Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید ملانوری روز شنبه در آیین تکریم و معارفه شهرداران سابق و جدید بیرجند افزود: خراسان جنوبی ظرفیت‌های بی‌نظیری در زمینه‌های کشاورزی، مرز، معدن و گردشگری دارد که می‌توان با فعال‌سازی آنها ارزش افزوده ایجاد و به معیشت و رفاه خانواده‌ها کمک کرد.

وی پیشنهاد کرد که شورای اسلامی شهر و شهرداری، اشتغال، اقتصاد و معیشت شهروندان را به عنوان مسئولیتی مهم در دستور کار خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی مهیا بودن شرایط خدمت به مردم را از بزرگترین نعمت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی نام برد و گفت: همه کسانی که به هر دلیل و در هر حوزه‌ای توفیق خدمت پیدا می‌کنند باید همه توان خود را در راه رسیدن به اهداف نظام و خدمت به همنوعان به‌کار گیرند.

وی مردم‌سالاری دینی را از اهداف انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: این دموکراسی از همان بدو پیروزی انقلاب با حضور مردم در انتخابات‌ مختلف نمود پیدا کرده و به این ترتیب اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و رییس جمهوری توسط مردم تعیین می‌شوند.

ملانوری، شوراها را مجالسی محلی نامید که در کوچکترین نقاط جمعیتی عشایری تا بزرگترین شهرها شکل می‌گیرند و افزود: شورای اسلامی به عنوان حلقه اتصال مردم و دولت، فرصت بزرگی برای خدمت به مردم است.

وی شوراهای اسلامی شهر و روستا را با اهمیت‌ترین ظرفیت در مدیریت سیاسی و اجتماعی کشور عنوان کرد و گفت: گاهی نحوه شکل‌گیری شوراهای اسلامی در سرنوشت انتخابات‌ مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری، نقشی تعیین‌کننده و تاثیرگذار دارد.

استاندار خراسان جنوبی انتخاب شهردار و دهیار را به عنوان مدیران شهری و روستایی نخستین و مهمترین وظیفه شوراها برشمرد که در ریل‌گذاری مدیریت شهری و روستایی نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی از شهر به عنوان موجودی زنده یاد کرد و گفت: شورا، شهرداری و شهروندان به عنوان سه ضلع مدیریت شهری، این موجود زنده را به رشد و کمال می‌رسانند و چنانچه تعاملی بین این سه ضلع وجود نداشته باشد، شهر با چالش مواجه می‌شود.

ملانوری تصریح کرد: مدیریت شهری خوب، مدیریتی است که رکن شهروندان را به معنای واقعی درک کند و او را در همه امور مشارکت بدهد لذا از مهمترین وظایف شوراها، زمینه‌سازی برای مشارکت شهروندان است.

وی با تاکید بر اینکه شهر بدون مشارکت و حضور جدی شهروندان رشد نمی‌کند گفت: هرچه شهرداری و شورا تلاش کنند، چنانچه شهروندان همراه نباشند، رشدی را در شهر شاهد نخواهیم بود به همین دلیل از ویژگی‌های مهم و اساسی شورا و شهرداری، توجه به مسایل فرهنگی است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: سیراب کردن ذائقه بصری شهروندان از بحث‌های مهم مدیریت شهری است و چنانچه نتوانیم بین مدیریت شهری با روح و روان شهروندان سازگاری ایجاد کنیم، شهر رشد نمی‌کند.

وی با اشاره به تاثیر مبلمان شهری بر توان و انرژی شهروندان افزود: شهرداری سازمانی تک بعدی نیست که فعالیت‌هایش فقط در خدمات تخصصی شهری خلاصه شود، بلکه عملکردش در همه مسایل جامعه، رشد و توفیق‌ها، آسیب‌های اجتماعی، ناهنجاری‌ها و سایر موارد تاثیرگذار است و شهرداری باید خود را مسئول همه مسایل جامعه بداند.

ملانوری در ادامه از تلاش‌های شورای پنجم تشکر کرد و گفت: در این دوره، اتفاقات بزرگی در شهر صورت گرفت که مردم فرهیخته شهر آنها را می‌بینند و قدردان هستند.

وی از چهار سال دوره فعالیتی شورا به عنوان دوره‌ای با کارهای سخت و تبعات فراوان یاد کرد و افزود: همه اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید متوجه تمامی ابعاد این حضور باشند و با علم به این موضوع به این عرصه پا بگذارند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تبعات ناشی از شیوع کرونا در جهان و کشور گفت: با توجه به اینکه تحقیقات و پژوهش‌ها ۵۱ نوع آسیب را به عنوان تبعات کرونا احصا کرده‌اند، شوراها باید به این موضوع نیز ورود جدی داشته باشند.

وی با تبریک به "مهدی بهترین" شهردار جدید بیرجند، شورا را ظرفیت بسیار خوبی برای خدمت خواند و گفت: شورا و شهرداری باید به گونه‌ای اقدام کنند که سطح رفاه شهروندان ارتقا یابد.

در این مراسم از چهار سال خدمات "محمدعلی جاوید" شهردار سابق بیرجند تقدیر و "مهدی بهترین" به عنوان شهردار جدید این شهر معرفی شد.

برچسب‌ها حمید ملانوری خراسان جنوبی مدیریت شهری شهرداری بیرجند پروندهٔ خبری توسعه شهری و روستایی خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمید ملانوری خراسان جنوبی مدیریت شهری حمید ملانوری خراسان جنوبی مدیریت شهری شهرداری بیرجند استاندار خراسان جنوبی شوراهای اسلامی شورای اسلامی اسلامی شهر مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۷۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: حدود ۲۴۰۰ سازه آبخیزداری در خراسان جنوبی وجود دارد که سازه‌های آبخیزداری حدود ۹۰ میلیون متر مکعب سطح آبگیری دارد.

علیرضا نصرآبادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وجود ۲۴۰۰ سازه آبخیزداری در سطح استان گفت: سازه‌های آبخیزداری حدود ۹۰ میلیون متر مکعب سطح آبگیری دارد که از  ۱۴۰۲ تاکنون با توجه به آخرین بارش‌های صورت گرفته ۲۵ میلیون متر مکعب آبگیری داشته است.

وی بیان کرد: با توجه به بارش‌های اردیبهشت حدود ۱۷ میلیون مترمکعب از ۲۵ میلیون متر مکعب مربوط به بارش‌هاش اخیر بوده است.

نصرآبادی افزود: سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی در بارندگی‌های چند روز اخیر حدود ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب را مهار کردند که از این میزان یک میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری شهرستان بیرجند ذخیره شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزود: وجود این سازه‌ها باعث شد، حجم زیادی از سیلاب مدیریت و میزان خسارت‌های کاهش یابد.

وی با اشاره به پیامدهای تغییر اقلیم اظهار کرد: تغییر زمان بارندگی‌ها و نیز نوع آن که شکل رگباری به خود گرفته و همچنین خشکسالی‌ها که موجب از بین رفتن پوشش گیاهی و کاهش نفوذ پذیری خاک شده است. سیلابی شدن بارش ها را به دنبال دارد.

نصرآبادی تصریح کرد: طی این بارندگی ها دو بندسار که متعلق به این اداره کل نبوده، شکسته و خساراتی به بار آورده است لذا توصیه می‌شود قبل از ساخت بندسار با مراجعه به ادارات منابع طبیعی از مشاوره فنی رایگان همکاران این اداره کل برخوردار شون تا در زمان وقوع سیلاب متحمل خسارت نشوند. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: وجود سازه‌های آبخیزداری در کنار طرح های نهالکاری می‌تواند شرایط منطقه را برای کاهش پیامدهای خشکسالی و سیلاب بهینه کند.

وی بیان کرد: خشکسالی از نظر منابع زیرزمینی دچار مشکل بوده ولی از نظر مرتع امسال سال خوبی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خودگردان کردن شهرداری‌ها جفا در حق آبادانی شهر است
  • توسعه زیرساخت‎‌های شهری و توانمندی‌سازی شهروندان راهکار رویایی با بحران‌ها است
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری
  • عقب‌ماندگی شوراهای شهر از سایر نهادها هنوز جبران نشده است
  • بارش شدید باران در راه است / لزوم توجه شهروندان به هشدارها
  • فعالیت کارگران سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروندان هدیه می‌دهد
  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • شهرداری‌ها در آموزش فرهنگ ترافیک مشارکت کنند
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد