Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

۱۷ نماینده جمهوری‌خواه کنگره ایالات متحده آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن خواستار توقف تلاش این کشور برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران شدند. آن‌ها دلیل این ماجرا را حمله پهپادی به یکی از پایگاه‌های آمریکا در سوریه عنوان کردند.

برایان استیل که این نامه را تهیه کرده است، گفت: «من همچنان بسیار نگرانم که دولت بایدن با لغو تحریم‌ها و مذاکره با بزرگترین دولت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. اولویت‌های خود را به طور اشتباه ادامه دهد.» وی مدعی شد که ایران همچنان به آمریکا حمله می‌کند و افزایش فعالیت‌های هسته‌ای خود را ادامه می‌دهد.

وی تاکید کرد که آمریکا باید ایران را پاسخگو کند و این اطمینان حاصل شود که آمریکا از سربازان و غیرنظامیان خود در منطقه محافظت می‌کند.

۱۷ قانونگذار آمریکایی جناح جمهوری‌خواه در نامه خود مدعی شدند: «ما همچنان به تماشای حمله ایران به نیروهای آمریکایی و متحدانمان در خاورمیانه و در عین حال افزایش فعالیت هسته‌ای این کشور ادامه می‌دهیم. این تهدیدات ادامه دارد و دولت شما همچنان با لغو تحریم‌های ایالات متحده توانایی ما برای مبارزه با ...ایران را تضعیف می‌کند.»

آن‌ها خطاب به بایدن گفتند «از آنجایی که دولت شما در حال مذاکره با ایران برای ورود مجدد به توافق هسته‌ای است، ما نگران دخالت ایران در حمله به پایگاه التنف هستیم که حدود ۲۰۰ نیروی آمریکا در آنجا مستقر هستند.»

این نمایندگان اضافه کردند: «در دوران تشدید تنش در خاورمیانه این پیام خطرناکی به دوستان و دشمنان ما می‌فرستد که ما همچنان به لغو تحریم‌ها و مذاکره با بزرگترین دولت حامی ...ادامه می‌دهیم در حالیکه آن‌ها به ما حمله می‌کنند.»

اشاره این نمایندگان جمهوری‌خواه به حمله پهپادی ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) به پایگاه التنف در سوریه است که آمریکا، ایران را مسئول آن عنوان کرد. این حمله کشته یا زخمی برجای نگذاشت.

قرار است دور جدیدی از مذاکرات هسته‌ای ایران در اواخر نوامبر در وین از سر گرفته شود. آخرین دور مذاکرات برای احیای برجام دو روز پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران انجام شده بود و از آن زمان ادامه این مذاکرات با توجه به تغییر دولت در این متوقف مانده بود.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: جو بایدن کنگره آمریکا توافق هسته ای پایگاه التنف برجام هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۶۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی پلیس آمریکا در مهار اعتراضات ضد صهیونیستی

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از نیویورک، اوضاع در بیشتر دانشگاه های مطرح آمریکا همچنان امنیتی است و اعتراضات گسترده ضد صهیونیستی دانشجویان این دانشگاه ها ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

با وجود اینکه تاکنون پلیس و گارد ملی آمریکا صدها دانشجو و استاد دانشگاه را به خاطر شرکت در تجمع ضد صهیونیستی دستگیر کرده اند، اما این اعتراضات همچنان ادامه دارد.

پایگاه اطلاع رسانی تلویزیون سی ان ان آمریکا اعلام کرد که تلاش ها برای مهار اوضاع در دانشگاه تاکنون با شکست روبرو بوده است.

دیگر خبرها

  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • جامعه نخبگانی غرب، مفهوم نامه سال ۹۴ رهبر انقلاب را امروز درک کرد
  • رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • بایدن از تحریم گردان‌های نظامی رژیم صهیونیستی صرفنظر کرد
  • هر ایرانی که از این جاده بازدید کند از شکسته شدن غرور ایرانی خجالت می‌کشد
  • ناکامی پلیس آمریکا در مهار اعتراضات ضد صهیونیستی
  • شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد
  • پاپ فرانسیس: جنگ غزه و اوکراین را متوقف کنید
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه