Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:12:53 GMT

۳۰ تن برنج تنظیم بازار به شهرستان دیلم اختصاص یافت

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۶۰۴۰

۳۰ تن برنج تنظیم بازار به شهرستان دیلم اختصاص یافت

به گزارش ایرنا، محمد طاهری روز شنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار این شهرستان افزود: سهمیه درنظر گرفته شامل ۲۰ تن برنج هندی و ۱۰ تن  تایلندی است که با محوریت ادارات جهاد کشاورزی و همکاری صمت و اتاق اصناف شهرستان توزیع خواهد شد.

وی اظهارداشت: برای سرعت بخشی در توزیع سهمیه ، عامل اصلی معرفی و جذب و به زودی توسط صنوف انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طاهری گفت: به منظور آرامش و تعادل در بازار، کنترل روند تغییرات قیمت کالاهای ضروری و خدمات اساسی ، برنامه‌ریزی لازم جهت تسهیل در تامین و توزیع اقلام پرمصرف مردم با رعایت ضوابط و مقررات قیمت‌گذاری ،جلسات کارگروه تنظیم بازار شهرستان به صورت هفتگی و ماهانه برگزار خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و امورعمرانی فرمانداری دیلم افزود: باتوجه به اهتمام جدی دولت در تعیین اولویت دوم مدیریت راهبردی دولت پس از مبارزه با بیماری کووید ۱۹ و واکسیناسیون همگانی بامحوریت  رصد و پایش مستمر بازار بمنظور استمرار در حفظ و تعادل عرضه و تقاضا است،کارگروه تنظیم بازار شهرستان به صورت خاص در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی اظهارکرد: در این ارتباط  با بهره‌گیری از ظرفیت شبکه‌های توزیع اعم از اتحادیه‌های صنفی، تعاونی‌ها، بازار و میادین میوه و تره‌بار شهرداری ، فروشگاه‌های زنجیره ای در جهت بهبود روند عرضه کالا،  در طول سال اهتمام و جدیت لازم صورت خواهد گرفت.

وی گفت: تامین ، جذب و توزیع اقلام و کالاهای اساسی پرمصرف و نظارت جدی بر عرضه مردمی از دستور کار و اهداف نشست کارگروه تنظیم بازار این شهرستان است.

شهرستان دیلم با ۳۵ هزارنفر جمعیت در شمال استان بوشهر واقع است.

برچسب‌ها بوشهر اصناف گناوه برنج بندردیلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر اصناف گناوه بوشهر اصناف گناوه برنج بندردیلم کارگروه تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۶۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبودی در عرضه چای نداریم

رضا کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از آرامش حاکم بر بازار برنج خبر داد و گفت:  قیمت کنونی هر کیلو برنج هاشمی در بنکداری‌ها به ۱۱۶ هزار تومان، برنج فجر  ۷۰ هزار تومان و شیرودی ۷۵ هزار تومان رسیده است.

به گفته او، هم اکنون کمبودی در عرضه اقلام اساسی همچون برنج و شکر نداریم و تنها در حوزه قیمت باید نظارت دقیق در بازار صورت بگیرد.

کنگری با بیان اینکه چای یکی از اقلام پرمصرف سبدخانوار محسوب می شود، افزود: علی رغم تغییر قیمت چای، این محصول به‌ وفور در بازار موجود است و کمبودی در این زمینه نداریم.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی ادامه داد: در بازار شکر برخی تولیدکنندگان و تجار به بهانه مالیات ارزش افزوده، قیمت را افزایش داده‌اند، به طوریکه قیمت شکر در بازار به ۴۰ هزار تومان رسیده است. همچنین تولیدکنندگان به دلیل شفاف نبودن موضوع ارزش افزوده برای کالا‌های اساسی چک ۱۰ درصدی دو ماهه از خریداران دریافت می‌کنند.

او افزود: تا زمانیکه عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی نداشته باشد، قیمت کالا با نوساناتی در بازار روبروست، در حالیکه با ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا، بازار ثبات دارد.

کنگری گفت: علی رغم وفور کالاهای اساسی همچون شکر، روغن و برنج در بازار، اما برخی تولیدکنندگان و تجار به بهانه تغییر نرخ مالیات ارزش افزوده سلیقه‌ای عمل می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار آب در روستای توتک مروست
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد