Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت افرانت از راه اندازی ۴ مرکز توزیع محتوای ترافیک داخلی (CDN) در راستای تحقق اهداف شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: تا ۴ سال دیگر ظرفیت تجاری دیتاسنتر افرانت به ۱۲۰۰ رک می رسد.

فریبرز باذرجانی امروز در نشست خبری که به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد تأسیس شرکت دانش بنیان افرانت برگزار شد، با بیان اینکه این شرکت در ۲۴ سال گذشته بالغ بر ۸۵ میلیارد درآمد از خدمات دیتاسنتر و سرویس‌های ابری داشته است، اظهار داشت: افرانت در حوزه مراکز ابری و دیتاسنتر، انتقال پهنای باند و زیرساخت توزیع محتوا فعالیت گسترده ای دارد به نحوی که با افتتاح فاز سوم شبکه ملی اطلاعات، در سال ۹۸ موفق به راه اندازی دیتاسنتر «شاهین» شدیم و هم اکنون نیز پروژه ساخت دیتاسنتر «سبلان» را با ظرفیت ۲۵۰ رک آغاز کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ظرفیت فعلی مراکز داده افرانت را ۲۰۰ رک عنوان کرد که به زودی به ۲۳۰ رک افزایش می‌یابد و گفت: مطابق با برنامه ریزی در حال انجام، تا پایان سال ۱۴۰۴ ظرفیت تجاری دیتاسنتر افرانت به ۱۲۰۰ رک خواهد رسید. همچنین در برنامه داریم که بستر خدمات ابری را از ۱۴۰۰ خدمت به ۴۰۰۰ سرویس ابری برسانیم. افزایش پهنای باند دیتاسنتر افرانت نیز از ۵۰ گیگ به ۱۱۰ گیگ در طول یکسال آینده، انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان افرانت با اشاره به اینکه راه اندازی و توسعه زیرساخت مراکز CDN برای توزیع محتوای ترافیک با ظرفیت ۱۶ گیگابیت برثانیه در ۴ شهر تهران، مشهد، شیراز و تبریز انجام شده است، گفت: ۷۰ درصد ترافیک کل IXP کشور در شیراز و تبریز توسط افرانت تبادل می‌شود.

وی با اشاره به مطالعات جهانی انجام شده در حوزه خدمات ابری و دیتاسنتر و افزایش پتانسیل این بازار در دنیا در پی شیوع کووید ۱۹ تاکید کرد: مطالعات نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۲۲ حجم بازار خدمات دیتاسنتر و ابری در دنیا به ۳۶۵ میلیارد دلار می‌رسد. با توجه به جمعیت ۸ میلیاردی دنیا و ۸۰ میلیونی ایران، یک درصد این بازار می‌تواند در اختیار ایران باشد و بر این اساس ما برنامه توسعه خود را تا سال ۱۴۰۴ بر پایه این خدمات برنامه ریزی کرده ایم.

باذرجانی با بیان اینکه مطابق آمار معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری تا پایان آبان ماه ۱۴۰۰ بالغ بر ۶۳۹۹ شرکت دانش بنیان در صنایع مختلف کشورمان فعالیت دارند، گفت: ۱۲۵ شرکت دانش بنیان هم اکنون مشتری افرانت هستند که ۸۱ درصد این شرکت‌ها، در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات حضور دارند. در این راستا رویکرد افرانت رشد و توسعه زیست بوم کسب و کارهای حوزه ict و ارائه خدمات به استارت آپها و شرکت‌های دانش بنیان است.

وی از راه اندازی دیتاسنتر مجازی (VDC) به عنوان یکی از برنامه‌های آینده نزدیک این شرکت خبر داد و گفت: تا سال ۱۴۰۴ رشد ۱۱۵ درصد برای فروش خدمات ابری و رشد ۴۹ درصدی در سرورهای اختصاصی افرانت را متصور هستیم و تا یک سال آینده، ظرفیت خدمات ابری را به ۵۰ هزار سرور ابری افزایش خواهیم داد.

ترافیک دیتا در داخل کشور اقتصاد دیجیتال را رقم می‌زند

مدیرعامل شرکت افرانت در پاسخ به این سوال که طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی چه تأثیری در بازار دیتاسنتر و مراکز داده خواهد داشت، اظهار داشت: اعتقاد شخصی من این است که اگر این طرح بتواند به گردش ترافیک و دیتا در داخل کشور بیانجامد، طرح قابل دفاعی است.

وی با بیان اینکه زمانی که توانایی میزبانی و هاست دیتای داخلی در داخل کشور وجود دارد و امکان سرویس دهی است، چرا باید ترافیک در خارج از کشور تبادل شود، افزود: ترافیک بین الملل هزینه مضاعفی دارد و در صورتی که بتوانیم تبادل دیتا در داخل کشور را تقویت کنیم، هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

باذرجانی با تاکید بر اینکه ارزشمندی داده در دنیا به اثبات رسیده است و در آینده نزدیک کشوری که بتواند دیتای بیشتری را آنالیز کند، برنده میدان است، گفت: ترافیک دیتا در داخل کشور تحقق اقتصاد دیجیتال را در پی خواهد داشت. اگر طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی را از دیدگاه حمایت و صیانت از دیتا و داده کاربران ببینیم، این طرح قابل دفاع است و باعث توسعه کسب و کار و اشتغال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نباید از این طرح به معنای قطع اینترنت یاد شود، گفت: کسب و کارهای فعال در این حوزه نیز با هدف این طرح که تبادل دیتا در داخل کشور است، مخالف نیستند و ممکن است که انتقادات به نحوه اجرای آن باشد. این مساله نیز در جلسات بررسی طرح نیز اصلاح خواهد شد.

مدیرعامل افرانت با بیان اینکه اگر نهادی مانند رگولاتوری از دیتای کاربران صیانت کند و قوانین و مقرراتی برای دیتا وضع شود، اقدام قابل دفاعی است، اظهار داشت: در زمینه شبکه ملی اطلاعات نیز با توجه به حساسیت و تاکید وزیر ارتباطات بر توسعه و تکمیل زیرساخت‌های این شبکه، قطعاً در یک زمان کم و معقول به صورت فاز به فاز توسعه این شبکه را شاهد خواهیم بود و خدمات مطلوبی را به مردم ارائه خواهیم داد.

تشکیل کمیسیون دولت و بخش خصوصی برای حل مشکل اینترنت ثابت

باذرجانی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر دلایل عدم توسعه اینترنت ثابت توسط شرکت‌های FCP که افرانت نیز یکی از این اپراتورها است، گفت: توسعه اینترنت ثابت زمان بر بوده و نیازمند سرمایه گذاری قابل توجه است اما بازگشت این سرمایه گذاری در کوتاه مدت امکان پذیر نیست. از این رو بخش خصوصی برای سرمایه گذاری با مشکلاتی مواجه است.

وی با اشاره به جلساتی که بخش خصوصی حوزه اینترنت ثابت با دکتر زارع پور وزیر ارتباطات داشته است، گفت: در این جلسات دغدغه‌های بخش خصوصی عنوان شد و قرار شد کمیسیونی در سطح وزارت ارتباطات با حضور نمایندگان وزیر و نمایندگان شرکت‌های FCP برگزار شود تا مشکلات و موضوعات در این عرصه بررسی و حل شود.

مدیرعامل افرانت گفت: اپراتورهای FCP خواستار حمایت و معافیت‌های معقول در تعرفه‌های مالیاتی و بیمه‌ای و نیز ارائه تسهیلات با بهره کم و بازپرداخت طولانی مدت هستند.

وی افزود: بحث ما انحصار شرکت مخابرات در این بخش نیست. بلکه معتقدیم که با ایجاد همدلی در بدنه دولت و بخش خصوصی مشکلات توسعه اینترنت ثابت رفع شود./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دیتا در داخل کشور شرکت دانش بنیان اینترنت ثابت خدمات ابری راه اندازی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۶۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است

فرماندار کرمان با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت بافت تاریخی شهر به‌عنوان سرمایه‌ای مادی و معنوی، گفت: بازسازی و بهسازی فضای شهری و ارتقای سطح خدمات عمومی از جمله اقداماتی است که باید در بافت‌های فرسوده انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری، علی بابایی در جلسه بازآفرینی شهری، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی، ظرفیت بازآفرینی شهر کرمان به‌عنوان مرکز استان بسیار فراتر از وضع موجود است.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت بافت تاریخی شهر به‌عنوان سرمایه‌ای مادی و معنوی، افزود: بازسازی و بهسازی فضای شهری و ارتقای سطح خدمات عمومی از جمله اقداماتی است که باید در بافت‌های فرسوده انجام شود و ارتقای شرایط کیفی زندگی در سکونتگاه‌ها از طریق ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها، توسعه و بهبود زیرساخت‌ها، تأمین خدمات شهری و امکان زندگی بهتر برای شهروندان از جمله نیازهای شهر کرمان است.

فرماندار کرمان با تاکید بر مزیت گردشگری بافت تاریخی شهری، این مناطق را دارای ظرفیت مطلوب برای تأمین مسکن دانست و گفت: ساماندهی و احیای بافت فرسوده در کرمان که مساحت قابل توجهی دارد، نیازمند همکاری و هم‌افزایی فرمانداری، شهرداری، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و دستگاه‌های خدمت‌رسان است.

وی با مطلوب خواندن پروژه‌هایی که اخیراً در میدان ارگ و اطراف آن اجرا شده است، تصریح کرد: بازسازی بافت تاریخی شهر کرمان نیازمند طرح کارشناسی و آینده‌نگر است و باید نیازهای مردم در آینده از قبیل پارکینگ، معابر، انشعابات و خدمات شهری در آن لحاظ شود.

محسن تویسرکانی، شهردار کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه پروژه بهسازی میدان ارگ یک اثر فاخر است که می‌تواند الگوی خوبی برای دیگر مناطق نیز باشد، اظهار کرد: لازم است از طرح‌های خلاقانه و کارشناسی استفاده شده و از پراکنده‌کاری پرهیز شود.

وی افزود: به لحاظ مسائل اجتماعی، ایجاد تعادل بین محلات و مناطق شهری اعم از حاشیه و مرکز بسیار مهم است و برای بهسازی بافت تاریخی، آسفالت یا سنگفرش معابر، اصلاح و پیش‌بینی انشعابات آب، برق و گاز نیز باید مورد توجه کارشناسان و طراحان این قبیل پروژه‌ها قرار گیرد.

کد خبر 748353

دیگر خبرها

  • راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • ظرفیت‌های تجاری ایران و آفریقا
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است
  • توسعه بازارهای تجاری با روش های غیرسنتی
  • ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟