Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهره برداری از آزمایشگاه تشخیصی و پژوهشی بیماری‌های بازپدید و نوپدید ویروسی روز شنبه طی آیینی با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان در شهر همدان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، استاندار همدان در آیین افتتاح این مرکز با قدردانی از تلاش کادر درمان برای حفظ سلامت مردم به خصوش در زمینه مقابله با ویروس کرونا، گفت: اقدامات خوبی برای مقابله با ویروس کرونا در استان همدان انجام شده که موجب کاهش چشمگیر آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به این ویروس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علیرضا قاسمی فرزاد با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی برای بازگشایی مدارس، افزود: تجهیز مدارس به سیستم تهویه هوا بسیار مهم و ضروری است که در این راستا ۷۰ درصد از مجموع هشت هزار کلاس درس استان همدان به این سیستم مجهز شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز در این آیین گفت: وجود آزمایشگاهی برای تشخیص ویروس کرونا از دغدغه ها و نیازهای اصلی استان بود که مرکز تشخیصی پژوهشی بیماری‌های بازپدید و نوپدید ویروسی با همکاری گروه ویروس شناسی در شهر همدان راه‌اندازی شد.

دکتر «رشید حیدری‌مقدم» افزود: با راه اندازی این مرکز  شناسایی برخی از ویروس‌ها در اتاق‌های فشار منفی میسر شده و با توسعه و تجهیز این آزمایشگاه امکان روزانه پنج هزار نمونه گیری در آزمایشگاه بیماری‌های نوپدید همدان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی این مرکز ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: برای نخستین بار در کشور امکان شناسایی بیماری‌های ویروسی منتقله از آب در مرکز پژوهشی تشخیصی بیماری های نوپدید همدان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه استان همدان در حوزه تشخیص ویروس به قطب غرب کشور تبدیل شده است، افزود: دستگاه «پی.سی.آر»، «سانتریفیوژ» و دیگر تجهیزات مورد نیاز از ۲ هفته پیش به آزمایشگاه بیماری‌های نوپدید منتقل شد تا این مرکز بتواند خدمات درمانی موثری را به شهروندان ارائه کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آزمایشگاه استاندار همدان علیرضا قاسمی فرزاد بیماری های نوپدید بیماری های نوپدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ متخصص بیماری‌های داخلی و مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در استان همدان ۲۶۹ بیمار مبتلا به هموفیلی داریم که ۱۹۴ نفر از آنها نیازمند دریافت دارو به صورت مستمر هستند.

طوس کیانی افزود: این بیماری نوعی اختلال در خونریزی به طور وراثتی است و بیشتر با علائم کاهش انعقاد خون و کبودی‌های بدن پس از ضربه مشخص می‌شود.

به گفته این متخصص داخلی، هموفیلی با خونریزی مفصلی و تغییر شکل مفاصل و گاهی گوارشی و مغزی همراه می‌شود.

دکتر کیانی افزود: راه درمان این بیماری دریافت فاکتور‌های خونی به ویژه فاکتور‌های ۸ و ۹ است که از فراوده‌های خونی در کشور ما هم تهیه می‌شود و با تزریق به بیمار منتقل می‌شود، تا آنزیم‌های خون مبتلا به هموفیلی مشابه افراد سالم شود.

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در گرو حمایت‌های ارزی
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • افتتاح زمین چمن مصنوعی شهر جورقان
  • مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی البرز افتتاح شد
  • تجهیز آزمایشگاه خدمات جامع سلامت روستایی لادیز میرجاوه به دستگاه سل کانتر
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم