Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: شورای اسلامی و شهرداری، اشتغال، اقتصاد و معیشت شهروندان را به عنوان مسئولیتی مهم در دستور کار خود قرار دهند.

حمید ملانوری، امروز شنبه ۱۵ آبان با ارائه این پیشنهاد در جلسه تکریم و معارفه شهرداران سابق و جدید شهر بیرجند، اظهار کرد: خراسان جنوبی، ظرفیت‌های بی نظیری در زمینه‌های کشاورزی، مرز، معدن و گردشگری دارد که می‌توان با فعال سازی آنها ارزش افزوده ایجاد کرده و به معیشت و رفاه خانواده‌ها کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها با عنایت به حوزه اختیارات و وظایفی که به عهده دارند، در فعال سازی منابع استان بسیار مؤثرند، لذا لازم است که به این موضوع، ورودی جدی داشته باشند.

استاندار مهیا بودن شرایط خدمت به مردم را از بزرگترین نعمت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی نام برد و گفت: همه کسانی که به هر دلیل و در هر حوزه ای توفیق خدمت پیدا می کنند باید تمام توان خود را در راه رسیدن به اهداف نظام و خدمت به همنوعان به کار گیرند.

ملانوری، مردم سالاری دینی را از اهداف انقلاب برشمرد و تصریح کرد: این دموکراسی از همان بدو پیروزی انقلاب با حضور مردم در انتخابات‌ مختلف نمود پیدا کرده و به این ترتیب اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و رئیس جمهور توسط مردم تعیین می‌شوند.

وی، شوراها را مجالسی محلی نامید که در کوچکترین نقاط جمعیتی عشایری تا بزرگترین شهرها شکل می گیرند و گفت: شورای اسلامی به عنوان حلقه اتصال مردم و دولت، فرصت بزرگی برای خدمت به مردم است.

استاندار، شوراهای اسلامی شهر و روستا را با اهمیت ترین ظرفیت در بحث مدیریت سیاسی و اجتماعی کشور عنوان کرد و یادآور شد: گاه نحوه شکل گیری شوراهای اسلامی، در سرنوشت انتخابات های مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری، نقشی تعیین کننده و تأثیرگذار دارد.

ملانوری، انتخاب شهردار و دهیار را به عنوان مدیران شهری و روستایی، نخستین و مهمترین وظیفه شوراها برشمرد که در ریل گذاری مدیریت شهری و روستایی نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی شهر را موجودی زنده خواند و گفت: شورا، شهرداری و شهروندان به عنوان سه ضلع مدیریت شهری، این موجود زنده را به رشد و کمال می رسانند و چنانچه تعاملی بین این سه ضلع وجود نداشته باشد، شهر با چالش مواجه می‌شود.

به گفته وی؛ مدیریت شهری خوب، مدیریتی است که رکن شهروندان را معنای واقعی درک کند و او را در همه امورات مشارکت بدهد، لذا از مهمترین وظایف شوراها، زمینه سازی برای مشارکت شهروندان است.

استاندار با تأکید بر اینکه شهر بدون مشارکت و حضور جدی شهروندان، رشد نمی‌کند، متذکر شد: هر چه شهرداری و شورا تلاش کنند، چنانچه شهروندان همراه نباشند، رشدی را در شهر شاهد نخواهیم بود، به همین دلیل از ویژگی های مهم و اساسی شورا و شهرداری، توجه به مسایل فرهنگی است.

ملانوری با بیان اینکه سیراب کردن ذائقه بصری شهروندان از بحث‌های مهم مدیریت شهری است، اظهار داشت: چنانچه نتوانیم بین مدیریت شهری با روح و روان شهروندان سازگاری ایجاد کنیم، شهر رشد نمی‌کند.

وی از تأثیر مبلمان شهری بر توان و انرژی شهروندان گفت و تصریح کرد: شهرداری سازمانی تک بعدی نیست که فعالیت‌هایش فقط در بحث خدمات تخصصی شهری خلاصه شود، بلکه عملکردش در همه مسائل جامعه، رشد و توفیق ها، آسیب های اجتماعی، ناهنجاری ها و ... تأثیرگذار است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه شهرداری باید خود را مسئول تمام مسائل جامعه بداند و از تلاش‌های شورای پنجم و دکتر جاوید شهردار منتخب این دوره تشکر کرد و گفت: در این دوره، اتفاقات بزرگی در شهر صورت گرفته که مردم فرهیخته شهر آنها را می بینند و قدردان هستند.

ملانوری، از چهار سال دوره فعالیتی شورا، به عنوان دوره ای با کارهای سخت و تبعات فراوان یاد کرد و اظهار داشت: همه اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید متوجه تمامی ابعاد این حضور باشند و با علم به این موضوع به این عرصه پا بگذارند.

وی با اشاره به تبعات ناشی از شیوع بیماری کرونا در جهان، یادآور شد: با عنایت به این که تحقیقات و پژوهش ها 51 نوع آسیب را به عنوان تبعات کرونا احصا نموده اند، شوراها باید به این موضوع نیز ورود جدی داشته باشند.

استاندار با تبریک به دکتر بهترین شهردار جدید بیرجند،  شورا را ظرفیت بسیار خوبی برای خدمت عنوان و بیان کرد: شورا و شهرداری باید به گونه ای اقدام کند که سطح رفاه شهروندان ارتقا یابد.

در این مراسم از چهار سال تلاش دکتر جاوید شهردار سابق بیرجند تقدیر و دکتر بهترین به عنوان شهردار جدید این شهر معارفه شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شوراي شهر بيرجند شوراهای اسلامی شورای اسلامی مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۸۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، فاطمی به مناسبت روز ملی شورا‌های اسلامی در نشست صمیمی با اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌ها و شهرداران استان یزد، افزود: شهرداری با آن مجموعه عریض و طویل بدون مصوبات شورا نمی‌تواند کاری را از پیش ببرد، بنابراین توجه به شورا‌ها بسیار مهم است.
وی ادامه داد: ما هم باید به عنوان دستگاه اجرایی استان یزد، زمینه ساز و بستر تحقق مصوبات شورا‌ها را فراهم کنیم.
استاندار گفت: در سال‌هایی که گذشت مجموعه عوارضی که در قالب مالیات بر ارزش افزوده و همچنین عوارض و آلایندگی‌ها به شهرداری‌ها داده ایم، حدود ۱۰ برابر شده است.
فاطمی افزود: این حرکت می‌تواند شهرداری‌ها را برای اینکه بتوانند اقدامات عمرانی موثرتری را انجام دهند، بیشتر یاری دهد که البته در حوزه روستا‌ها هم کار‌های به زمین مانده نیز زیاد است.
همچنین در این مراسم از شورا‌های اسلامی شهر‌های یزد، مهریز، احمدآباد اردکان، مهردشت، مجومرد و بفروئیه به عنوان شورا‌های منتخب تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد