Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@22:51:12 GMT

کرونا ۵ کرمانی را قربانی کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۷۲۷۴

کرونا ۵ کرمانی را قربانی کرد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کرونا در ۲۴ ساعت گذشته منجر به مرگ ۵ کرمانی دیگر شد.

او افزود: در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۶۹ نفر دراستان کرمان به بخش‌های بستری کرونایی افزوده شدند.

اوبا اشاره به اینکه هم اکنون ۳۲۸ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، اظهارکرد: ۱۶۲ نفر در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۸۱ نفر درزیرمجموعه بیمارستان‌های دانشکده علوم پزشکی سیرجان، ۴۱ نفر در بیمارستان‌های تحت پوشش علوم پزشکی رفسنجان، ۲۳ نفر در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و ۲۱ نفر در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بم بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صحبتی بیان کرد: مجموع فوتی‌های کرونا نیز از ابتدای انتشار ویروس تاکنون ۴ هزار و ۹۲۵ نفر بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: دربین بیماران فوت شده یک روز گذشته یک جوان ۳۸ ساله نیزگزارش شده است.

او شمار خدمات بستری به بیماران کرونایی از ابتدای شیوع این ویروس در استان کرمان را ۴۱ هزار و ۹۹۲ مورد خدمات بستری ذکر کرد.

صحبتی با اشاره به ادامه واکسیناسیون کرونا در سطح استان کرمان گفت: یک میلیون و ۹۶۲ هزارو ۶۴۰ واکسن در نوبت اول ویک میلیون و ۳۱۰ هزارو ۱۱ مورد واکسن در نوبت دوم تزریق شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۷۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: با هدف گسترش دامنه خدمت رسانی به بیماران بین الملل در سال جدید، ۱۰ مجوز جدید برای مراکز درمانی شامل ۴ بیمارستان و ۶ درمانگاه تخصصی صادر شده است تا بتوانند خدمات رسانی به گردشگران سلامت را در دستور کار قرار دهند.

دکتر داوود خوش شکن افزود: از ۴ بیمارستان، یک بیمارستان خصوصی و سه بیمارستان دولتی به تازگی  دارای مجوز جذب گردشگران سلامت را دریافت کردند.

وی افزود: ۴۰ بیمارستان و مرکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد  امکان ارائه خدمات به گردشگران سلامت را دارا است.

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در فروردین امسال جدید ۲ هزار و ۵۸۷ گردشگر سلامت از خدمات مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند، تصریح کرد: در مجموع ۴۶ مرکز درمانی تاکنون مجوز جذب گردشگران خارجی را دریافت کرده اند که از این تعداد ۱۹ بیمارستان خصوصی و ۳ مرکز جراحی محدود و مابقی درمانگاه‌های تخصصی هستند.


دکتر خوش شکن با بیان اینکه تعیین تکلیف بیماران خارجی در زمینه تهیه ارز در مراکز دولتی و خصوصی یکی از مهمترین اقدامات امسال است، بیان کرد: هر بیمارستان یک شرکت رسمی گردشگری می‌تواند داشته باشد تا گردشگران خارجی با پول معتبر و در دسترس خود بتوانند هزینه‌های درمانی را بپردازند.

وی  با اشاره به اینکه ساماندهی ارز برای گردشگران خارجی را می‌توان یکی از مهمترین اقدامات امسال دانست و افزود: افرادی که واسطه معرفی بیماران خارجی به مراکز درمانی می‌شوند باید کارت شناسایی معتبر را به امضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و میراث فرهنگی داشته باشند و در دوره آموزشی ۲۰ ساعته شرکت کنند در غیر این صورت امکان معرفی بیماران خارجی را به مراکز درمانی ندارند.

 مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سامانه جامع گردشگری سلامت برای دسترسی آسان گردشگران سلامت در حوزه ارتباط گیری با مراکز درمانی برای نخستین بار به صورت پایلوت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش خصوصی در مشهد راه اندازی می‌شود

دکتر خوش شکن افزود: این سامانه ابتدا در یک نوبت و بعد به صورت شبانه روزی پاسخگوی گردشگران خارجی است و آنها می‌توانند به راحتی پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

وی گفت: پارسال بیش از  ۸۰ هزار بیمارخارجی از خدمات مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند.

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • ۲ فوتی و ۴ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در کمربندی ماکو -بازرگان
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید