Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد موقری روز شنبه در نشست بررسی کارشناسی تقسیم کار استانی پیشگیری از خشونت علیه زنان و کودکان، افزود: متاسفانه خشونت علیه زنان و کودکان و سایر اقشار جامعه جزو جرایم اولویت دار آذربایجان شرقی بوده و در خصوص میزان آمار جرایم حوزه خشونت در ۱۰ سال گذشته  جزو ۱۰ جرم نخست استان بوده و در رتبه های اول قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه طبق سند جامع پیشگیری از خشونت و مصوبات شورای اجتماعی کشور اعضا مشخص شده و تکالیفی در راستای پیشگیری از خشونت علیه کودکان و نوجوانان و زنان برای دستگاه های اقدام کننده مشخص شده است، اظهار داشت: هر مجموعه ای که به عنوان نهاد اقدام کننده تعیین شده است، باید برنامه های محوله را با دقت انجام و ضمن ارائه راهکارهای مناسب در صورت پیشنهاد جدیدی برای هر چه بهتر اجرا شدن برنامه ها و بالا بردن میزان اثر بخشی آن را اعلام کنند.

موقری با تاکید بر لزوم اجرای برنامه های موثر برای پیشگیری از خشونت در جامعه، ادامه داد: خشونت محورهای مختلفی همچون توهین، اهانت و ضرب و جرح را شامل می شود که طی سال های گذشته، برنامه جامعی به منظور پیشگیری از این مسایل نداشته ایم، اما امیدواریم با اجرای سند جامع پیشگیری از خشونت در سال های آینده شاهد کاهش جرایم همچون خشونت علیه زنان و کودکان و سایر اقشار باشیم.

وی اضافه کرد: برای کاهش و پیشگیری از جرایم حوزه خشونت نیازمند عزم جدی و همگانی برای اجرای موثر و ارزیابی اقدامات و راهکارهای ارائه شده، هستیم.

موقری با اشاره به اینکه جرایم توهین، اهانت، تهدید، ایراد ضرب و جرح عمدی و تخریب آمار بالایی در پرونده های قضایی آذربایجان شرقی دارد، گفت: این امر بیانگر ضرورت کار فرهنگی و تلاش برای تاب آوری بیشتر اجتماعی توسط کمیته های مراجع ذیربط است.

وی یادآوری کرد: متاسفانه در بحث اجرا برای کاهش آمارهای جرامی مربوط به خشونت با مشکل مواجه هستیم و ارزیابی دقیقی در رابطه با نتیجه بخشی برنامه های اجرا شده توسط مراجع دخیل در گذشته صورت نپذیرفته است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی افزود: صرف اجرای برنامه ها و دریافت آمار اجرایی اساس کار نیست و باید ضمن اجرای موثر و مفید برنامه ها به دنبال اجرای برنامه هایی باشیم که اثربخشی موثری در نتیجه اجرا داشته باشند.

برچسب‌ها منع خشونت علیه زنان دادگستری آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منع خشونت علیه زنان دادگستری آذربایجان شرقی منع خشونت علیه زنان دادگستری آذربایجان شرقی خشونت علیه زنان و کودکان پیشگیری از خشونت آذربایجان شرقی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۶۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، فرانچسکا آلبانزه، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین امروز چهارشنبه در سخنانی گفت که در خصوص مداخله شدید پلیس به اعتراضات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌ های آمریکا وحشت‌ زده شده است.

آلبانزه در حساب خود در رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با بازنشر تصاویر مربوط به برخورد شدید پلیس با دانشجویان حامی فلسطین، با اشاره به اینکه مقابله پلیس با اعتراضات در دانشگاه‌ های آمریکا که علیه یک نسل‌کشی صورت می‌گیرد، بسیار وحشت‌زده شده است، تاکید کرد که این وضعیت یک واقعیت بد است.

این گزارشگر با اشاره به اینکه دانشجویان و دانشگاهیان باید در امان باشند، گفت: اجازه دهید نسل‌ کشی (در غزه) پایان یابد. عدالت و عقل حاکم شود.

سی ان ان امروز گزارش داد که طی روزهای اخیر دستکم یک هزار دانشجوی آمریکایی معترض علیه جنگ غزه از سوی پلیس آمریکا بازداشت شده اند.

بنابراین گزارش، این دانشجویان در ۲۵ دانشگاه مختلف در ۲۱ ایالت آمریکا بازداشت شده و روانه مراکز امنیتی شده اند.

در روزهای اخیر دانشگاه های مختلف آمریکا صحنه اعتراض جدی دانشجویان علیه جنگ غزه ، تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین حمایت های مداوم واشنگتن از تل آویو بوده است.

دیگر خبرها

  • واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • کاریکاتور/ خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی