Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@14:41:48 GMT

خرید تضمینی سیب باغداران در آذربایجان غربی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۸۰۰۲

خرید تضمینی سیب باغداران در آذربایجان غربی آغاز شد

گروه استان‌ها ــ استاندار آذربایجان‌غربی از خرید تضمینی سیب از ۱۰ آبان‌ در استان خبر داد و گفت: تمامی سیب‌ها از باغداران خریداری شده و سیب‌های انباشته شده در کنار جاده‌ها مربوط به واسطه‌ها و دلالانی است که به دنبال افزایش قیمت و سود خود هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، محمدصادق معتمدیان در جلسه بررسی مشکلات سیب استان، با اشاره به ایجاد کمیته ساماندهی سیب در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: باید کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی در راستای هم‌اندیشی در ارتباط با سیب تولید شده در استان ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه توسعه صادرات سیب از سیاست‌های مهم دولت در استان است گفت: باید مشکلات این بخش احصا شده و توسعه صنایع بسته‌بندی و سورتینگ به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های استان مدنظر قرار گیرد.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر استفاده از توان و ظرفیت سرمایه‌گذاران استانی، نهادهای انقلابی و هلدینگ‌های خصوصی افزود: باید آذربایجان‌غربی به‌عنوان قطب نخست سیب در کشور نقش‌آفرینی کند و برای تحقق این امر باید تمامی دستگاه‌ها برای رفع مشکلات باغداران بسیج شوند.

30 درصد سیب تولید امسال درجه 3 بوده و قابل عرضه به بازار نیست 6000 تن سیب با نرخ مصوب دولتی از باغداران پیرانشهری خریداری شد محصول "سیب" باغداران بروجردی به صنایع تبدیلی نیاز دارد

وی در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به زیرساخت‌های استانی باید آذربایجان‌غربی به‌عنوان هاب اقتصادی منطقه معرفی شود اظهار داشت: این موضوع به نوبه خود می‌تواند سبب توسعه صادرات و ارزآوری برای کشور شود.

معتمدیان از خرید تضمینی سیب از دهم آبان‌ در استان خبر داد و گفت: بر اساس گزارش‌ها تمامی سیب‌ها از باغداران خریداری شده است و سیب‌های انباشته شده در کنار جاده‌ها مربوط به واسطه‌ها و دلالانی است که به دنبال افزایش قیمت و سود خود هستند.

وی با بیان اینکه از 320 هزار تن سیب صنعتی تنها 30 هزار تن در دست دلالان است گفت: باید هرچه سریع‌تر توسط مدیران و دستگاه‌های مربوطه تعیین تکلیف شوند.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه تصریح کرد: هم اکنون 92 درصد از سیب استان برای مصارف و صادرات است و تنها 8 درصد تحت عنوان سیب صنعتی یا زیردرختی هستند.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی سیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۸۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت ۷۵۰ هزارتن گندم با ارزش حدود ۱۴ همت از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته او، علی رغم گذشت بیش از یک ماه از فصل برداشت، ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است و کشاورزان کماکان چشم انتظار دریافت پول هستند.

هاشمی ادامه داد: براساس قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم به مراکز خرید، مطالبات کشاورزان باید پرداخت شود که متاسفانه این امر مورد بی توجهی قرار گرفته است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه دولتمردان نسبت به تخصیص جایزه گندم بی تفاوت هستند، افزود: علی رغم پیگیری های مکرر، خبری از تخصیص جایزه و اصلاح قیمت گندم نیست که استمرار این روند، خرید تضمینی را دچار چالش می کند.

او گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته تولید گندم بالای ۱۴ میلیون تن و حداقل خرید ۱۲ میلیون تن خواهد بود که در صورت بی تفاوتی به جایزه گندم و پرداخت مطالبات، محصول تولیدی صرف خوراک دام و طیور می شود و به نوعی هدر می رود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • آغاز عملیات حفر چاه عمیق زمین چمن فوتبال شهرستان پلدشت 
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • آغاز تدریس 710 آموزگار جدید از ماه مهردر مدارس آذربایجان‌غربی
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • ۷۱۰ آموزگار جدید از ماه مهر تدریس را در مدارس آذربایجان‌غربی آغاز می‌کنند