Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@15:22:14 GMT

پنتاگون اختیارات اتمی به بایدن نمی دهد

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۹۱۴۸

پنتاگون اختیارات اتمی به بایدن نمی دهد

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از نشریه پولیتیکو، هدف بایدن برای کاهش نقش تسلیحات هسته ای در گرایش نظامی آمریکا با مقاومت شدید پنتاگون همراه شده است، به ویژه زمانی که اطلاعاتی درمورد افزایش زرادخانه های چین و روسیه منتشر می شود.

در میان گزینه های مورد بحث در جریان بازنگری یک ساله، تصویب سیاست «نه به استفاده کننده اولیه(از سلاح هسته ای)» و/یا اعلام اینکه «هدف صرف» زرادخانه بازداشتن از جنگ هسته ای است و اینکه چنین تسلیحاتی نباید برای پاسخگویی به جنگی متعارف یا دیگر تهاجمات استراتژیک همچون جنگ سایبری مورد استفاده قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این دو مورد نشانه انحراف از موضع کنونی است که در سراسر عصر هسته ای درمورد اینکه آمریکا باید اول حمله کند یا نه، مبهم بوده است و همچنین حاوی این پیام است که سلاح اتمی برای بازدارندگی از حمله هسته ای و غیرهسته ای کارایی دارد.

یک مقام کاخ سفید در حالی که خواست نامش فاش نشود، به پولیتیکو گفت که شورای امنیت ملی بایدن پیش بینی می کند نشستی در سطح عالی در مورد سیاست اعلام هسته ای در ماه جاری برگزار شود.

اما اعضای پنتاگون دنیا را به نحوی که رئیس جمهوری آمریکا نظاره می کند، نمی بینند، که دلیل عمده آن گسترس هسته ای چین و نوسازی تسلیحات روسیه است.

حتی با وجودی که بایدن تصمیم نهایی را درمورد موضع هسته ای آمریکا اتخاذ می کند، وزارت دفاع این کشور درصدد تاثیرگذاری بر رئیس جمهوری است و به او امکان زیادی برای انتخاب نمی دهد.

بایدن همانطور که در مباحث مربوط به افغانستان گفته، از اینکه پنتاگون وی را در ارتباط با هر تصمیمی تحت فشار قرار دهد، بیزار است. به نظر می رسد وزارت دفاع آمریکا از آن قسمت درس گرفته است، اینکه گزینه هایی را در اختیار رئیس جمهوری قرار ندهید که این وزارتخانه آن را دوست ندارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول طرح جهش تولید مسکن دزدی دریایی نفت ایران مهاباد مذاکرات وین پنتاگون تسلیحات هسته ای بایدن ربیع الاول طرح جهش تولید مسکن دزدی دریایی نفت ایران مهاباد مذاکرات وین هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۹۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تلفنی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر گفتگو کرد. در این تماس تلفنی دو طرف درباره آخرین تحولات غزه و اراضی اشغالی فلسطین و تلاش‌های دو کشور برای برقراری توافق آتش بس فوری و دائمی در غزه با یکدیگر رایزنی کردند.

بنا بر این گزارش، رئیس جمهور آمریکا و امیر قطر همچنین در این گفت وگوی تلفنی روابط راهبردی دو کشور و راه‌های حمایت و تقویت آن و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

جزئیات بیشتری از این گفت وگوی تلفنی گزارش نشده است.

پیش از این نیز وزیران خارجه آمریکا و قطر در ریاض با هم دیدار و درباره آخرین تحولات غزه و منطقه با یکدیگر گفتگو کرده بودند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها