Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سید احمد آوایی روز شنبه در نشست رسمی شورای اسلامی شهر دزفول در محل این شورا افزود: درصورت مقابله جدی با مالخران آمار جرایم نیز کاهش می‌یاید.

آوایی گفت: نیروی انتظامی به تنهایی نمی‌تواند امنیت جامعه را تامین کند و لازم است از ظرفیت بسیج و نیروهای مردمی نیز در این راه استفاده شود.

وی ادامه داد: ارتش و سپاه را در دوران دفاع مقدس داشتیم ولی وقتی بسیج مردمی وارد صحنه شد معادلات تغییر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم دزفول در مجلس با اینکه اشرار و حزب شیطان به سلاح‌های پیشرفته مجهز هستند ولی بچه‌های حزب اله خلع سلاح شده‌اند، گفت: متاسفانه برخی مسوولان فهم امنیتی ندارند.

وی با اظهار تاسف از نادیده گرفتن بسیج برای تامین امنیت افزود: قرار است کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درخصوص امنیت نشستی با رئیس قوه قضاییه داشته باشد.

آوایی درخصوص طرح رتبه بندی معلمان اظهارداشت: مجلس برای کمک به روستاها، کشاورزان و معلمان چشم بسته رای می‌دهد لذا پیش بینی می‌شود طرح رتبه بندی نیز رای بیاورد.

ادارات، موانع پیش روی صنایع را بردارند

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال جاری و لزوم مانع زدایی از صنایع گفت: متاسفانه برخی کارمندان ادارات حقوق حضور سر کار را می‌گیرند نه انجام کار و دغدغه‌ای برای رفع مشکلات ندارند.

وی با بیان اینکه شهرستان دزفول صنایع جانبی نسبتا خوبی دارد، افزود: موانع پیش روی صنایع باید برداشته و مشکلات زیرساختی آنها برطرف شوند.

آوایی با تاکید بر لزوم برخورد با موتورسواران متخلف و بدون گواهینامه و بیمه گفت: متاسفانه شاهد حضور کامیون‌ها و تریلرها در برخی نقاط شهر دزفول هستیم که باید برای جلوگیری از مزاحمت شهروندان از سطح شهر جمع آوری شوند.

ادغام جهاد سازندگی با جهاد کشاورزی اشتباه بود

وی شورای شهر دزفول را شورایی پخته و با تجربه دانست و اظهارداشت: برای پیگیری مسائل شهرستان دزفول آماده همکاری با شورای شهر هستم و در این راستا از مدیران کل برای حضور در شهرستان و رفع مشکلات دعوت خواهیم کرد.

نماینده دزفول در مجلس با بیان اینکه به حدی کار روی زمین مانده که هرچه تلاش کنیم کم است، گفت: ادغام جهاد سازندگی در جهاد کشاورزی کار درستی نبود؛ تا پیش از این، اقدامات خوبی برای آبادانی نقاط محروم انجام می‌شد ولی اکنون مناطق روستایی و محروم با مشکلات ابتدایی نظیر برق و آسفالت مواجه هستند.

وی پیگیری برای رفع مشکل پارک جنگلی لاله، کشتارگاه صنعتی، تامین قیر برای شهرداری و تعریض پل گاومیش آباد را یادآور شد و اظهارداشت: برای تامین اعتبار مورد نیاز برای رفع مشکلات آرامستان جدید دزفول تلاش می‌شود از معاون عمرانی وزیر کشور، معاون اول رئیس جمهوری و بنیاد مستضعفان کمک گرفته شود چراکه یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند این مشکلات را رفع کند.

آوایی همچنین با اشاره به ارائه لیستی از سوی اعضای ستاد آیت الله رئیسی برای مسوولیت‌های استان خوزستان گفت: رئیس جمهوری منتخب نیازی به ستاد نداشت و این موضوع را خودش هم عنوان کرده بود ولی اکنون اعضای ستادها در استان لیستی آماده و به استاندار خوزستان تحویل داده اند که به او گفتم اعتنایی به این لیست نکند.

پیگیری جدی برای عبور آزادراه شمال به جنوب از دزفول

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول مبنی بر آخرین وضعیت آزادراه شمال به جنوب و مسیر عبور آن اظهارداشت: طبق نظر کارشناسان بهترین مسیر عبور آزاد راه از اندیمشک، دزفول، شوشتر و اهواز است زیرا با انتخاب این مسیر، زمین کمتری باید تملک شود.

وی افزود: از نظر پدافند غیرعامل درست نیست آزادراه، بزرگراه و راه آهن از یک نقطه عبور کنند ضمن اینکه در قضیه سیل هم شاهد بسته شدن بزرگراه اندیمشک اهواز بودیم.

آوایی با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته برای تعیین تکلیف آزادراه و لزوم عبور آن از مسیر اندیمشک، دزفول، شوشتر، اهواز گفت: انتظار بر این است که مصوبات پدافند غیرعامل ضمانت اجرایی داشته باشند.

فرماندار ویژه دزفول نیز در این نشست با تاکید بر لزوم تعامل شورای اسلامی شهر و ادارات گفت: مشکلات زمانی برطرف میشوند که تعامل بین دستگاهی در شهرستان برقرار باشد.

علی فرهمندپور افزود: تمام مصوبات شورای شهر دزفول برای بررسی در کمیسیون تطبیق به فرمانداری می‌آیند و در این کمیسیون، تطبیق طرح‌ها با قانون بررسی می‌شود.

لزوم تخصیص اعتبار سالانه برای رفع مشکل فاضلاب دزفول

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست گفت: وجود وحدت، همدلی و انسجام در بین اعضای شورای اسلامی شهر دزفول باعث پیشبرد امور به صورت کارشناسی شده است.

محمدحسن پرآور حضور اعضای شورای شهر در بین مردم و ارتباط با آنها را یادآور شد و افزود: اعضای کمیسیون‌های شورای شهر از افراد نخبه و کاربلد تشکیل شده‌اند.

وی خواستار پیگیری نماینده برای تعیین اعتبار سالانه برای رفع مشکل فاضلاب دزفول شد و ادامه داد: متاسفانه شاهد تخریب آثار بافت قدیم دزفول به واسطه فاضلاب هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: مناطق زیباشهر، مدرس، ولی آباد، پیام نور و بافت قدیم بیشترین مشکل را از نظر فاضلاب دارند که امیدواریم با پیگیری نماینده این مشکل برطرف شود.

وی با اشاره به فرسودگی شبکه برق و نیاز آن به بازسازی افزود: متاسفانه با کمترین بارندگی دچار مشکل می‌شویم ضمن اینکه متناسب با وسعت شهر به ویژه در ورودی و خروجی‌ها روشنایی نداریم.  

پرآور با اعلام آمادگی شورای شهر برای کمک به اداره برق اظهارداشت: متاسفانه بدیهی ترین خدمات در بافت قدیم ارائه نمی‌شوند و هنگام آتش سوزی در این بافت با مشکل مواجه می‌شویم.

وی مشکلات پارک جنگلی لاله را یادآور شد و افزود: این پارک سرویس بهداشتی و نمازخانه ندارد که انتظار می‌رود با واگذاری آن به شهرداری این امکانات برای استفاده شهروندان ایجاد شوند.

لزوم صنعتی شدن کشتارگاه دزفول

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به مشکلات کشتارگاه شهرداری گفت: این کشتارگاه به صورت سنتی و نیمه صنعتی در حال فعالیت است و به شهرهای استان خدمات رسانی می‌کند که لازم است در اسرع وقت صنعتی شود.

وی با بیان اینکه محیط زیست برای صنعتی شدن کشتارگاه دزفول موافقت کرده است، افزود: متاسفانه دامپزشکی به رعایت نشدن فاصله‌های بهداشتی در این کشتارگاه ایراد گرفته است که باید موضوع بررسی شود.

پرآور یکی دیگر از مشکلات شهرداری را تامین قیر دانست و از نماینده دزفول خواست برای رفع این مشکل از طریق شرکت ملی نفت ایران پیگیری کند.

وی با اشاره به کمبود زمین در بهشت علی و شهیدآباد برای دفن اموات در دزفول افزود: آرامستان جدید نیازمند امکاناتی نظیر جاده، روشنایی، مسجد و غسالخانه است که این اقدامات حدود ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند.

لزوم احداث پنجمین شهرک صنعتی در دزفول 

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول نیز با تاکید بر لزوم ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان گفت: این منطقه در صورت ایجاد برای دزفول بسیار مفید است.

علیرضا مجدی نسب با تاکید بر لزوم ایجاد شهرک صنعتی شماره پنج دزفول افزود: بیش از ۳۰۰ متقاضی برای سرمایه گذاری در دزفول وجود دارد که زمینی برای اعطا به آنها نداریم.

وی کمبود امکانات آتش نشانی دزفول را یادآور شد و ادامه داد: آپارتمان ۱۴ طبقه هم در دزفول ساخته شده ولی امکانات ما برای خدمات رسانی به چهار طبقه است ضمن اینکه به موتورسیکلت و خودروی سبک هم نیازمندیم.

این عضو شورای اسلامی دزفول با اشاره به تلاش‌های خیران سلامت این شهرستان گفت: طبق تعهد دولت، به هر میزان که خیران برای اجرای طرح‌های بهداشتی درمانی اعتبار تخصیص دهند دولت نیز باید به همان میزان کمک کند ولی گاها این تعهد اجرایی نمی‌شود.

انتقاد از جذب نیروهای غیربومی در بیمارستان تامین اجتماعی دزفول

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول نیز با اشاره به مشکلات مناطق کم برخوردار این شهر اظهارداشت: کوی مدرس، زیباشهر، پیام نور و بافت قدیم دزفول مشکل روشنایی دارند که انتظار می‌رود این مشکلات برطرف شوند.

زهرا آدینه با انتقاد از استخدام ۷۰ درصد نیروهای حراست بیمارستان تامین اجتماعی از افراد غیربومی افزود: کوی مدرس با وجود ۳۰ هزار نفر جمعیت سالن ورزشی ندارد و ساکنان آن فقط از یک مینی چمن استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم در کنار مسوولان برای بهبود مشکلات و معضلات شهر تلاش می‌کنند.

لزوم ایجاد سند چشم انداز برای توسعه صنعت، گردشگری و کشاورزی دزفول

علیرضا زمانی راد دیگر عضو شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با تاکید بر لزوم ایجاد سند چشم انداز برای توسعه صنعت، گردشگری و کشاورزی این شهرستان گفت: متاسفانه در اغلب موارد امور براساس برنامه ریزی پیش نمی‌روند.

وی ایجاد شهرک صنعتی جدید در دزفول را ضروری دانست و افزود: اگرچه ایجاد زیرساخت‌ها برای ایجاد شهرک صنعتی دشوار است ولی این اتفاق باید بیفتد.

این عضو شورای اسلامی شهر دزفول وضعیت گاومیش آباد شرقی را اسفناک توصیف کرد و گفت: متاسفانه در این منطقه حدود پنج هزار نفر انسان در کنار دام و در شرایطی غیربهداشتی زندگی می‌کنند که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد پارک موزه دفاع مقدس در دزفول افزود: دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت شناخته شده و می‌توان با اختصاص حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی ساحل غربی رودخانه دز که در اختیار نیروهای مسلح است این پارک موزه را احداث کرد.

زمانی راد بیان کرد: با توجه به اینکه موزه‌های دفاع مقدس در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح هستند می‌توان مجوز احداث این پارک را گرفت تا به مکانی برای اردوهای راهیان نور تبدیل شود.

اعضای شورای اسلامی شهر دزفول در این نشست همچنین در مورد موسسه فرهنگی شهید دکتر سوداگر، نحوه مراسم بزرگداشت این شهید، لزوم ایجاد کلانتری در مهرشهر و تعیین تکلیف نقشه تفصیلی شهر دزفول بحث و تبادل نظر کردند. 

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی دزفول ستاد کل نیروهای مسلح کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خوزستان قوه قضاییه سازمان بسیج مستضعفان شرکت ملی نفت ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی دزفول ستاد کل نیروهای مسلح مجلس شورای اسلامی دزفول ستاد کل نیروهای مسلح کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خوزستان قوه قضاییه سازمان بسیج مستضعفان شرکت ملی نفت ایران اعضای شورای اسلامی شهر دزفول مجلس شورای اسلامی تاکید بر لزوم یادآور شد دزفول در مجلس برای رفع مشکل شهرک صنعتی لزوم ایجاد بافت قدیم شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۹۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازاتها پرداخته است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900951

دیگر خبرها

  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود