حال خوب یک زن به مردی که در کنار اوست، برمیگردد
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۸۶۱۷
به گزارش جامجم، بازیگر سریال «گاندو» صحبتهایش را با تقدیر از مادرش شروع کرد و گفت: «برای من عشق واقعی زندگی خانواده است به خصوص مادرم که در راس این مثلث برای من ایستادهاند. هر وقت درباره مادرم صحبت میکنم ناخودآگاه بغض میکنم چون حضور مقدسش برای من فقط برکت است. من چون پدرم را ازدست دادم سعی میکنم جای خالی ایشان را هم با قدردانی از مادرم پر کنم و وجود مادرم چراغی است که زندگی من را روشن میکند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
او درباره مزایای ازدواج و تشکیل خانواده اضافه کرد: «ازدواج باعث می شود دو خانواده از دو فرهنگ مختلف یکی بشوند و خوبیهای فرهنگ همدیگر را یاد بگیرند. خانواده همسرم برای من مثل خانواده خودم هستند و فکر میکنم با ازدواج خانوادهها بزرگتر میشوند و این روابط میتواند قشنگ باشد اگر که ما قشنگ ببینیمشان.»
میهن دوستی و تقدیر از ارزشهای مردم نقاط مختلف ایران زمین از مضامین اصلی برنامه «احوالپرسی» است. در همین راستا این بازیگر خوزستانی کشورمان در ستایش فرهنگ مردمان جنوب ایران گفت: «من اصالتا اهوازی و خوزستانی هستم. جنوبیها زلالی نابی دارند و مثل موسیقیشان مردمانی خون گرم هستند و به دل مینشینند. همسرم هم جنوبی هستند و هر دوی ما به این موضوع افتخار میکنیم.»
سوگل طهماسبی درباره مسیر حرفهای که طی کرده است، گفت: «من مسیر پر فراز و نشیبی را طی کردم چون جوانی از شهرستان بودم که برای کار به این پایتخت بزرگ آمدم و هیچ آشنایی با این شهر و معادلاتش نداشتم. بنابراین مجبور شدم با خیلی اتفاقاتی که در حاشه مهاجرت وجود دارد، دست و پنجه نرم کنم. چون پدرم را از دست داده بودم مادرم جای خالی پدر را هم پر میکردند و تکیه گاه من در این مسیر سخت بودند. هر روزی که تمرین تئاتر میکردم یا اجرا داشتم او در ردیف اول نشسته بود و من تشویق میکرد. اولین باری هم که در ۹ سالگی روی صحنه تئاتر رفتم یواشکی براش دست تکان دادم و خیلی ذوق داشتم از اینکه مادرم دارد من را روی صحنه نمایش میبیند.» این بازیگر جوان همچنین درباره کارنامه کاریاش و حضور در سریالهایی مانند «روزگار غریب»، «کیمیا»، «نجلا» و غیره گفت:«من به تاریخ خیلی علاقهمن هستم چون فکر میکنم ما بیشترین درس را در زندگی از تاریخ میتوانیم بگیریم برای همین عامدانه حضور در آثار تاریخی را انتخاب کردم. کلا آدمی هستم که بیشتر در گذشت زندگی میکنم و سنتی هستم و به قول امروزیها خیلی مدرن و به روز نیستم. همینطور با دنیای تکنولوژی خیلی راحت نیستم. مثلا من ترجیح میدهم به یک روستا سفر کنم تا یک شهر مدرن. اصولا حال دلم با طبیعت خوب میشود و نه با شهرهای بزرگ.»
این بازیگر تلویزیون در جواب اینکه زندگی مشترک چقدر در حال خوب تاثیر دارد، گفت: «زندگی مشترک اصل حال خوب است و پایه خوشبختی و رضایت در زندگی زناشویی بر این استوار است که حال دلتان خوب باشد. من همیشه میگویم زنی که درباره زندگیاش با لبخند صحبت میکند حتما مردی شریک زندگیاش است که به او آرامش میدهد. این آرامش و حال خوب خیلی مهم است مخصوصا برای خانمهایی که شاغل هستند، البته خانمهای خانهدار هم به نوعی شاغل هستند و خانهداری از صد تا کار بیرون سختتر است. یک زن آرامشش را در کنار مردی پیدا میکند که دوستش داشته باشد و او را درک کند و روح بزرگی داشته باشد. برای همین به نظر من حال خوب یک زن برمی گردد به مرد مهربانی که در کنارش است. یک مرد باید علاوه بر مهربانی، از خود گذشتگی داشته باشد و در برآورده کردن خواستههای زنش تا آنجا که ممکن است کوتاهی نکند.» طهماسبی اضافه کرد:« همسرم دستی در هنر ندارند اما همه کارهای من را میبینند و همیشه تعریف میکنند و مشوق من هستند. آخرین باز هم سریال «گاندو۲» را با هم دیدیدم با لذت تماشا میکرد و کلی از بازیم تعریف کرد.»
سوگل طهماسبی درباره میهن دوستی تاکید کرد که عاشق ایران است و گفت: «تکتک افرادی که در وطنشان ماندند و اینجا زندگی میکنند عاشق مام وطنشان هستند که ماندند و دارند برای کشورشان تلاش می کنند. حتی آن فردی که در سختی و مشقت زندگی میکند و همینطور آن فردی که در رفاه است و میتواند به راحتی مهاجرت کند اما در کشورش مانده و خدمت میکند. این مادن به عشق است. من از خوزستان دو سه ماه دور میمانم کلافه میشوم چه برسد به اینکه بخواهم در ایران نباشم.»
«احوالپرسی» به تهیهکنندگی سیدجواد سیدمحسنی، کارگردانی ندا غفاری و سردبیری و نویسندگی سارا کنعانی هر پنجشنبه پس از اخبار ۲۰:۳۰ از شبکه دو پخش میشود. این برنامه مفرح و شاد برای خانوادهها از آیتمهای گفتوگو، مسابقه ، موسیقی تشکیل شده است و از حضور یک عروسک هم بهره میبرد.
عکس: میلاد بهشتی
منبع: جام جم آنلاین
کلیدواژه: سوگل طهماسبی مزایای ازدواج احوالپرسی حال خوب برای من
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۸۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
ما در جامعه امروزی، مادران بیشماری را مییابیم که نگران تربیت معنوی فرزندان خود، آنها را تحت آموزشهای مختلف از این جلسه به آن جلسه و از این معلم به آن معلم میبرند! درحالیکه الگوی اصلی در مقابل چشمان کودکان، در حقیقت خودشان هستند. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، وقتی از معنویت سخن به میان میآید، گذر از زَبَدی که ناپایدار است و رسیدن به مغز و اصل چیزی که نفع واقعی انسان را در بر دارد، متبادر به ذهن میشود. در حقیقت معنویت تلاشی برای وانهادن ادراکات غیرواقعی و درک زندگی واقعی است. تلاشی که به زندگی جهت میدهد، برای آن هدف تعیین میکند و مسیر انسان را به سوی تکامل رهبری میکند.
اما نقش زنان در معنویتبخشی به زندگی چیست؟ چگونه زنان میتوانند هم به زندگی خود و هم به اجتماع کوچک (خانواده) و اجتماع بزرگ (جامعه) معنا بخشند؟
خبرگزاری تسنیم در گفتوگو با دکتر مژگان خانبابا، مشاور امور بانوان معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاد دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه، به بررسی نقش زنان در معنویتبخشی به زندگی پرداخته است.
معنویت؛ تلاشی برای درک زندگی واقعی
«معنوی و معنویت» منسوب به معنا، غالباً در مقابل ظاهری، مادی و صوری به کار میرود. واژه «معنویت» را شاید بتوان با این آیه قرآن به خوبی بیان کرد: «كَذَلِكَ یضْرِبُ اللَّهُ الْحَقَّ وَالْبَاطِلَ فَأَمَّا الزَّبَدُ فَیذْهَبُ جُفَاءً وَأَمَّا مَا ینفَعُ النَّاسَ فَیمْكُثُ فِی الْأَرْضِ» (سوره رعد؛ آیه 17) در این آیه حق ثابت و ماندنی، و باطل همچون کف روی آب، ناپایدار و زوالپذیر معرفی شده است. این آیه میتواند مقایسه ظاهر و معنا باشد.
وقتی از معنویت سخن به میان میآید، گذر از زَبَدی که ناپایدار است و رسیدن به مغز و اصل چیزی که نفع واقعی انسان را در بر دارد، متبادر به ذهن میشود. در حقیقت معنویت تلاشی برای وانهادن ادراکات غیرواقعی و درک زندگی واقعی است. تلاشی که به زندگی جهت میدهد، برای آن هدف تعیین میکند و مسیر انسان را به سوی تکامل رهبری میکند.
اما نقش زنان در معنویتبخشی به زندگی چیست؟ چگونه زنان میتوانند هم به زندگی خود و هم به اجتماع کوچک (خانواده) و اجتماع بزرگ (جامعه) معنا بخشند؟
آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوینقش زنان در معنویتبخشی به زندگی
برای رسیدن به پاسخ این سؤالات، کافی است تنها به یکی از روایات قرآنی، آن هم روایتی که تنها در آن روایت، نام زنی به صراحت آمده است، مراجعه کنیم. داستان حضرت مریم بنت عمران، یکی از چهار زن برگزیده عالم که مادرش پس از وضع حمل از اینکه دختری زاده، نگران است: «وَ لَیسَ الذَّکَرُ کَالاُنثَی» (آل عمران/ آیه 36)
اما همین دختر چنان به تربیت معنوی خود مشغول میشود و از خود آغاز میکند که سرمشق و الگوی پیامبر خدا میگردد: «کُلَّمَا دَخَلَ عَلَیهَا زَکَرَیَّا المِحرابَ وَجَدَ عِندَهَا رِزقًا» (همان سوره/ آیه 37) پیامبری که خود متصل به منبع وحی است، میپرسد: «یَا مَریمُ اَنَّی لَکِ هَذَا» (همان آیه).
شاید این بخش از آیه همان حلقه مفقوده در جامعه زنان امروزی باشد. ما در جامعه امروزی، مادران بیشماری را مییابیم که نگران تربیت معنوی فرزندان خود، آنها را تحت آموزشهای مختلف از این جلسه به آن جلسه و از این معلم به آن معلم میبرند! درحالیکه الگوی اصلی در مقابل چشمان کودکان، درحقیقت خودشان هستند.
آنها غافل از اینکه شبانهروز توسط فرزندانشان رصد میشوند و فرزندان آنها با چشمانی تیزبین الگوهای زندگی خود را در مادران خود جستجو میکنند، به جای پرداختن به رشد معنوی خود، فرزندان را به دست کسان دیگری، خواسته یا ناخواسته میسپارند و از نقش اصلی خود در این فرایند کاملاً غافل میشوند: «یَا ایُّها الّذینَ آمَنُوا عَلیکُم اَنفُسَکم» (المائده/ 105)
در روایت حضرت مریم سلام الله علیها، هر بار حضرت زکریا علیه السلام نزد او میرود، رزقی میبیند: هر بار رزقی، یعنی هر بار ثمره و پاداش فعلی الهی متفاوت از دیروز و فردا.
سحر دانشور: حوزه زنان رسانه ندارد!معنویت و معنابخشی یعنی پرهیز از تکرار و روزمرگی
معنویت و معنابخشی یعنی پرهیز از تکرار و روزمرگی: «مَنِ اِسْتَوَى یوْمَاهُ فَهُوَ مَغْبُونٌ» این الگو چنان تأثیرگذار است که پیامبر الهی را به حرکت درآورده، او را از ناامیدی از درگاه الهی که متناسب با شأن پیامبریاش نیست، به سوی امید «رَبِّ هَب لِی مِن لَدُنکَ ذُرِیَّةً طَیِّبَة» (همان سوره/ آیه 38) و امیدبخشی : «وَ امرَاتِی عَاقِر» (همان سوره/ آیه 40) به حرکت درمیآورد.
آنچه که از زنان در جامعه امروزی انتظار میرود؛ یعنی توجه به معنویت و پرهیز از روزمرگی و معنابخشی به زندگی خود و اطرافیان (خانواده)، ایجاد شوق، پویایی، تحرک و نشاط معنوی در زندگی با متصل شدن به خالق هستی و ایجاد رابطه دوستی با تنها دوست اطمینانبخش و مطمئن: «الَّذِینَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُمْ بِذِكْرِ اللَّهِ أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» (الرعد/آیه 28)
سپس داستان از انحصار در خانواده و اطرافیان درآمده، خطاب آن جهانی میشود: «وَ إِذْ قَالَتِ الْمَلَائِكَةُ یا مَرْیمُ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاكِ وَطَهَّرَكِ وَاصْطَفَاكِ عَلَى نِسَاءِ الْعَالَمِینَ» (همان سوره/آیه 42) رسالت مریمی که در واقع پیامبر نیست، از حوزه خانواده و عشیره به جهانیان گسترش مییابد.
این داستان، ذهن خواننده را به رسالت پیامبران بزرگ الهی و از جمله پیامبر بزرگ اسلام صلی الله علیه و آله نزدیک و منتقل میکند. آنجا که از حوزه عشیره و خانواده: «وَ أَنْذِرْ عَشِیرَتَكَ الْأَقْرَبِینَ» (الشعراء/ 214) و مخاطبینِ خاصِ«رِحْلَة الشِّتَاءِ وَالصَّیفِ» (قریش/آیه2) به دعوتی جهانی : «فَاصْدَعْ بِمَا تُؤْمَرُ وَأَعْرِضْ عَنِ الْمُشْرِكِینَ» (الحجر/ آیه 95) گسترش مییابد.
رسالت معنوی حضرت مریم سلام الله علیها از خود شروع میشود، به خانواده میرسد و از آنجا به خارج از خانواده و جهانیان منتقل میشود. این، نقش معنوی یک زن از نگاه قرآنی است.
انتهای پیام/