Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران در بازدید از ندامتگاه تهران بزرگ و اردوگاه فشافویه، ضمن تاکید بر حمایت شهرداری از خانواده‌های زندانیان، از احداث ایستگاه مترو و ایجاد فرهنگسرا و ایستگاه آتش نشانی خبر داد.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، علیرضا زاکانی شهردار تهران به منظور بررسی وضعیت رفاهی زندانیان و رفع مشکلات حوزه زندان ها، به ندامتگاه تهران بزرگ و اردوگاه فشافویه رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازدید که در ادامه حضور روز پنجشنبه محمدمهدی حاج محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در دفتر شهردار تهران و دعوت از وی صورت گرفته بود، موجب آشنایی بیشتر مسئولان عالی شهر تهران با وضعیت خدماتی، رفاهی و تربیتی زندان‌ها می‌شود.

شهردار تهران در این بازدید با مثبت ارزیابی نمودن اقدامات صورت گرفته در بخش‌های بهداشتی، درمانی، فرهنگی و آموزشی در این دو مرکز گفت: لازم است با تمام امکانات شهری برای حمایت از خانواده‌های زندانیان تلاش کنیم.

علیرضا زاکانی ادامه داد: زندان جزء جدایی ناپذیر جامعه است و موجب برقراری نظم و امنیت شهروندان می‌شود.

وی در خصوص ساخت ایستگاه مترو جهت سهولت رفت و آمد خانواده‌های زندانیان، ایجاد ایستگاه آتش نشانی، فرهنگسرا و تصفیه خانه آب قول مساعد داده و ابراز امیدواری کرد شهرداری عملیات آسفالت محوطه بیرونی و داخلی ندامتگاه تهران بزرگ و اردوگاه فشافویه را به زودی انجام دهد.

زاکانی، همچنین گفت: کمک‌های آموزشی و فرهنگی در اختیار زندانیان به ویژه مددجویان زن قرار خواهد گرفت.

شهردار تهران در بازدید که با همراهی عبداله مرتضوی معاون سلامت، اصلاح و تربیت، مدیر کل دفتر فنی عمرانی و مدیر کل دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان زندان‌ها بود وضعیت کارگاه‌های اشتغال و حرفه آموزی ندامتگاه فشافویه که معتادان متجاهردر آن مشغول به کار هستند را خوب توصیف کرد و آن را اقدامی ارزشمند عنوان نمود.

تمام نهاد‌های شهری و اجتماعی به کارزار تربیتی وارد شوند

علی رستمی مدیر کل زندان‌های استان تهران نیز در این بازدید، مشکلات این دو مرکز از جمله دوری و مشکلات تردد کارکنان و خانواده‌های زندانیان، عملیات تعریض جاده و ساخت سالن ملاقات جدید، سختی آب و فرسایش‌های سریع سیستم‌های آب رسانی و موارد دیگر را تشریح نمود.

مدیر کل زندان‌های استان تهران در حاشیه این بازدید بیان داشت: پدیده زندان، برای جامعه خوشایند نیست، ولی با کمی تامل می‌توان به این نتیجه رسید که هر جا خانواده و جامعه به وظیفه تربیتی اش عمل نکرده، یک نفر به مجموعه زندان اضافه شده است.

رستمی ادامه داد: اگر زندان نباشد، جامعه و اجتماع امنیت ندارد، آزاد بودن یک قاتل یا سارق موجب سلب آسایش شهروندان می‌شود، اما با این حال تلاش می‌شود زندان آخرین مرحله در مجازات‌ها باشد.

وی همچنین گفت: زندان نباید در مقابل کم کاری تربیتی خانواده و جامعه تنها بماند و مسئولیت اصلاح زندانی را بر دوش بکشد.

رستمی افزود: تمام نهاد‌های شهری و اجتماعی، اندیشمندان و نیکوکاران باید به عرصه کارزار تربیتی وارد شده، زندانی را به مسیر درست زندگی هدایت نموده، وی را مورد پذیرش قرار دهند.

او در پایان حضور مسئولان عالی شهر و استان تهران در زندان‌ها را نقطه آغاز تعامل سازنده و بازگشت سالم زندانیان به جامعه دانست و گفت: هر چه این حضور‌ها بیشتر باشد، مشکلات زندان‌ها حل شده، بجای دغدغه آبرسانی و دیگر امور رفاهی بر آموزش، تربیت و حرفه آموزی تمرکز خواهیم داشت.

شایان ذکر است رئیس سازمان زندان‌ها در دیدار روز پنج شنبه با شهردار تهران از وی دعوت کرده بود تا از زندان‌های تهران بازدید به عمل آورد.

حاج محمدی در عین حال پیشنهاد تشکیل کارگروهی بین شهرداری و سازمان زندان‌ها را داده بود تا در آن موضوعات همکاری مشترک و تمرکز بر رفع دغدغه‌های مدیریتی رصد شود.

یکی از محور‌های همکاری که رئیس سازمان زندان‌ها در این دیدار به آن اشاره کرده بود استفاده از زندانیان در حوزه‌های خدمات شهری یا ورود خانواده‌های زندانیان در فرآیند برخی تولیدات و مشاغل بود.

بیشتر بخوانید: ایستگاه متروی ندامتگاه تهران بزرگ راه اندازی خواهد شد

انتهای پیام/

 

برچسب ها: سازمان زندان ها ندامتگاه تهران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان زندان ها ندامتگاه تهران ندامتگاه تهران بزرگ و اردوگاه فشافویه خانواده های زندانیان سازمان زندان ها شهردار تهران مدیر کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۹۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند

تعدادی از زندانیان در یکی از زندان‌های ونزوئلا، پس از یکسال و نیم تلاش برای حفر تونل از زندان به بیرون، در نهایت از ایستگاه پلیس سردرآوردند.

دریافت 323 KB

دیگر خبرها

  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ متروی تهران
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)
  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند