Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@18:51:25 GMT

بزرگداشت «مادر لالایی ایران» در شیراز برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۷۹۰۵

بزرگداشت «مادر لالایی ایران» در شیراز برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، یکشنبه ١٦ آبان ساعت ١٤:٣٠ الی ١٦ بزرگداشت مرحوم «پروین بهمنی» پیشکسوت موسیقی مقامی و پژوهشگر در شهر شیراز برگزار خواهد شد.

دامون شش‌بلوکی پژوهشگر موسیقی نواحی و فرزند مرحوم «پروین بهمنی» به خبرنگار فارس گفت: موسسه آوای هنر ایل قشقایی با مدیریت آقای آرش صفری که فعالان ارزشمند فرهنگی ایل و استان فارس هستند پس از این اینکه مراسم فامیلی به دلیل شرایط کرونایی به تعویق افتاد با تشکیل کارگروهی و با هماهنگی و اخذ مجوز مدیرکل ارشاد استان، ستاد بحران کرونا و علوم پزشکی با برنامه‌ریزی دقیق جهت حفظ سلامت حضار با استانداردهای کامل پروتکل‌های بهداشتی به نمایندگی از خیل عظیم دوستداران و داغداران مادر در فضای باز باغ آپادانا در منطقه گویم شیراز اقدام به برگزاری مراسم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مراسم تعداد بسیاری از هنرمندان و ادبا خواستار حضور و ارایه برنامه و محبت و همدردی بودند که جزییات اجراها و برنامه‌ها با هماهنگی اداره کل ارشاد استان فارس تنظیم و برنامه‌ریزی شده است.
جهت انجام منظم برنامه و شرایط منظم حضور ارگان‌های نظامی و امنیتی نیز همکاری کرده و شرایط برای برگزاری بهتر را با این مجموعه انجام داده‌اند.

این محقق حوزه موسیقی قشقایی گفت: شخصا بسیار سپاسگزارم از خیل عظیم پیامها و همدردی‌ها و حتی اعلام آمادگی بسیاری از عزیزان دیگر جهت برگزاری برنامه از طوایف دیگر قشقایی و اقوام مهاجر خصوصا برادران عزیز لر زبانمان که چند روز پیش نیز برادران غیور لر استان کهکیلویه و بویراحمد  بصورت لایو نیز اجرای با شکوه از آیین‌های سوگ و موسیقی چپی و شروه خوانی را در تالار حسین پناهی یاسوج در سوگ مادر برگزار کردند.

وی در آخر اظهار داشت: شخصا از همه دست اندرکاران، هنرمندان، ادبا، اهالی عزیز رسانه از اقصی نقاط کشور و خصوصا وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب دکتر اسماعیلی که با اثبات شخصیت ارزشمند خود که شخصا از روزهای بیماری مادر تا تحریر متن دقیق و زیبا و کارشناسانه‌شان مرهم این زخم عمیق ما بودند، واقعا ورود چنین شخصیت ارزشمندی در مسند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جای سپاس ویژه و تبریک دارد.

مراسم یادبود بانو پروین بهمنی «مادر لالایی ایران» که عمر خویش را به گردآوری، اجرا و ضبط کهن‌ترین لالایی‌های محلی ایران زمین مصروف داشت، فردا یکشنبه ١٦ آبان ساعت ١٤:٣٠ الی ١٦ در گویم شیراز کوچه ١٠ زیتون باغ آپادانا برگزار خواهد شد.

این برنامه با اجرای موسیقی و شعرخوانی اساتید و هنرمندان و سخنرانی چهره‌ها و مسئولین فرهنگی شیراز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بزرگداشت مادر لالایی ایران پروین بهمنی يكشنبه ١٦ آبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۷۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجراهای متنوع گروه‌های موسیقی محیطی در خانه هنرمندان ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی خانه هنرمندان ایران، از سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ خانه هنرمندان ایران از به‌صورت هفتگی میزبان اجراهای متنوع گروه‌های موسیقی محیطی در لابی طبقه همکف خواهد بود.

این مکان از سه‌شنبه با سلسله برنامه‌های اجرای موسیقی زنده و محیطی که «دلکوک» نام دارد، میزبان دانشجویان، استادان، دست‌اندرکاران، نوازندگان، آهنگسازان و فعالان عرصه موسیقی در قالب‌های اجرایی؛ تجربی، کلاسیک، تک‌نوازی، دو نوازی، سه‌نوازی، گروهی، تلفیقی، ترکیبی، اقوام، بینارشته‌ای و ... خواهد بود.

تماشای اجرای آثار در ساعت‌های اعلامی هر برنامه، برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

کد خبر 6095592 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • آیین گرامیداشت مقام پیشوای ششم شیعیان در شیراز برگزار شد
  • مراسم بزرگداشت سردارشهیدجواددوربین درانزلی برگزار می شود
  • تقویت زیرساخت‌های گردشگری شیراز
  • اجراهای متنوع گروه‌های موسیقی محیطی در خانه هنرمندان ایران
  • مراسم بزرگداشت مرحومه معصومه حائری برگزار شد
  • ۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی
  • بزرگداشتی برای یک پژوهشگر موسیقی
  • یادمان دهمین سالروز کوچ قلندر موسیقی ایران در گرگان برگزار شد
  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان
  • برگزاری نکوداشت یک پژوهشگر موسیقی در فرهنگسرای ارسباران