Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سالاریان با اشاره به این که نسخه نویسی الکترونیک یک نیاز روز بوده و پیشرفت فناوری اقتضا می‌کند که بتوانیم نسخه نویسی الکترونیک را جایگزین روندهای سنتی نسخه نویسی کنیم؛ اظهار کرد: اجرای این مهم می‌تواند خطاهای نسخه نویسی کاغذی را که گاهی اوقات منجر به اشتباهات غیرقابل جبران می‌شود؛ کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر نسخه نویسی الکترونیک به درستی اجرا شود، پزشکان می‌توانند به سوابق بیمار مراجعه و تاریخچه سلامت افراد را مشاهده کنند؛ همچنین با حذف کاغذ از روند نسخه نویسی سنتی کمک شایانی به سالم نگه داشتن محیط زیست نموده ایم.

وی با اشاره به این که نسخه نویسی الکترونیک کنترل بیمه‌ها و دولت را بر روندهای درمانی بسیار افزایش داده و از هدر رفت منابع جلوگیری می‌کند، ادامه داد: روند اجرای نسخه نویسی الکترونیک در کشور با اشکالات زیادی روبرو بوده که منجر به نارضایتی و اعتراضات فراوان از سوی جامعه پزشکی و مردم شده است.

سالاریان به عدم بستر سازی مناسب و پیش بینی‌های مطلوب به منظور اجرای نسخه نویسی الکترونیکِ واحد در کشور اشاره کرد و گفت: نسخه الکترونیک در کشور مشابه بسیاری از طرح‌ها بصورت "راه بنداز، جابنداز" انجام شده است.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی نبود پهنای باند و سرعت مناسب اینترنت، قطع مکرر برق در ایام تابستان، عدم یکپارچگی نسخه نویسی الکترونیک در سیستم‌های سازمان تأمین اجتماعی و بیمه سلامت و وجود کدهای مختلف دارویی را سبب اتلاف وقت پزشکان دانست و افزود: علیرغم قول مساعد بیمه‌ها برای پرداخت‌های به روز و فوری مطالبات در صورت استفاده از نسخه الکترونیک اما پرداخت‌ها به طور نامنظم و با تأخیر چند ماهه انجام می‌شود.

وی به سردرگمی بیماران به دلیل یکپارچه نبودن سیستم نسخه نویسی الکترونیک با بیمه‌های مکمل اشاره کرد و گفت: نبود امکان ثبت نسخ داروهای ترکیبی، آموزش اندک و فاقد کیفیت مناسب، عدم دسترسی به پرونده و سوابق بیمار و بسیاری از نقایص دیگر جامعه پزشکی را برای استفاده از نسخ الکترونیک با معضلات متعددی مواجه کرده و می‌توان گفت حقوق جامعه پزشکی در اجرای این طرح عظیم نادیده گرفته شده است.

به گفته وی با اجرای نسخه نویسی الکترونیک، صرفه جویی مناسب و قابل توجهی از نظر مالی برای سازمان‌های بیمه گر رخ داده است؛ همچنین فرآیندهای کنترل نسخه‌ها برای بیمه‌ها تسهیل شده زیرا رایانه جایگزین کنترل سنتی نسخ شده است.

سالاریان تصریح کرد: از سوی دیگر بار مالی اجرای چنین طرحی؛ خرید امکانات سخت افزاری و اتلاف وقت برای جامعه پزشکی بوده که اعتراضات فراوانی در پی داشته است و متأسفانه بیمه‌ها و دولت در روند خرید تجهیزات مورد نیاز برای نسخه نویسی الکترونیک کوچک‌ترین کمکی به جامعه پزشکی ننموده اند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از زیر گروههای پزشکی امکان خدمت رسانی در قالب نسخه نویسی الکترونیک وجود ندارد و همچنین عدم اجرای نسخه نویسی الکترونیک در بسیاری از داروخانه‌ها بعلت مشکلات فنی، باعث سردرگمی بیماران و اعتراض به این طرح شده است.

سالاریان در پایان اذعان کرد: امیدواریم سازمان‌های متولی اجرای این طرح با مرتفع نمودن مشکلات و نواقص موجود آن سبب بهره وری بهتر از طرح نسخه نویسی الکترونیک و ارتقا خدمات سلامت در کشور شوند.

کد خبر 5345069

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان نظام پزشکی نسخه الکترونیک پزشکان واکسن کرونا ویروس کرونا درمان ناباروری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا کووید 19 انجمن رادیولوژي ایران واکسیناسیون واکسن سازمان غذا و دارو رنگ بندی کرونایی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قاسم جان بابایی اجرای نسخه نویسی الکترونیک جامعه پزشکی بیمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۵۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: آمریکایی ها به نسخه‌ای که برای کشورهای دیگر می‌پیچند عمل نمی‌کنند و آنچه برای مردم بیان می‌کنند خودشان اعتقاد ندارند. - اخبار استانها -

حجت الاسلام علی درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، با اشاره به حوادث اخیر دانشگاه‌های آمریکا و غرب اظهار داشت: آنچه  امروز در عالم غرب در حال رخ دادن است در سرکوب دانشجویان، اساتید دانشگاه و گروه‌های علمی و فرهنگیان جامعه آمریکا نشان از این دارد که آمریکایی‌ها آنچه را که بحث می‌کنند و آنچه برای مردم بیان می کنند خودشان اعتقاد ندارند. 

وی افزود: صحنه‌هایی که ما امروز از برخورد پلیس با دانشجویان دانشگاه‌های مختلف آمریکا دیدیم نشان از این واقعیت دارد که دموکراسی آمریکایی برای حاکمیت حاکمان مستبد غرب در راس حکومت هیچ خط قرمزی برایشان معنا ندارد. 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: در گذشته اگر اتفاقاتی در دانشگاه‌های ایران می‌افتادغربی‌ها می‌گفتند در محیط های علمی نباید برخورد نظامی شود ولی امروزآن نسخه‌ای که برای  کشورهای دیگر می‌پیچیدند خودشان عمل نمی‌کنند. 

درویشی با بیان اینکه اگر برخوردهای امنیتی و انتظامی بد است برای دانشگاه‌های  آمریکا هم باید بد باشد، گفت: غرب مدعی آزادی بیان و عقیده است، دانشجویان ایده‌ای دارند که ایده‌هایشان را بیان می‌کنند پس چرا غربی‌ها در برخورد با ایده دانشجویان عصبانی می شوند و با سرکوب و خشونت جواب آنها را می دهند. 

وی  با بیان اینکه ظاهر فریبنده دنیای غرب امروز برای همگان روشن شده است تصریح کرد: حوادث اخیر دانشگاههای آمریکا و غرب درس بزرگی است که متوجه شویم دموکراسی آنها سخنی بیش نیست و تنها به عنوان قطعنامه های سیاسی و حربه  بر علیه  کشورهای دیگر است.

 

.

 

 
انتهای پیام/645

دیگر خبرها

  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • شاهد سرعت گرفتن اجرای نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی هستیم
  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری