Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@17:51:53 GMT

سیاه‌چاله‌ها با بزرگ‌تر شدن کیهان رشد می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۷۱۰۵

سیاه‌چاله‌ها با بزرگ‌تر شدن کیهان رشد می‌کند

بررسی دانشمندان نشان می‌دهد جرم سیاه‌چاله‌ها با گسترش کیهان بیشتر می‌شود.

به گزارش ایمنا، طبق بررسی‌های انجام شده توسط اخترشناسان جرم سیاه‌چاله‌ها غالباً نسبت به پیش‌بینی‌های اولیه بیشتر است و همین موضوع سبب شده نظریه رشد جرم سیاه‌چاله‌ها همزمان با انبساط کیهان مطرح شود. جزئیات علمی موجود در این نظریه می‌تواند حساسیت رصدخانه‌ها را نسبت به امواج گرانشی بیشتر کرده و دانشمندان را قادر سازد که جرم سیاه‌چاله‌ها را با دقت بالاتری اندازه‌گیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراوان‌ترین نوع سیاه‌چاله‌ها در کیهان آن‌هایی هستند که جرم آن‌ها قابل مقایسه با جرم خورشید است و به نام «سیاه‌چاله‌های ستاره‌ای» شناخته می‌شوند. تعدادی از سیاه‌چاله‌های کشف شده توسط سازمان‌های فضایی جرمی ۳۰ برابر بیشتر از جرم ستاره منظومه شمسی دارد. جرم سنگین‌ترین و بزرگ‌ترین سیاه‌چاله‌ای که تاکنون کشف شده است ۶۵ تا ۸۵ برابر خورشید است. به نظر می‌رسد جرم این سیاه‌چاله‌ها ثابت نیست و با رشد کیهان و بلعیدن اجرام آسمانی، نور و گردوغبار سنگین‌تر می‌شود.

کیهان در هر لحظه به واسطه گسترش «ماده تاریک» بزرگ‌تر می‌شود و اخترشناسان هنوز نتوانسته‌اند اطلاعاتی از ماهیت این ماده به‌دست آورند. محققان افزایش جرم سیاه‌چاله‌ها را بی‌ارتباط با انبساط ماده تاریک نمی‌دانند و معتقدند حتی نور نیز به داخل سیاه‌چاله کشیده شده و همین موضوع به گسترش کیهان منجر می‌شود. سازمان‌های فضایی تا این لحظه میلیون‌ها منظومه ستاره‌ای دوتایی را از لحظه شکل‌گیری تا زمان مرگ و تبدیل شدن به سیاه‌چاله شبیه‌سازی کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که در صورت برخورد دو سیاه‌چاله با هم انرژی بسیار زیادی در فضا آزاد شده و در نهایت سیاه‌چاله‌ای با جرم و حجم فوق‌العاده بیشتر شکل می‌گیرد. این سیاه‌چاله بزرگ تنها برای اجرام کیهانی اطراف خود خطرناک نیست بلکه می‌تواند ستاره‌ها، سیارات و هر نوع ماده دیگری در فواصل بسیار دور را ببلعد.

منبع: آنا

کد خبر 533581

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کیهان سیاهچاله منظومه شمسی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جرم سیاه چاله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۷۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام مشکوک باشگاه پرسپولیس در خصوص ۲ ستاره | سانسور خودخواسته یا فریب بزرگ؟

به گزارش همشهری آنلاین آخرین تمرین پرسپولیس قبل از دیدار مقابل سپاهان عصر روز سه‌شنبه در شرایطی برگزار شد که انتظار می‌رفت با توجه به اخبار ساعتی قبل از تمرین، امید عالیشاه کاپیتان سرخ‌ها با تیم تمرین کند و با همین یک جلسه تمرین راهی اردو شود تا بلکه به لیست بیست نفره راه پیدا کرده و شانس بازی کردن در این میدان حساس را داشته باشد.

همچنین در مورد بیرانوند با توجه به اینکه اخبار مثبتی درباره برطرف شدن مصدومیت او و پایان دوران توان‌بخشی‌اش به گوش می‌رسید، انتظار می‌رفت حداقل تصویر او در تمرین آخر منتشر شود اما به نظر می‌رسد رسانه باشگاه پرسپولیس در مورد این دو بازیکن احتیاط کرده است.

حالا یا عالیشاه و بیرانوند باز هم با تیم نکرده‌اند یا اینکه باشگاه نخواسته تصاویر تمرین‌شان را منتشر کنند چرا که ظاهرا هنوز شرایط این دو بازیکن نهایی نیست و روز مسابقه مشخص می‌شود.

به هر حال گزارش تصویری تمرین آخر پرسپولیس در حالی منتشر شد که هیچ عکسی از بیرانوند و عالیشاه در آن دیده نمی‌شد و حتی در گزارش مربوط به تمرین هیچ اشاره‌ای به این دو بازیکن نشد تا اگر هیچ کدام به بازی سپاهان نرسیدند حاشیه‌ای به وجود نیاید.

کد خبر 848572 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • گام بزرگ مدعی لیگ برتر فوتسال با حفظ ستاره
  • گنجی که فقط کچل‌ها دارند
  • اقدام مشکوک باشگاه پرسپولیس در خصوص ۲ ستاره | سانسور خودخواسته یا فریب بزرگ؟
  • ستاره رئال ورزشگاه بایرن را مسخره کرد!
  • بادشتوبر: هری کین باید ثابت کند مرد بازی‌های بزرگ است
  • مسکن مهر چاله‌ های بزرگ دارد
  • نمای حیرت‌انگیز اسب سیاه آسمان از نگاه تلسکوپ فضایی جیمز وب / عکس و فیلم
  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • آسفالت فرسوده کمربندی یزد صدای رانندگان را درآورد + فیلم
  • آرنه اسلوت؛ قمار بزرگ، سیاه یا قرمز؟