویژه استاندار به رفع این مشکلات شد.

محمد مهدی کدیور افزود: استان پهناور فارس با بیش از ۸۰۰ هزار دانش آموز در ۳۶ شهرستان مشغول به تحصیل هستند که به رغم داشتن توانمندی‌ها و استعدادهای نهفته در زمینه‌های علمی، پژوهشی، ورزشی و دینی و مذهبی و کسب رتبه‌های برتر در سطح کشور، قسمت کوچکی از عظمت و اقتدار کشور ایران هستند، ولی متأسفانه همین دانش آموزان به دلیل کمبود منابع و اعتبارات و امکانات قادر به ادامه فعالیت در رشته‌های مورد علاقه خود نمی‌باشند.

وی ادامه داد: وظیفه دانش‌آموزان، تنها فراگیری معلومات کتاب‌ها و محتوای علمی درس‌ها نیست، بلکه توجه به رشد شخصیت، شکوفا ساختن استعدادهای نهفته، تقویت روحیه خودباوری از وظایف مهم آموزش و پرورش است که متأسفانه چند سالی است به دلیل انبوه مشکلات از جمله کمبود نیروی انسانی و نیروی متخصص در سطح مدارس و آموزش و پرورش، عدم اجرای توزیع عدالت آموزشی، عدم تجهیز مدارس به فناوری‌های روز و هوشمند سازی باعث شده در سطح آموزش با مشکلاتی جدی مواجه باشیم که نتیجه آن در آزمون کنکور امسال مشخص شد.

کمبود دبیر تربیت بدنی و سرانه فضای ورزشی

نماینده دانش آموزان استان فارس در مجلس دانش آموزی کشور افزود: کمبود دبیر تربیت بدنی و سرانه فضای ورزشی در سطح مدارس یکی دیگر از معضلات آموزش و پرورش می‌باشد که نتایج این دو موضوع مشخص شده، چاقی و ناهنجاری‌های اسکلتی و قامتی، خطرات رو به گسترشی برای دانش آموزان به همراه دارد و هر روز بیش از پیش آنها را تهدید می‌کند.

کدیور از استاندار فارس خواست تا به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش فارس در خصوص تأمین مجوز استخدام برای کمبود نیروها و تخصیص اعتبار برای اجرای عدالت آموزشی در سطح مدارس فارس اقدام نموده و دستوری به سازمان نوسازی مدارس داده شود که وقتی مدرسه‌ای در جایی احداث می‌شود نسبت به هوشمند سازی آنها نیز اقدام شود.

وی ضمن تقدیر از سردار زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور و دکتر بذر افشان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس و خیرین در خصوص تأمین بخشی از کمبود تبلت و گوشی‌های هوشمند در بین دانش آموزان نیازمند بیان کرد: کمبود تبلت و گوشی هوشمند همچنان یکی از مشکلات جدی دانش آموزان است.

رئیس مجلس دانش آموزان استان فارس اجرایی نشدن آموزش گام دوم انقلاب و افزایش نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در سطح مدارس استان فارس را از دیگر معضلات و آسیب‌های این حوزه بیان کرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و تشکیل جلسات متعدد با دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان و آموزش و پرورش با راه اندازی کانون‌های یاریگران زندگی در سطح مدارس که به بیش از ۲۵ چچ کانون می‌رسد، بحمدلله شاهد کاهش این موضوع بودیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این جلسه استاندار فارس از محمد مهدی کدیور رئیس مجلس دانش آموزی استان فارس به خاطر پیگیری مشکلات حوزه دانش آموزی استان فارس تقدیر کرد.

کد خبر 5345037

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد هادی ایمانیه استانداری فارس آموزش و پرورش فارس گام دوم انقلاب یوم الله 13 آبان ویروس کرونا بوشهر عکس استانها کرمانشاه سفر استانی خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان استکبار ستیزی آمار کرونا بارش باران گرگان راهپيمايي 13 آبان لیگ برتر فوتبال ایران دانش آموزی استان فارس دانش آموزان استاندار فارس آموزش و پرورش سطح مدارس نظام آموزش مجلس دانش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۵۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس، گفت: در تلاشیم تا مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای را تقویت کرده و از این طریق در جهت عدالت آموزشی گام برداریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سلمان محمدی امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان با حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، از تلاش برای اجرای مطلوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت در استان نام برد و اظهار کرد: پس از گلایه مقام معظم رهبری از اجرایی‌نشدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس، نقشه راه این سند تهیه شده و الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مشخص شده است.

وی افزود: از مهر امسال ۵۰ درصد مدارس دولتی و ۵۰ درصد مدارس غیردولتی استان بر مبنای الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه کیفیت‌بخشی به مدارس دولتی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مجموعه آموزش و پرورش در استان خواهد بود، گفت: در تلاشیم تا با کیفیت بخشی به مدارس برای تعلیم و تربیت بهتر دانش‌آموزان تلاش کرده و در عین توجه به جنبه‌های تربیتی، در راستای بالا بردن معدل دانش‌آموزان هم برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی سپس با اشاره به تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس، گفت: در تلاشیم تا مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای را تقویت کرده و از این طریق در جهت عدالت آموزشی گام برداریم.

محمدی با بیان اینکه باید دانش‌آموزانی تربیت کنیم که در عین داشتن امید و نشاط مجهز به خردورزی باشند، افزود: امسال اهتمام بیشتری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی داریم.

وی اشاره‌ای هم به استخدامی‌های آموزش و پرورش در استان کرمانشاه داشت و گفت: سال گذشته قریب ۱۵۰۰ نفر پذیرفته شدند و امسال ۱۶۰۰ معلم از طریق آزمون استخدامی پذیرش خواهند شد که البته بگونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در فرآیند گزینش افرادی جذب شوند که شأن معلمی را داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش‌آموز دارد، گفت: ۲۶ هزار فرهنگی متولی امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان هستند.

کد خبر 748930

دیگر خبرها

  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری