Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@19:04:30 GMT

۴۵ کشور متعهد به حفاظت از طبیعت می شوند

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۶۰۹۱

۴۵ کشور متعهد به حفاظت از طبیعت می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، میزبانان کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل موسوم به «کاپ ۲۶» (COP۲۶)، امروز شنبه اعلام کردند که ۴۵ کشور متعهد خواهند شد که حفاظت از طبیعت و بازبینی در روش های کشاورزی را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، افزایش دهند.

همزمان با افزایش جمعیت جهان، بیانیه‌ای رسمی که در گلاسکو منتشر شد، گفت که مهار گرمایش جهانی ناشی از کشاورزی، جنگل‌زدایی و سایر تغییرات کاربری زمین که حدود یک چهارم انتشار گازهای گلخانه‌ای توسط انسان را تشکیل می‌دهند، حیاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق بیانیه مذکور، ۴۵ دولت «متعهد خواهند شد اقدامات فوری و سرمایه گذاری برای حفاظت از طبیعت و تغییر روش های کشاورزی پایدارتر انجام دهند».

گفتگوهای نشست تغییرات اقلیمی، امروز شنبه بر راه‌ هایی برای زنده نگه داشتن هدف پایین آوردن دمای جهانی به ۱.۵ درجه سانتی‌گراد (بالاتر از میزان آن نسبت به دوران پیشاصنعتی)، تمرکز خواهد کرد. هدف مذکور جاه طلبانه ترین هدف در نظر گرفته شده مطابق توافق‌ اقلیمی پاریس در سال ۲۰۱۵ است.

«جورج یوستیس» وزیر انرژی انگلیس در این باره گفت: برای زنده نگه داشتن هدف مذکور، ما نیاز به اقدام از هر بخش از جامعه داریم، از جمله تحولی فوری در نحوه مدیریت اکوسیستم ها، رشد، تولید و مصرف مواد غذایی در مقیاس جهانی.

اظهارات، تصمیمات و بیانیه های فوق در حالی ارائه و منتشر می شوند که اوضاع و شرایط آب و هوایی بر روی زمین هر روز بیش از پیش وخیم تر می شود.

اهداف و اغراض سیاسی کشورهای صنعتی بزرگ و در راس آنها آمریکا که عمده ترین نقش در تولید گازهای گلخانه ای را دارند، مانع از رسیدت به توافق در این زمینه شده است. همچنین در صورت حصول توافق، اقدامی ملموس صورت نمی گیرد و تمامی توافق ها و بیانیه ها در حد شعار باقی می ماند.

کد خبر 5345049 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان ملل متحد تغییرات اقلیمی کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل گلاسکو اسکاتلند ایالات متحده امریکا روسیه عراق رژیم صهیونیستی لبنان عربستان سعودی جورج قرداحی فلسطین ایران افغانستان ترکیه سوریه جو بایدن اتیوپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۶۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، کلاته گفت: ۳ کیلومتر از حریم رودخانه از آلودگی‌های پلاستیکی و پسماند‌های به جای مانده از گردشگران پاکسازی شد. وی بیان کرد: هفته زمین پاک فرصتی برای تامل در خصوص اهمیت زمین، طبیعت و همچنین احساس مسئولیت اجتماعی نسبت به حفاظت از محیط زیست است.  این مقام مسئول با اشاره به شعار این هفته و لزوم حفاظت از زمین در برابر پلاستیک و آلودگی‌های ناشی از آن از تمام دوستداران محیط زیست درخواست کرد تا با جمع آوری زباله‌های خود از طبیعت زیبا و کاهش مصرف پلاستیک و کیسه‌های پلاستیکی ما را در حفاظت از محیط زیست و داشتن زمینی پاک یاری کنند.

دیگر خبرها

  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • بیانیه مشترک آمریکا و ۱۷ کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • بیانیه مشترک آمریکا و 17 کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس
  • انتشار گزارش سازمان جهانی هواشناسی دریاره وضعیت اقلیمی آسیا با مشارکت پژوهشگاه هواشناسی
  • گزارش سازمان جهانی هواشناسی در خصوص وضعیت اقلیمی آسیا در سال ۲۰۲۳ میلادی منتشر شد