Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با بیان اینکه ترافیک دیتا در داخل کشور اقتصاد دیجیتال را رقم می‌زند، گفت: اگر طرح حمایت از کاربران گردش داخلی دیتا را به همراه داشته باشد، قابل دفاع است.

فریبرز باذرجانی امروز در نشست خبری در پاسخ به این سوال که طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی چه تأثیری در بازار دیتاسنتر و مراکز داده خواهد داشت، اظهار داشت: اعتقاد شخصی من این است که اگر این طرح بتواند به گردش ترافیک و دیتا در داخل کشور بیانجامد، طرح قابل دفاعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه زمانی که توانایی میزبانی و هاست دیتای داخلی در داخل کشور وجود دارد و امکان سرویس دهی است، چرا باید ترافیک در خارج از کشور تبادل شود، افزود: ترافیک بین الملل هزینه مضاعفی دارد و در صورتی که بتوانیم تبادل دیتا در داخل کشور را تقویت کنیم، هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

باذرجانی با تاکید بر اینکه ارزشمندی داده در دنیا به اثبات رسیده است و در آینده نزدیک کشوری که بتواند دیتای بیشتری را آنالیز کند، برنده میدان است، گفت: ترافیک دیتا در داخل کشور تحقق اقتصاد دیجیتال را در پی خواهد داشت. اگر طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی را از دیدگاه حمایت و صیانت از دیتا و داده کاربران ببینیم، این طرح قابل دفاع است و باعث توسعه کسب و کار و اشتغال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نباید از این طرح به معنای قطع اینترنت یاد شود، گفت: کسب و کارهای فعال در این حوزه نیز با هدف این طرح که تبادل دیتا در داخل کشور است، مخالف نیستند و ممکن است که انتقادات به نحوه اجرای آن باشد. این مساله نیز در جلسات بررسی طرح نیز اصلاح خواهد شد.

مدیرعامل افرانت با بیان اینکه اگر نهادی مانند رگولاتوری از دیتای کاربران صیانت کند و قوانین و مقرراتی برای دیتا وضع شود، اقدام قابل دفاعی است، اظهار داشت: در زمینه شبکه ملی اطلاعات نیز با توجه به حساسیت و تاکید وزیر ارتباطات بر توسعه و تکمیل زیرساخت‌های این شبکه، قطعاً در یک زمان کم و معقول به صورت فاز به فاز توسعه این شبکه را شاهد خواهیم بود و خدمات مطلوبی را به مردم ارائه خواهیم داد./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دیتا در داخل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس از A54، گوشی گلکسی A35 هم آپدیت غیرمنتظره دریافت کرد

سامسونگ در جهت سازگاری بیشتر گلکسی A35 با شبکه‌ی 4G، به‌روزرسانی غیرمنتظره‌ای برای این گوشی منتشر کرد.

به‌گزارش سم‌موبایل، جدیدترین به‌روزرسانی گوشی سامسونگ مدل گلکسی A35 دارای فرم‌ور A356BXXU1AXBB است و پشتیبانی از شبکه‌ی 4G TDD را گسترش می‌دهد. به‌روزرسانی مورد بحث در انحصار کاربران اروپایی است.

سامسونگ می‌گوید کسانی که در آلمان اقدام به خرید گوشی کرده باشند، نمی‌توانند از شبکه‌ی 4G TDD در کشور‌های بلژیک، دانمارک، فرانسه، لوکزامبورگ، هلند، اتریش، لهستان، سوئیس و جمهوری چک استفاده کنند. شبکه‌ی اینترنت اکثر کشور‌های نام‌برده از نوع 4G FDD است و احتمالاً کاربران با مشکل خاصی مواجه نخواهند شد.

علاوه‌بر گلکسی A35، خانواده‌ی گلکسی S24، خانواده‌ی گلکسی S23، گلکسی زد فولد ۵، گلکسی زد فلیپ ۵ و گلکسی A54 نیز این به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اند.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • پس از A54، گوشی گلکسی A35 هم آپدیت غیرمنتظره دریافت کرد
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • اعتراضات دانشجویان آمریکایی با سرکوب همراه بود
  • سارقان خودرو را همراه کودک ربودند
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • گردش مالی عجیب و غریب فیلترشکن‌ فروش‌ها | پول‌های مردم کجا می‌روند؟
  • فیلترشکن گران‌تر از اینترنت؛ گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی