Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در سومین جلسه ستاد احیا امر به معروف و نهی‌از منکر اظهار داشت: بر تعداد طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر بیفزایید تا این عرصه اجتماعی شود که ایجاد چنین جامعه‌ای نیاز به ناظران دارد البته ناظران دلسوز نه مچگیر که باید به این مهم توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: فعال کردن شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد و بررسی شود اگر شورایی کارایی ندارد منحل و اگر کارایی دارد تقویت و فعال شود.

بیشتر بخوانید

همه باید دست به دست هم دهیم تا ارزش‌های انقلاب اسلامی را حفظ کنیم

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه روحیه اصلاح‌گری در ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید تقویت شود اضافه کرد: از قلم برخی از نامه‌ها که به دفتر ارسال می‌شود مشخص است که قصد خیرخواهانه ندارند و قصد نامه تنها تخریب است و حتی امضاء هم ندارند که این روحیه‌ها نباید در ستاد وارد شود و روحیه اصلاح‌گری و دلسوزی حاکم شود.

او ادامه داد: امربه معروف همیشه با امر و نهی نیست بلکه ترویج این امر در جامعه باید شکل گیرد و هر دستگاهی متناسب با وظایف خود این بستر را ایجاد کند البته مراقب تداخل‌ها نیز باشند که مضر خواهد بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام گفت: شنیده می‌شود در آموزش و پرورش عدم همکاری با جوانان فعال وجود دارد و دانش‌آموزان در مدارس با موانعی از سمت مدیران یا معلمان روبرو می‌شوند، که نباید از این موارد دیده شود بلکه باید به دانش‌آموزان اجازه دیده شدن داد.

او افزود: حتی همزمان با نماز جماعت در مدارس کلاس برگزار می‌شود و اگر دانش‌آموزی بخواهد در نماز شرکت کند به او اجازه نمی‌دهند که خود اصل کلاس گذاشتن موقع نماز یک منکر و تهدید دانش‌آموز نیز یک منکر دیگری است که باید بررسی شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به اینکه شورای امر به معروف و نهی از منکر مدارس باید فعال باشد ادامه داد: اگر معلمی با وضع نامناسب وارد کلاس شوند آموزش و پرورش باید با او برخورد کند.

نقش آفرینی مطلوب رسانه ملی در باب امر به معروف

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری از رسانه ملی در دوره جدید این رسانه تقدیر کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام گفت: رسانه ملی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر انصافا در کلان موضوع فعال وارد نقش آفرینی شده است به گونه‌ای که از دغدغه‌ها خیلی کاهش یافته است.

او افزود: در مقطعی خیلی نسبت به صدا و سیما اعتراض‌های بسیاری می‌شد به دلیل ترویج یک سری از ضد ارزش‌ها در تولید برخی آهنگ ها، فیلم‌ها و برنامه ها؛ اما الان خیلی کاهش یافته است و بسیار هنرمندانه به ترویج ارزش‌ها می‌پردازد با ضد ارزش‌ها مواجه می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به اینکه البته راه زیادی تا رسیدن به مراتب مطلوب هست افزود:، اما این مقدار بسیار قابل تقدیر است و با حساسیت در حال تولید محتوا هستند.

او اظهار داشت: صدا و سیما اکنون به خوبی در حال پرداختن به مشکلات مردم است وبه گونه‌ای عمل شده که استقلال صدا و سیما در افکار عمومی نقش پیداکرده و نمی‌گویند صدا و سیمای دولتی و حاکمیتی؛ کاری به اینکه کدام دولت است ندارند و مردم هم می‌گویند صدا و سیمای مردمی این مهم است که مردم به رسانه ملی خودشان اطمینان پیدا کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به اینکه در فضای مجازی با مشکل مواجه هستیم، اما برای کاهش دغدغه‌ها باید دو کار انجام شود گفت: یکی کار حاکمیتی است و با قانونی که مجلس تصویب کرده اصلاحاتی در حال شکل گیری است دوم تولید محتواست که باید در این فضا فعال باشیم و تولید کنندگان محتوا مورد حمایت قرار بگیرند تا خروجی همه بشود تولید محتوای مناسب.

در این نشست دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان هم با اشاره به طرح مصوب شورا با عنوان "شهر پیشرفته و محله پیشران" گفت: در این طرح از ظرفیت جوانان و نوجوانان مردان و زنان محله، با هدف نقش آفرینی مردم در محله استفاده می‌شود.

حجت الاسلام احمدی افزود: این رویداد آموزشی در دو حوزه نوجوان و جوان در حال انجام است و در سه مرحله برگزار می‌شود. مقدماتی، میانی شامل عملکرد‌های نمادین مجموعه‌ها و در نهایت خروجی که احکام افراد و مجوزهاصادر و عرصه‌های فعالیت مشخص می‌شود.

او با بیان اینکه رویداد اول برگزار شد افزود: دیروز هم مرحله دوم با حضور مسئولان استانی از جمله دادستان استان، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهردار، نمایندگان شورای اسلامی شهر و معاونت پیشگیری برای داوری برگزار شد.

حجت الاسلام احمدی گفت: هفته آینده دور اول رویداد آموزشی "شهر پیشرفته و محله پیشران" ویژه نوجوانان دختر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طلایه داران امر به معروف صدا و سیما حجت الاسلام و المسلمین نکونام امر به معروف و نهی از منکر رسانه ملی ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۶۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل جامعه ایران ساختاری است و نیاز به تلاش گسترده برای حل آن است

به گزارش جماران؛ محمدرضا جوادی یگانه، جامعه شناس با اشاره به ماجرای مفقود شدن کودکی در استان گلستان و تلاش مردم برای پیدا شدن وی نوشت: جامعه ایران مثل همه جوامع، چندسطحی و چندبعدی است و بخاطر ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی‌اش، پیچیده‌تر است. 

البته که هم‌سرنوشتی گسترده با  یسنا ی گم‌شده، نشانه‌ای از قدرت مفهوم وطن است؛ اما از این نگرانی عمومی برای گم شدن یسنا و تلاش گسترده برای پیدا کردنش و شادی فراگیر در سالم پیدا شدن یسنای کوچک، نمی توان نتیجه گرفت که نگرانی‌ها در باره تعارضات و تنش‌ها در جامعه ایران باطل بوده و مشکلی در جامعه وجود ندارد. 

مسائل جامعه ایران ساختاری است و نیاز به تلاش گسترده برای حل آن است. تفسیرهای بیش‌ازحد‌خوش‌بینانه از این هم‌سرنوشتی، موجب درک نادرست از جامعه ایران می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است
  • وضعیت میدان در جنگ شناختی را رسانه‌ها و روایت‌ها تعیین می‌کنند
  • مسائل جامعه ایران ساختاری است و نیاز به تلاش گسترده برای حل آن است
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکمرانی جمهوری اسلامی ایران هستند