Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که اخیرا مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) تاکید کرده اند که افزایش قیمت لوازم خانگی غیرقانونی است، نامه‌ سازمان حمایت به برخی تولیدکنندگان داخلی نشان می‌دهد قیمت‌ها افزایش پیدا کرده و این سازمان خواستار لیست جدید قیمت و مستندات افزایش قیمت شده است.

 اواخر مهرماه گزارش‌هایی از افزایش قیمت برخی شرکت‌های لوازم خانگی منتشر شد، اما در نهایت معاونان وزارت صمت تاکید کردند که افزایش قیمت لوازم خانگی بدون مجوز وزارتخانه بوده و غیرقانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا اما با گذشت حدود سه هفته، عباس تابش، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان طی نامه‌ای به مدیرعاملان چند تولیدکننده داخلی لوازم خانگی، به بررسی قیمت فروش محصولات این شرکت‌ها از سوی نمایندگی‌ها و عوامل فروش آن‌ها در آبان‌ماه سال جاری و مقایسه آن با دوره منتهی به شش ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ و نیز سال گذشته و همچنین ارایه گزارش اتاق اصناف ایران در جلسه کارگروه تنظیم بازار با حضور معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر افزایش قیمت محصولات تولیدی این شرکت‌ها اشاره کرده که خلاف ادعاهای قبلی است.

او در ادامه از این پنج شرکت خواسته که تا روز شنبه ۱۵ آبان، علاوه بر ارسال لیست قیمت مقایسه‌ای خود، شامل قیمت کارخانه، عمده فروش و مصرف کننده (با احتساب مالیات بر ارزش افزوده) مربوط به سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰،  مستندات بهای تمام شده را به همراه آخرین صورت‌های مالی حسابرسی شده قانونی مربوطه، برای بررسی نحوه رعایت ضوابط عمومی قیمت گذاری به این سازمان ارسال کنند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: افزایش قیمت لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۵۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی

ایسنا/هرمزگان معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان از اختصاص مبلغ ۴۸ میلیارد و ۷۰۶ میلیون تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان امروز (دهم اردیبهشت ماه)؛ احمد سالاری جائینی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان در این خصوص اظهار داشت: بر اساس وظایف ذاتی کمیته امداد، یکی از برنامه‌های حمایتی این نهاد، پرداخت کمک‌ هزینه خرید لوازم ضروری زندگی به خانواده‌های تحت حمایت است و در همین راستا کمیته امداد استان هرمزگان در سال ۱۴۰۲، ضمن انجام شناسایی اولیه و اجرای برنامه نیازسنجی از خانواده‌های تحت حمایت و واجد شرایط ، اقدام به تخصیص و پرداخت کمک‌ هزینه به خانواده‌های ایتام و نیازمندان تحت حمایت این نهاد به منظور تأمین و خرید تعداد ۳ هزار و ۷۱۷ دستگاه لوازم ضروری زندگی برای این عزیزان کرده است.

سالاری جائینی گفت: اعتبار اختصاص‌ یافته جهت تأمین لوازم ضروری نیازمندان در سال ۱۴۰۲ ، در مجموع ۴۸ میلیارد و  ۷۰۶ میلیون تومان بوده که از این میزان اعتبار مبلغ ۴۳ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان از محل منابع دولتی کمیته امداد و مبلغ ۵ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان آن نیز از محل کمک‌های مردمی و مساعدت‌های خیرین سخاوتمند و معزز تأمین شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: این اعتبارات به منظور خرید لوازم ضروری همچون یخچال، کولر، اجاق‌گاز، تلویزیون، بخاری، آبگرمکن و سایر لوازم خانگی برای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد هزینه شده است.‌

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر ۹۱ هزار و ۹۸۱ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان قرار دارند؛ افزود: با نیازسنجی دقیق و صحیح در کنار هم افزایی منابع دولتی و کمک‌های خیرین می‌توانیم در عرصه‌های مختلف، با خدمت رسانی هدفمند و زماندار به نیازمندان و محرومین، گام‌های مؤثرتری در راستای حل مسائل و مشکلات اساسی و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد برداریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عکس | اعلام قیمت محصولات سبک تجاری زامیاد
  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد