Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه خواهیم دهید:

ساختار و الگوی هر دو آزمون ؛ تفاوت تافل و آیلتس ؛ کدام را باید انتخاب کنید ؛ نحوۀ آمادگی برای شرکت در آزمون تمام اطلاعاتی که باید در مورد آزمون آیلتس بدانید

آیلتس  یک آزمون زبان انگلیسی است که میزان مهارت و تسلط را خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن به زبان انگلیسی را می سنجد.

شرکت در این آزمون ها را می توان به جهت اهداف آموزشی، مهاجرت و شغل دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آزمون های زبان را بیش از ۱۰،۰۰۰ موسسه در ده ها کشور در سراسر جهان می پذیرند. حتی در آیلتس که بر اساس زبان انگلیسی به لهجه و سبک انگلیسی است، شرکت کنندگان در آن می توانند از املای انگلیسی یا آمریکایی در پاسخ های خود استفاده کنند. این آزمون دو نوع آزمون دارد: آزمون علمی (Academic) و عمومی(General).

امتحان آیلتس چیست؟

چهار بخش دارد: گوش دادن، خواندن ، نوشتن و صحبت کردن. بخش گوش دادن و صحبت کردن برای هر دو آزمون آکادمیک و جنرال یکسان است.

بسته به اینکه در کدام آزمون شرکت می کنید، محتوای بخشهای خواندن و نوشتن متفاوت است. به عنوان مثال، شما یک مقاله علمی برای آزمون آکادمیک می نویسید، اما یک نامه سبک تجاری برای آزمون جنرال باید نوشته شود. بخش Listening ، Reading و Writing هر دو نسخه آزمون آیلتس در یک روز به پایان می رسد. این مهارت ها بدون وقفه و فاصله زمانی برگزار می شوند.

تمام اطلاعاتی که باید در مورد آزمون تافل بدانید

در این بخش به تمام سوالاتی که در مورد تافل ممکن است داشته باشید پاسخ می دهیم!

در درجه اول، تافل توانایی شما در برقراری ارتباط به زبان انگلیسی را در محیط های دانشگاهی و کلاس درس ارزیابی می کند. این آزمون متعلق به آمریکاست.

از این رو، دانشجویانی که به دنبال پذیرش در مدارس و دانشگاه های ایالات متحده هستند، تمایل به دریافت آن دارند. این آزمون از املاء و واژگان آمریکایی استفاده می کند. با این حال، اگر از لهجه انگلیسی در بخش صحبت کردن یا از املاء انگلیسی در بخش نوشتن استفاده کنید، نمره ای از دست نمی دهید. تافل آزمون بسیار مهمی است که در بیش از ۸۵۰۰ موسسه در دهها کشور در سراسر جهان آن را می پذیرند.

اگر علاقه مند به ثبت نام در تافل هستید، می توانید راهنمای گام به گام وبلاگ موسسه کوییک را بخوانید. در وبلاگ نحوه ثبت نام تمامی آزمون های تافل از جمله Home Edition آمده است.

آزمون تافل شامل چه مهارت هایی است؟

الگو و ساختار آزمون تافل تمامی مهارت های پایه را پوشش می دهد و تفاوت چندانی با سایر آزمون ها ندارد. این آزمون چهار بخش دارد: گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن. آزمون تافل، چهار ساعت طول می کشد. شما در طول آزمون به سوالاتی پاسخ می دهید که میزان تسلط شما را به مهارت های ارتباطی انگلیسی شما را نشان می دهد.

شما در آزمون نیاز هست که به سوالات درک مطلب، شنیداری و صحبت کردن پاسخ دهید. بخش خواندن و گوش دادن، اول از شما امتحان گرفته می شود.

سپس یک استراحت کوتاه ده دقیقه ای می کنید. در مرحله بعد، بخش های گفتاری و نوشتاری از شما آزمون گرفته می شود. کل آزمون مبتنی بر رایانه است.

تفاوت بین آزمون های آیلتس و تافل چیست؟

گذشته از املای مختلف و واژگان، سوالات تافل عمدتا چند گزینه ای هستند، در حالی که آیلتس از داوطلبان آزمون می خواهد تا به انواع مختلفی از سوالات مانند پاسخ کوتاه، پر کردن جای خالی و سوالات انشایی کوتاه پاسخ دهند. علاوه بر این، امتحان آیلتس بسیار کوتاهتر از آزمون TOEFL IBT است به طوری که به ترتیب آیلتس ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه و تافل چهار ساعت است. 

هر دوی آنها بخش اسپیکینگ دارند، آزمون اسپیکینگ آیلتس به صورت حضوری با ممتحن انجام می شود. در آزمون تافل، هیچ فرد فیزیکی برای ارزیابی این بخش وجود ندارد.

پاسخ های شما ثبت می شود و سپس ارزیابی می شود. آزمون آیلتس دارای زبان انگلیسی با لهجه های مختلف است. آزمون تافل فقط لهجه آمریکایی را هدف قرار می دهد.

تبدیل نمره تافل/آیلتس و نمرات معادل هر کدام

نمره تافل و سیستم نمره دهی با سیستم نمره دهی آیلتس کاملا متفاوت است. نمره تافل از یک نمره واحد که تا ۱۲۰ است، استفاده می کند. آیلتس از سیستم بازه نمره ای که درجه بندی است بهره می گیرد. این بازه ها بین ۱-۹ هستند و نمرات کلی آیلتس میانگین ​نمرات آزمون در چهار بخش مختلف است. نمره کلی یا اورآل شما به نزدیکترین نیم باند، گرد می شود.

تافل

آیلتس

سطحCEFR

۰-۱۷

A۱ (مبتدی)

۱۸-۵۵

۰-۴

A۲ (مقدماتی)

۵۶-۸۶

۴.۵-۵

B۱ (متوسط)

۸۷-۱۰۹

۵.۵-۶.۵

B۲ (بالاتر از متوسط )

۱۱۰-۱۲۰

۷-۸

C۱ (پیشرفته)

-

۸-۹

C۲ (حرفه ای)

همچنین می توانید تفاوت های بین آزمون های کمبریج و آزمون های IELTS ، CELPIP و IELTS یا حتی TOEIC و IELTS را در وبلاگ موسسه تحصصی زبان کوییک بررسی کنید.

کدام آزمون بین تافل و آیلتس را باید انتخاب کنید؟

اگرچه هر دو آزمون بسیار شهرت دارند و به طور گسترده پذیرفته شده هستند، اما از نظر رویکردها، ساختار و محتوا، تفاوت دارند. در نتیجه، باید با دقت فکر کنید که کدام را انتخاب کنید.

اول بهتر است بدانید که تافل و آیلتس تمامی مهارت های زبان را می سنجند.

تافل:

بخش صحبت شامل گوش دادن به یک رکورد در رایانه است. بخش نوشتن شامل پاسخ به سوالات در رایانه است. ۴ بخش برای ۴ قسمت (صحبت کردن ، نوشتن ، گوش دادن ، خواندن) ؛ مدت زمان ۳ ساعت ؛ نمره از ۰ تا ۱۲۰؛ میزان سختی: متوسط.

آیلتس:

بخش صحبت کردن با ممتحن انجام می شود. بخش نوشتن بر روی یک ورق که توسط ممتحن تصحیح می شود. ۱ تست برای ۴ مهارت ؛ ۲ ساعت و ۲۴۵ دقیقه ؛ نمره از ۰ تا ۹؛ میزان سختی: بالا.

بررسی کنید که موسسه یا کارفرمای شما کدام آزمون را می پذیرد. سپس تصمیم بگیرید کدام را انتخاب کنید.

اگر هنوز مطمئن نیستید که کدام آزمون را انتخاب کنید، می توانید به آزمون های دیگر در وبلاگ موسسه تخصصی زبان کوییک مانند TOEIC و تفاوت بین آزمون های TOEIC و TOEFL نگاهی بیندازید.

آمادگی برای آیلتس و تافل با موسسه زبان تخصصی کوییک

موسسه زبان کوییک برگزارکننده کلاس های آمادگی آزمون تافل و آیلتس به صورت حضوری و آنلاین است که کلاس هایی برای افزایش مهارت های زبانی مانند آیلتس و تافل اختصاص داده است. این موسسه به شما این امکان را می دهد که با تمرین و متدهای آموزشی LQuick  و OQuick برای شرکت در آزمون های زبان، آموزش ببینید. تمامی نقاط قوت و ضعف شما را شناسایی می کند و با سریعترین و پربازده ترین متدهای روز دنیا شما را برای دست یابی به نمره موردنظرتان آماده می کند.

می توانید همین حالا با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید و یا فرم مشاوره را پرکنید تا همکاران متخصص ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و اطلاعات تکمیلی کلاس های آمادگی حضوری و آنلاین را با شما در میان بگذارند.

کد خبر 636066

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: زبان انگلیسی تافل و آیلتس انتخاب کنید صحبت کردن آزمون تافل کدام آزمون گوش دادن مهارت ها آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۵۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکنیک مهم نیست، دل فیلمساز را می‌خریم

محمدحسین لطیفی نویسنده، کارگردان و دبیر نخستین جشنواره فیلم «رضوان» در حاشیه نشست خبری این جشنواره با اشاره به اینکه گستره فیلم‌های دینی شامل همه فیلم‌ها با مضمون محبت، انسانیت، گذشت، ایثار و … می‌شود، گفت: «اگر از صفر تا ۲۰ به دینی بودن یک فیلم نمره بدهیم، متوجه مرحله مرحله بودن این نگاه به فیلم می‌شویم مثلاً یک فیلم نمره ۵ و فیلمی دیگر نمره ۱۰ می‌گیرد، اما هیچ یک از این فیلم‌ها از گستره فیلم دینی خارج نمی‌شوند و تقریباً اکثر آثار اینگونه‌اند.»

به گزارش مهر، این کارگردان با اشاره به این‌که شیوه‌های مختلف در پرداخت به حضور خدا در فیلم‌ها وجود دارد، عنوان کرد: مساله اصلی و نکته من این است که آیا خدا در یک فیلم حضور دارد و خدا با آن کاراکتر هست؟ خدا برای هر کسی یک معنا دارد، اما این به معنای حضور خدا از اول تا آخر در یک فیلم نیست چرا که اقتضای درام این است که مثلاً یک آدم به حضیض ذلت و بدبختی برسد، اما کاراکتر فیلم در جایی احساس می‌کند خدا او را فراموش نکرده و این ارتباط به او آرامش می‌دهد. از این رو شیوه‌های مختلف در نوع پرداخت به حضور خدا وجود دارد.

وی درباره ویژگی‌های یک جشنواره دینی مطرح کرد: جشنواره دینی تنها تبلیغ دین نیست، ولی تبلیغ دین هم در آن دیده می‌شود مثلاً در فیلم «سفر سبز» نه آن کشیش مسیحی آمده است تا حاج رضا را مسیحی کند نه حاج رضا آمده است تا کشیش مسیحی را مسلمان کند، مهم این است که در نسبت با سایر ادیان ما یک افق دید با ۲ تعلیم متفاوت داریم و باید توجه داشته باشیم چقدر به هم نزدیک هستیم. نقاط اختلاف ما کم است پس بهتر است روی نقاط اختلاف انگشت نگذاریم به عنوان مثال در «از کرخه تا راین» حاتمی کیا، سعید در یک کلیسا نماز می‌خواند. به نظرم فیلمساز‌ها باید به مواردی از این دست توجه کنند.

کارگردان فیلم «غریب» با اشاره به اینکه حمایت‌های خوبی از جشنواره فیلم «رضوان» شده است، گفت: بالاخره در طول سال جوانانی در کشور هستند که در جا‌های مختلفی فیلم می‌سازند و ممکن است دیده نشوند و نتوانند عرض اندام کنند از این رو جشنواره فیلم رضوی مأمنی است برای اینکه بیایند و عرض اندام کنند. در اینجا دنبال نمره ۱۰۰ دادن به تکنیک فیلم‌ها نیستیم و اول دل فیلمساز را می‌خریم.

لطیفی در پایان درباره فعالیت‌های اخیرش در زمینه کارگردانی فیلم یا سریال گفت: قدیمی‌ها می‌گفتند «صداش در میاد نگران نباشید»، اما فعلاً زمان مناسبی برای صحبت کردن راجع به کارهایم نیست.

دیگر خبرها

  • اعلام آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب آزمون دکتری
  • آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ اعلام شد
  • بیانی: پرسپولیس و استقلال برای ما فرقی نمی‌کنند/ ذوب آهن شرافت خود را با هیچ چیز معاوضه نمی‌کند
  • افشای مدرک تحصیلی استاد همه‌چیزدان عرصه سیاست ایران | کدام دانشگاه درس خوانده است؟ +سند
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی
  • افشای مدرک تحصیلی رائفی پور /نمره ۱۳ در درس توسعه اقتصادی /معدل کارشناسی چند بود؟
  • تکنیک مهم نیست، دل فیلمساز را می‌خریم
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری امروز به پایان می‌رسد