Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا قربانی روز شنبه در جلسه کود جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: طبق برآوردهای انجام شده ۳۵ هزار تن کود برای کشت های پاییزه در استان مورد نیاز بوده که تا کنون ۲۰ هزار و ۴۵۰ تن توسط کارگزاران کود استان تدارک و توزیع شده است.

وی بیان کرد: سهیه اختصاصی کود استان برای سال جاری در حدود ۶۱ هزار و ۲۷۱ تن است که تا کنون ۴۵ هزار و ۵۰ تن کود تهیه و تدارک دیده شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کشاورزان برای ثبت و یا ویرایش سطح زیر کشت به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند، اظهار داشت: به منظور حذف واسطه‌ها و جلوگیری از سوء استفاده این اقدام اجرا و تلاش می‌شود کود مورد نیاز کشاورزان به‌ موقع توزیع و در دسترس کشاورزان قرار گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: به منظور مدیریت تغذیه بهینه گیاه، زارعان در فرصت باقی مانده از کشت پاییزه نسبت به تهیه کودهای مورد نیاز اقدام کنند.

اکبر کرامتی افزود: ارتقای معیشت کشاورزان با افزایش آگاهی آنان از تغذیه بهینه گیاهان و تاثیر آن بر افزایش عملکرد تولید محصول، امکان پذیر است.

وی اظهار داشت: هیچ گونه کمبودی در تامین کود برای سال زراعی جاری وجود ندارد، اما روند نظارت بر  توزیع به موقع کود توسط کارگزاران باید پیش از پیش تسریع یابد. 

کرامتی با اشاره به الکترونیکی شدن صدور حواله الکترونیکی کود، اظهار کرد: نحوه پایش سیستم صدور حواله الکترونیکی باید احصا شود تا نظارت ها دقیق تر انجام گیرد تا هیچ حقی از کشاورزان در این زمینه ضایع نشود.

وی گفت: تحویل کودهای شیمیایی یارانه دار بر اساس حواله الکترونیکی صادره از سامانه پایش مواد کودی در سال زراعی جدید انجام می‌شود که امسال بیش از۱۳ هزار موردحواله الکترونیکی صادر شده است.   

آذربایجان غربی دارای ۸۰۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت با ۲۳۵ هزار بهره بردار و ۶.۵ میلیون انواع محصولات تولیدی در سال است.

برچسب‌ها علیرضا قربانی کود اوره آذربایجان غربی کشاورزی اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علیرضا قربانی کود اوره آذربایجان غربی علیرضا قربانی کود اوره آذربایجان غربی کشاورزی اراضی کشاورزی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۸۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به کشت بیش از ۶۵۰ هکتار کلزا امسال در این شهرستان، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

توکل آبشناس، کم آب بر بودن، قرار گرفتن در تناوب با کشت گندم، داشتن قیمت تضمینی خرید از سوی دولت و مفید بودن برای تغذیه زنبور عسل را از جمله مزایای کشت کلزا برشمرد.

او همچنین با اشاره به اینکه کلزا همه ساله در پاییز کشت و در خرداد برداشت می‌شود، گفت: از سیاست‌های اصولی جهاد کشاورزی ترویج کشت محصولات کم آب بر مانند کلزاست.

دیگر خبرها

  • ۵۵۰ هزارهکتار اراضی زراعی آذربایجان غربی دارای سند تک برگ شده اند
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • دمای زراعی آذربایجان غربی نسبت به بلند مدت ۲.۶ درجه سانتی گراد افزایش دارد
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • افزایش دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند