Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در شنبه (پانزدهم آبان‌ماه) را در ادامه می‌خوانید: بازدید مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از شرکت‌های فناور مستقر در واحد اسلامشهر

 پژمان حسینیون مدیر کل اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر از بازدید مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از شرکت‌های فناور مستقر در این واحد دانشگاهی و امضای تفاهم نامه همکاری با این صندوق خبر داد و افزود: نشست هم‌اندیشی آشنایی با خدمات و تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی اداره کل اقتصاد دانش‌بنیان واحد اسلامشهر با حضور عسکری غلام‌زاده مدیرعامل صندوق و حسین اصغری شیوایی معاون پژوهش و فن آوری واحد، پژمان حسینیون مدیر کل اقتصاد دانش‌بنیان، روسای مراکز تحقیقاتی واحد و روسای دانشکده‌ها بعدازظهر روز سه شنبه یازدهم آبان ماه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این نشست، عسکری غلام‌زاده گزارشی از اقدامات صورت گرفته در صندوق ارائه و در راستای معرفی خدمات صندوق و مباحث مربوط به هم‌افزایی برای حمایت از پژوهشگران بحث و تبادل نظر شد.

مدیر کل اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر ادامه داد: در حاشیه این جلسه برای فعال‌سازی ظرفیت‌های بالقوه سرمایه‌گذاری و مشارکت در طرح‌های دانش‌بنیان و مباحث مربوط به صدور ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز واحد، سوالاتی از جانب شرکت‌کنندگان مطرح و توسط مدیرعامل صندوق پاسخ داده شد.

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه آزاد اسلامشهر در فهرست ۲ درصد دانشمندان جهان

حسین اصغری‌شیوایی سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر از قرارگرفتن عضو هیئت‌علمی این واحد دانشگاهی در فهرست دو درصد دانشمندان برتر جهان خبر داد.

وی افزود: در ارزیابی محققان دانشگاه استنفورد که گزارش آن ۱۹ اکتبر ۲۰۲۱ منتشر شد، ضرغام باقری عضو هیئت‌علمی و دانشیار گروه فیزیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در لیست دو درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفت.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر بیان کرد: پژوهش‌های باقری در حوزه نانو فیزیک محاسباتی و نانو بیوتکنولوژی در این ارزیابی مدنظر قرارگرفته است.

سمای تفت به اردوگاه علمی و مهارتی تبدیل شود

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مرکز سمای تفت با توجه به دارابودن امکانات باید به اردوگاه علمی و مهارتی مناسبی برای اردوهای دانش‌آموزان سمای کشور تبدیل شود.

سیدمحمد بطحایی در حاشیه بازدید از مدارس سما و رصدخانه بزرگ و پیشرفته دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت اظهار کرد: با توجه به اهداف سازمانی و لزوم تربیت و رشد دانش‌آموزان با انواع مهارت‌ها و از طرفی وجود رصدخانه این واحد دانشگاهی و امکانات موجود در مدارس سمای تفت ازجمله خوابگاه با امکانات لازم، باید این مرکز آموزشی را به اردوگاه علمی و مهارتی مناسبی برای اردوهای دانش‌آموزان سمای کشور تبدیل کرد.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت فضا و امکانات بسیار خوبی در اختیار مدارس خود قرار داده و فضاسازی مناسب و زیبایی توسط همکاران برای حضور دانش‌آموزان فراهم شده است.

صدور مجوز تردد نخستین خودرو برقی دانشگاه آزاد اسلامی

شماره‌گذاری نخستین خودرو برقی ایرانی ساخته‌شده توسط شرکت دانش‌بنیان پاراکس‌موتورز از شرکت‌های راه‌اندازی‌شده در مرکز فناوری و نوآوری سینتک دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با پلاک ملی، افتخار دیگری را برای این دانشگاه رقم زد.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از صدور مجوز شماره‌گذاری نخستین خودرو برقی ایرانی پس از طی مراحل مختلف طراحی، توسعه و اخذ استانداردهای ملی خبر داد.

احمد فخاریان افزود: تمام مراحل طراحی و توسعه آن توسط فارغ‌التحصیلان ارزشمند این دانشگاه که مبادرت به راه‌اندازی شرکت دانش‌بنیان کرده‌اند و با حمایت مرکز فناوری و نوآوری این دانشگاه انجام شده است.

وی اظهار کرد: این خودرو در واقع یک Quadricycle یا موتورسیکلت چهارچرخ است. این دسته جدید از وسایل نقلیه به‌عنوان راه‌حلی جدید در حمل و نقل شهری در کشورهای پیشرفته با استقبال زیادی روبه‌رو شده‌اند، برخی ویژگی‌های مثبت موتورسیکلت دو چرخ و خودرو در طراحی آن به کار رفته است.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد قزوین با اشاره به حمایت‌های معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از این طرح کلان ملی از سال ۹۴ تأکید کرد: این موتورسیکلت‌ چهارچرخ برای نخستین بار در ایران تولید شده و به‌طور کامل از انرژی الکتریکی استفاده می‌کند.

این مسئول یادآور شد: تمام استانداردهای موتورسیکلت و برخی از استانداردهای خودرویی برای این محصول اخذ شده‌ است و اکنون تعداد ۱۰۰ دستگاه از این خودرو آماده ارائه به بازار است و محصولات بعدی بر پایه این پلتفرم وارد مرحله تولید انبوه خواهد شد.

انتهای پیام/

ملیحه آدینه کد خبر: 1117546 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر کل اقتصاد دانش بنیان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۷۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم بدمینتون کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل قهرمان مسابقات منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد.

مسابقات یک‌روزه بدمینتون کارکنان واعضای هیئت علمی دانشگاه‌ آزاد اسلامی منطقه ۳ (گیلان، مازندران، گلستان) با حضور سه تیم از واحد‌های دانشگاهی آمل، قائم‌شهر و بابل به‌صورت تیمی، انفرادی و دوبل دونفره به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل برگزار شد.

در بخش تیمی، تیم‌های بابل، قائم‌شهر و آمل به ترتیب اول تا سوم شدند و در بخش انفرادی هم حبیب اصغرپور از واحد علی‌آبادکتول و ایمان قنبری از واحد بابل عناوین نخست و دوم را به دست آوردند و صبا جهانگیر و کمیل محسنی هر دو از واحد آمل به‌طور مشترک سوم شدند.

همچنین در مسابقات رشته تنیس روی میز منطقه ۳ تیم دانشگاه آزاد اسلامی تیم واحد ساری اول شد، واحد جویبار به رتبه دومی رسید و واحد بابل هم سوم شد.

در بخش انفرادی هم محمدرضا قنبری از جویبار عنوان نخست را کسب کرد، شعبانپور از جویبار دوم شد و حسن هادی‌نژاد از واحد بابل و نقی‌پور از واحد ساری به‌طور مشترک سوم شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد