Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خلرجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای روسی خود، گفت: جمهوری اسلامی ایران سابقه و روند مذاکرات پیشین در وین را مد نظر دارد و در مذاکرات آتی مطالبات خود را با قوت پیگیری خواهد کرد.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، روز شنبه در تماس تلفنی در خصوص موضوعات مورد علاقه از جمله مذاکرات آتی وین و نیز تحولات جاری در منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تاکید بر خوب بودن شرایط عمومی خود، ضمن تمجید از مواضع سازنده و مثبت روسیه در قبال موضوع هسته‌ای ایران، تأکید کرد.

وی با اشاره به توافق صورت‌گرفته با هماهنگ‌کننده برجام در خصوص زمان برگزاری گفت‌وگو‌ها با گروه ۱+۴، تأکید کرد: پیشرفت سریع گفت‌وگو‌ها مستلزم آن است که طرف‌های اروپایی و آمریکا با اجتناب از زیاده‌خواهی و طرح خواسته‌های فرابرجامی، رویکردی واقع‌بینانه و سازنده در پیش گیرند.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران سابقه و روند مذاکرات پیشین در وین را مد نظر دارد، تصریح کرد: ایران در مذاکرات آتی مطالبات خود را با قوت پیگیری خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: به هیچ وجه نباید در جدیت جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو‌ها و لزوم بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان تردید داشت.

وی با اشاره به تحریم‌های تازه آمریکا علیه ایران، تصریح کرد: اگرچه جمهوری اسلامی ایران نسبت به نیات طرف آمریکایی تردید دارد، با این وجود چنانچه طرف آمریکایی به طور کامل به تعهدات خود بازگشته و مطالبات بیشتر نداشته باشد، جمهوری اسلامی ایران نیز به اجرای همه تعهدات خود بازخواهد گشت.

امیرعبداللهیان در این تماس با اشاره به همکاری‌های سازنده جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر لزوم پرهیز مدیرکل آژانس از اتخاذ مواضع سیاسی تاکید و اظهار کرد: ایران به همکاری‌های فنی با آژانس ادامه خواهد داد.

لاوروف جویای سلامت وزیر امور خارجه کشورمان در پی ابتلا به ویروس کرونا شد.

وزیر امور خارجه روسیه نیز در این تماس با تأکید بر اهمیت احیای برجام، تصریح کرد: همه طرف‌ها و در وهله نخست ایالات متحده می‌بایست به تعهدات خود بازگردند.

لاوروف همچنین یادآور شد: مسکو همواره بر لزوم توقف اقدامات مخرب آمریکا در قبال برجام تأکید داشته است.

در این تماس طرفین در خصوص لزوم ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان با توجه به در پیش بودن فصل سرما توافق کردند. دو طرف همچنین بر اهمیت تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان تأکید کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس به آخرین وضعیت تحولات در حوزه قفقاز نیز اشاره داشته و عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات منطقه‌ای در قالب ۳+۳ و سایر فرمت‌های مورد توافق برای حل و فصل مسائل قفقاز و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای حمایت می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: تداوم روابط تهران و باکو در مسیر مثبت همسایگی

 

انتهای پیام/

برچسب ها: امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه لاوروف

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه لاوروف وزیر امور خارجه کشورمان جمهوری اسلامی ایران گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۷۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌بن‌فرحان در گامبیا

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده سازمان همکاری اسلامی به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در اولین دیدار خود صبح امروز به وقت بانجول با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • تاکید امیرعبداللهیان بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • امیرعبداللهیان از مواضع بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌بن‌فرحان در گامبیا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا