Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:46:12 GMT

خبرهای کوتاه از استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۰۹۱۶۷

خبرهای کوتاه از استان اصفهان

شهرضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: طبق برآوردها، امسال ۱۷ هزار تُن انار از باغ‌های این خطه برداشت می‌شود.

امیر صفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مقدار برداشت محصول نسبت به سال قبل سه هزار تُن کاهش نشان می‌دهد.

به گفته وی، یک هزار و ۸۰۰ هکتار باغ انار در شهرضا وجود دارد که از این سطح تنها یکصد هکتار آن مُثمر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به آفت کرم گلوگاه و خسارت سرمازدگی بهاره تصریح کرد: اُفت ۳۰ درصدی تولید و برداشت انار امسال بدلیل بروز همین مشکلات و پدیده خشکسالی است.

صفرپور با بیان اینکه شهرستان شهرضا دارای سه هزار ۶۰۰ هکتار باغ است، ادامه داد: از این سطح، یک هزار و ۴۰۰ هکتار باغ مُثمر و ۲۵۰ هکتار باغ جدیدالاحداث است که عمده آن مُختص انار است.

وی نبود صنایع تبدیلی و فراوری، صادرات محدود و تشکیل نشدن شرکت تعاونی انارکاران را از مشکلات این بخش برشمرد و گفت: در صورت ایجاد این صنایع و امکانات در کنار فراوری، باغداران مجبور به خام فروشی محصول خود نمی‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با تأکید بر ضرورت مبارزه غیرشیمیایی با آفات عمده از جمله کرم گلوگاه انار و سلامت این محصول تصریح کرد: در سال‌های گذشته طرح‌ها و آموزش‌های خوبی در این پیوند ارائه شد تا محصولی کاملا سالم و مرغوب تولید شود و بدست مردم برسد.

به گفته صفرپور، حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هکتار از سطح زیر کشت انار این خطه مربوط به باغ‌های سنتی است که در آنها انواع ارقام محلی این محصول مانند مخمل، ملس، دانه سیاه، پوست سفید، دانه صورتی شیرین، پوست سفید ترش، رَباب نیریز، شیشه کپ فردوس و نادری نطنز وجود دارد.

استان اصفهان دارای ۷ هزار و ۸۰۰ هکتار باغ انار است و پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۹۰ هزار تُن میوه گرمسیری انار، در مجموع کل شهرستان‌های این استان تولید و برداشت شود.

شهرضا در ۷۵ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

 نایین

فرمانده انتظامی نایین از کشف بیش از ۲۴ کیلوگرم تریاک و ۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در این شهرستان از دستگاه خودرو عبوری خبر داد.

سرگرد هادی کیان مهر به ایرنا گفت: مأموران انتظامی مستقر در ایستگاه  شهید شرافت نایین حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه  کامیون مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۲۴ کیلو و ۸۶۰ گرم تریاک کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این پیوند یک سوداگر مرگ دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی نایین گفت: در بازرسی از یک دستگاه کامیون عبوری نیز ۲ میلیاد ریال کالای قاچاق کشف و یک نفر دستگیر شد.

فرمانده انتظامی نایین همچنین گفت: در بازرسی ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه شهید شرافت از ۲ دستگاه کشنده، ۶ تُن انواع گارد و گلس قاچاق تلفن همراه کشف و ضبط شد.

سرگرد هادی کیان مهر ، ارزش کالاهای کشف شده را ۱۵ میلیارد ریال اعلام کرد.
وی گفت: در این زمینه ۲ راننده که مدارک قانونی نداشتند، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
روزانه بطور متوسط افزون بر ۲۵ هزار دستگاه خودرو از جاده‌های شهرستان نایین عبور می‌کنند.
گلوگاه شهید شرافت نایین از مهمترین ایستگاه‌های کشف کالای قاچاق و مواد مخدر کشور است که در کیلومتر ۱۵ جاده نایین به اردکان قرار دارد.
شهرستان نایین در ۱۴۰ کیلومتری شرق اصفهان واقع است.

ا

برچسب‌ها شهرضا انارستان نایین کالای قاچاق انتظامی میوه گرمسیری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرضا انارستان نایین شهرضا انارستان نایین کالای قاچاق انتظامی میوه گرمسیری کالای قاچاق هکتار باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۹۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف ۶۲۳ میلیارد ریال انواع لوازم یدکی خودرو قاچاق در بازرسی مأموران این پلیس از یک انبار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، مهدی سبحانی فر اظهار کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان با اقدامات هوشمندانه پلیسی از نگهداری و دپوی لوازم یدکی خودرو قاچاق در یکی از انبارهای سطح شهر اصفهان مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در این خصوص مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی انجام شده از این انبار موفق به کشف ۱۱۰ انواع لوازم یدکی خودروهای سنگین و گاردان قاچاق شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ارزش کالاهای مکشوفه را بیش از ۶۲۳ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: در این رابطه یک متهم شناسایی، پرونده تشکیل شد و تحت رسیدگی قرار گرفت.

کد خبر 748552

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در شهرضا
  • فرمانداری نایین به فرمانداری ویژه ارتقا یافت
  • 10 خبر خوشی که به مذاق دشمنان خوش نیامد | از آخرین دستاوردهای کشور بیشتر بدانید
  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟
  • ◄ جاده گردشگری هونجان اسفرجان به شهرضا؛ پرحادثه و پرتوریست
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در اصفهان
  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت
  • کشف ۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان