Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیران فعلی و سابق شرکت آمریکایی بوئینگ با سهامداران برای پرداخت ۲۳۷.۵ میلیون دلار و حل و فصل پرونده شکایت در مورد ضعف نظارت بر ایمنی هواپیمای ۷۳۷ مکس توسط هیئت مدیره، به توافق رسیدند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، اسناد منتشر شده در روز جمعه نشان می‌دهد که مدیران فعلی و سابق شرکت آمریکایی بوئینگ با سهامداران برای پرداخت 237.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیون دلار و حل و فصل پرونده شکایت در مورد ضعف نظارت بر ایمنی هواپیمای 737 مکس توسط هیئت مدیره، به توافق رسیدند.

سهامداران بوئینگ از مدیران این شرکت هواپیماسازی به دلیل‌عدم نظارت صحیح بر مسائل ایمنی در ساخت هواپیمای مسافربری 737 مکس که دو سقوط مرگبار آن بیش از 20 میلیارد دلار به این شرکت ضرر وارد کرد، شکایت کرده بودند.

پس از این دو سانحه در فاصله پنج ماه در سال‌های 2018-2019 که منجر به کشته شدن 346 نفر شد، پرفروش‌ترین هواپیمای بوئینگ به مدت 20 ماه زمینگیر شد و پس از بهبودهای قابل توجه نرم‌افزاری و آموزشی، این هواپیما به آسمان بازگشت.

بوئینگ پس از نقص فنی هواپیماهای دریم لاینر از ضرر 1 میلیارد دلاری خبر دادشکایت سرمایه گذاران از مدیران بوئینگ به دلیل دو سقوط مرگبار هواپیمای 737 مکس

توافقنامه پیشنهادی برای پرداخت 237.5 میلیون دلار که اواخر روز جمعه در دادگاه سلطنتی دِلاور ثبت شد و بوئینگ آن را تأیید کرد، این شرکت را ملزم می‌کند که در هیئت مدیره خود یک مدیر دیگر با تخصص نظارت بر ایمنی محصول، مهندسی هوانوردی و یا هوافضا ظرف یک سال انتخاب کند.

توماس پی دی ناپولی، بازرس ایالت نیویورک و انجمن بازنشستگی آتش نشانی و پلیس کلرادو، شاکیان اصلی این پرونده، اعلام کردند که تسویه حساب در صورت تایید، بزرگترین بازیابی مالی در دادگاه‌های دِلاور خواهد بود.

دی ناپولی گفت، هیئت مدیره بوئینگ «در مسئولیت امانتداری خود برای نظارت بر ایمنی و محافظت از شرکت، سهامداران و مشتریانش در برابر اقدامات تجاری ناامن شکست خورده و به رفتار غیرقانونی خود اعتراف کرده است.»

وی افزود: امیدواریم با حرکت رو به جلو، اصلاحات توافق شده در این توافقنامه به محافظت از بوئینگ و عموم مردم در برابر تراژدی آینده کمک کند و شروع به احیای شهرت این شرکت کند.

بر اساس این پیشنهاد، هیئت مدیره بوئینگ همیشه ملزم به داشتن حداقل سه مدیر با تجربه مرتبط با ایمنی است که برای نهایی شدن باید توسط قاضی تایید شود.

در هر دو سقوط هواپیمای مکس یک سیستم کنترل پرواز خودکار موسوم به MCAS دخیل بود که توسط یک سنسور خراب به کار می‌افتاد.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا سال گذشته پس از رفع این خطای بوئینگ در طراحی 737 مکس و اصلاحات گسترده دیگر در کامپیوترهای کنترل پرواز آن، مجوز از سرگیری پروازهای این مدل را صادر کرد.

انتهای /

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آمریکا آمریکا نظارت بر ایمنی میلیون دلار هیئت مدیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۶۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مالک جدید در استقلال معرفی شد

به گزارش "ورزش سه"، احمد شهریاری، عضو پیشین هیئت مدیره باشگاه استقلال و مدیرعامل اسبق باشگاه صباباطری، به‌عنوان نماینده ویژه هلدینگ خلیج فارس در جلسات هیئت مدیره استقلال حاضر می‌شود.

شهریاری نامی آشنا برای هواداران در فوتبال و البته استقلالی‌هاست که در سالیان گذشته به‌عنوان عضوی از هیئت مدیره در این باشگاه حضور داشته و همچنین در زمان ریاست عبدالعلی علی‌عسگری در صداوسیما، معاون مالی اداری این سازمان بود.

او یک چهره ورزشی و اقتصادی است و حضورش در هیئت مدیره باشگاه استقلال مُبین تحولاتی است که در مسیر فعالیت آبی‌ها با ترکیب جدید مدیریتی رخ خواهد داد.

هلدینگ خلیج فارس اخیرا سهامدار عمده باشگاه استقلال با دریافت 85 درصد از سهام شد و حالا شهریاری را به‌عنوان نماینده ویژه خود در جلسات هیئت مدیره این باشگاه معرفی کرده تا امورش را به شکل بهتری دنبال کند.

دیگر خبرها

  • هیئت منصفه دادگاه مطبوعات مدیرمسئول رویداد۲۴ را مجرم دانست
  • مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه ها مغایر قانون نیست
  • مدیرعامل بانک سینا تغییر کرد/ ابدالی سرپرست شد
  • تمرین نارنجی‌پوشان با حضور رئیس هیئت مدیره باشگاه مس رفسنجان
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • خطیر در استقلال ماندنی شد
  • رسمی: خطیر در استقلال ماندنی شد
  • تیم دوم استقلال زنده می‌شود
  • استقلالی‌ها پولدار می‌شوند
  • نماینده مالک جدید در استقلال معرفی شد