Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@02:45:50 GMT

توسعه یک عمود پرواز شخصی با سرعت ۲۵۷ کیلومتر بر ساعت

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۷۶۷۴

توسعه یک عمود پرواز شخصی با سرعت ۲۵۷ کیلومتر بر ساعت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، در حقیقت ZEVA Aero نمونه اولیه و عملیاتی این وسیله نقلیه را ساخته تا مأموران اورژانس و سرویس‌های اضطراری از آن استفاده کنند.

نمونه اولیه این وسیله نقلیه می‌تواند با سرعت ۲۵۷ کیلومتر بر ساعت مسافت ۸۰ کیلومتر را طی کند. این وسیله نقلیه عمود پرواز مانند هلی کوپتر از زمین بلند می‌شود و سپس به طور افقی به پرواز ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان دانشگاهی به مدل سازی و تست سیستم نیرومحرکه وسیله نقلیه و همچنین مطالعه مشخصات آئرودینامیکی آن کمک می‌کنند تا نیروی پیشرانه وسیله نقلیه و کنترل آن را ارتقا دهند.

این پروژه از آن جهت اهمیت دارد که یکی از بزرگترین چالش‌های ساخت وسیله نقلیه پرنده شخصی تولید میزان کافی پیشرانه است تا فرد بتواند از روی زمین بلند شود. اما پیشرفت در تولید در موتورها، سیستم‌های کنترل و استفاده از مواد سبک به محققان کمک کرده تا این رؤیا را به واقعیت تبدیل کنند.

کد خبر 5345103 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: تحقیقات علمی خودروی پرنده نوآوری وسیله نقلیه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان فیس بوک حکمرانی فضای مجازی حاکمیت سایبری طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی امنیت اطلاعات خودروی برقی اینترنت امنیت سایبری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی سخت افزار ایالات متحده امریکا وسیله نقلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۷۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج تمام وسایل نقلیه رسوبی در پارکینگ‌های تهران

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران از برگزاری یازده نشست با حضور مقامات ذیربط و دستگاه‌های متولی برای تعیین تکلیف خودروها و موتورسیکلت‌های رسوبی در توقف‌گاه‌های زیر نظر فراجا در استان تهران خبر داد و گفت: در راستای تعیین تکلیف خودروها و موتورسیکلت‌های رسوبی در توقف‌گاه‌های زیر نظر فراجا در استان تهران در رابطه با بیش از ۶۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه وسیله نقلیه اقدامات لازم صورت گرفته و پرونده‌های قضایی مربوط به این وسایل نقلیه، به دادگاه انقلاب ارجاع شده‌اند.

وی افزود: تاکنون در رابطه با بیش از ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه از سوی دادگاه انقلاب اسلامی تهران رای صادر شده و روند رسیدگی به پرونده‌های ۳۷ هزار و ۸۰۰ دستگاه دیگر نیز در حال انجام است.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: تا امروز تعداد دو هزار و ۴۸۵ دستگاه خودرو و موتورسیکلت بر اساس احکام قضایی صادره از سطح پارکینگ‌های استان تهران خارج شده‌اند و طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده، مقرر است که تا ۲۷ خرداد ۱۴۰۳، تمام وسایل نقلیه از سطح این پارکینگ‌ها خارج شوند.

دیگر خبرها

  • پرداخت قسطی خلافی خودرو ۱۴۰۳: رهایی از بار سنگین جرایم رانندگی
  • اجرای طرح تشویقی فرهنگسازی برای موتورسواران مشهدی
  • پیش‌بینی وزش باد و خیرش گردوخاک در قم
  • سریعترین قطار‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • خروج تمام وسایل نقلیه رسوبی در پارکینگ‌های تهران
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی