Web Analytics Made Easy - Statcounter

می دانستید آگهی های استخدام مربوط به رشته مهندسی کامپیوتر و حوزه فناوری اطلاعات بازار کار بسیار پرتقاضایی دارد؟

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام کاران، در این مقاله کاران می توانید لیست پردرآمدترین شغل های حوزه کامپیوتر و فناوری اطلاعات و فرصت های شغلی آنها را ببینید.

چطور در شغل های حوزه کامپیوتر استخدام شویم؟

اگر فارغ التحصیل یکی از رشته های حوزه کامپیوتر هستید یا می خواهید یکی از شغل های IT را انتخاب کنید، لازم است بدانید در حال حاضر کدام شغل، بازار کار و استخدام بهتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر تقریبا تمام سازمان ها و شرکت ها در صنایع مختلف به دنبال استخدام شغل های بازار کامپیوتر هستند. بنابراین اگر خوب آموزش دیده باشید فرصت های کاری زیادی برای شما به عنوان یک متخصص وجود دارد.

برای استخدام شدن در مشاغل رایانه ای خیلی وقت ها لازم است دوره های آموزشی مورد نیاز را به صورت آزاد در آموزشگاه های خصوصی بگذراندید. بعد از کسب مهارت های لازم باید یک رزومه کاری مناسب بسازید و سپس برای آگهی های استخدامی مرتبط بفرستید.

برای پیدا کردن فرصت های شغلی حوزه فناوری اطلاعات لازم است به یک سایت کاریابی سر بزنید. کاریابی های آنلاین به شما کمک می کنند تا یک رزومه حرفه ای بسازید و هر روز برای فرصت های شغلی مختلفی درخواست همکاری ارسال کنید. همین حالا می توانید با رزومه ساز آنلاین کاران یک رزومه حرفه ای بسازید.

حتی اگر علاقمند باشید سایت های کاریابی رزومه شما را به صورت خودکار به آگهی های استخدامی حوزه کامپیوتر معرفی می کنند. بهتر است پیش از انتخاب مسیر شغلی با شغل های پردرآمد مرتبط با کامپیوتر و آی تی که در ادامه به آن اشاره کرده ایم آشنا شوید:

برنامه نویسی:

استخدام برنامه نویس به عنوان یکی از محبوب ترین و البته پر درآمدترین مشاغل در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شناخته می‌شود. برنامه نویسی شامل فرایند نوشتن و توسعه انواع نرم‌افزارهاست. در واقع برنامه نویس کسی است که می‌تواند انواع نرم افزار و کدها را به زبان های مختلف مانند C#، Java، پایتون، اپلیکیشن‌های موبایل و .. تولید کند. برنامه نویسان دررده‌ها و شاخه‌های مختلف دسته بندی می‌شوند. ۵ دسته رایج در شغل برنامه نویسی عبارت اند از:

١) Application Programmers (برنامه نویسان اپلیکیشن)

٢) System Programmers (برنامه نویسان سیستمی)

٣) Game Programmers (برنامه نویسان بازی)

۴) Mobile Programmers (برنامه نویسان موبایل)

۵) Web Programmers (برنامه نویسان وب)

برای دیدن شرح وظایف برنامه نویس و آگهی های استخدام برنامه نویس می توانید به مجله سایت کاران مراجعه کنید.

طراحی سایت:

استخدام طراح وب یا همان طراح سایت، مخصوصا طراح سایت دورکاری یکی از پرتقاضاترین  مشاغلی است که خیلی از سازمان‌ها و کسب و کارها به آن احتیاج دارند؛ یک طراح سایت تمام وظایف  مربوط به ایجاد و راه اندازی سایت تا جنبه‌های فنی آن را برعهده دارد. در شغل طراحی سایت، طراح پس از بررسی نیازهای مشتریان، کار ایجاد یک سایت را شروع می‌کند. به همین خاطر، طراح وب سایت  باید بتواند مطابق حوزه فعالیت مشتریان، ظاهر سایت را در ذهن خود تصویر سازی کرده و درک کند؛ این موضوع نیازمند درک طراحی گرافیک و برنامه نویسی کامپیوتری است.

 وبمستر:

استخدام وبمستر هم بین شغل های حوزه فناوری اطلاعات خیلی پرطرفدار است.

​​​​​​​وب مستر (web master) یا همان مدیر سایت وظیفه مدیریت محتوای سایت، طراحی، توسعه و نگه‌داری آن را بر عهده دارد. وبمستری بسیار متفاوت از برنامه نویسی و طراحی سایت است. شغل وبمستر، همیشه در جایگاه مدیر یک سایت تعریف می‌شود. یک وبمستر باید سرعت دسترسی به وب سایت و در دسترس بودن صفحات را مرتب، بررسی می‌کند و اگر سایت به مشکلی بر بخورد در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل را حل کند.

کارشناس شبکه:

استخدام کارشناس شبکه در شرکت‌ها و سازمان جزو پرتقاضا ترین مشاغل حوزه فناوری اطلاعات است. وظیفه اصلی یک کارشناس شبکه، راه اندازی و پشتیبانی انواع شبکه‌های کامپیوتری همچون شبکه WAN و شبکه‌های LAN است. علاوه بر راه‌اندازی، نگه‌داری مستمر از سیستم‌ها و شبکه‌های  کامپیوتری نیز از دیگر مسئولیت‌های یک کارشناس شبکه است. مهندسان شبکه باید توانایی پاسخ گویی به نیازهای مشتریان و نیز امنیت در شبکه‌های کامپیوتری را هم داشته باشند.

کارشناس امنیت اطلاعات:

استخدام کارشناس امنیت اطلاعات به دلیل افزایش سطح حملات سایبری، هر روز تقاضای بیشتری پیدا می کند.مسئولیت اصلی یک کارشناس امنیت اطلاعات به عنوان یکی از شغل های پردرآمد حوزه آی تی، حفاظت و نگه داری از اطلاعات سیستم‌های کامپیوتری است. یک متخصص یا تحلیل گر امنیت اطلاعات، با تسلط بر راه‌های مقابله با حملات سایبری و نفوذ، از اطلاعات یک مجموعه محافظت می‌کند.کارشناسان امنیت اطلاعات باید با آخرین روش‌های مورد استفاده مهاجمان برای نفوذ در سیستم‌های کامپیوتری و جدیدترین تکنولوژی‌های امنیتی برای محافظت از این سیستم‌ها آشنا باشند. 

مهندس دواپس (DevOps)

استخدام متخصص DevOps یکی از تخصصی ترین گرایش های استخدامی در حوزه فناوری اطلاعات محسوب می شود. دواپس (DevOps) مخفف نام دو تیم مستقل توسعه نرم‌افزار (Development) و عملیات فناوری اطلاعات (Operations) است و مهندس DevOps کسی است که زیرساخت‌های  فناوری اطلاعات را مطابق نیاز یک نرم افزار مدیریت می کند.

یک مهندس DevOps موظف است ارتباط بین دو طرف توسعه نرم افزار و بخش عملیات را در توسعه نرم افزار تسهیل کند تا به این ترتیب زمان مورد نیاز برای توسعه کاهش پیدا کند.

فارغ التحصیلان رشته های مهندسی نرم افزار، مهندسی فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتر می توانند به عنوان مهندس دواپس استخدام شوند، البته افرادی که تحصیلات مرتبط ندارند هم می توانند با شرکت در دوره های تخصصی و کسب تجربه در این شغل موفق شوند.

شما چه مشاغل پردرآمد دیگری در حوزه فناوری اطلاعات می شناسید؟

برای اینکه با شرح این مشاغل و فرصت های استخدامی آنها بیشتر آشنا شوید می توانید به مجله کاران در karan.ir سر بزنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام برنامه نویسی حوزه فناوری اطلاعات حوزه کامپیوتر آگهی های استخدام برنامه نویسان برنامه نویسی شغل های حوزه برنامه نویس نرم افزار سیستم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۸۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند

ایسنا/لرستان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار استان در قالب احداث سایت جدید و یا ارتقاء تکنولوژی سایت‌های موجود به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و اهالی این مناطق به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کرده‌اند.

مجتبی صارمی ششم اردیبهشت در جلسه کنترل پروژه اپراتور همراه اول که با حضور مدیر مخابرات منظقه لرستان برگزار شد بر تسریع در اجرای پروژه های ابلاغی استان لرستان از طرف وزارت متبوع تاکید کرد.

وی افزود: این جلسه با هدف بررسی آخرین وضعیت و پیشرفت پروژه های ابلاغی وزارت ارتباطات در قالب طرح توسعه ارتباطات روستایی برگزار شد.

صارمی بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار استان در قالب احداث سایت جدید و یا ارتقاء تکنولوژی سایت‌های موجود به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و اهالی این مناطق به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کرده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان اضافه کرد: تامین پوشش ارتباطی مابقی روستاهای واجد شرایط در این خصوص در دست اقدام است.

در ادامه این جلسه نبی الله شمسی‌فر مدیر مخابرات منطقه لرستان و نمایندگان اپراتور همراه اول برخی مشکلات و موانع موجود در اجرای پروژه های ابلاغی را مطرح کردند که تصمیمات لازم جهت رفع موارد مطرح شده و تسریع در اجرای پروژه‌ها اتخاذ شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • برنامه‌نویسی، زندگی را هدایت می‌کند | گفت‌وگوی همشهری با مخترع زبان برنامه‌نویسی روبی
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان