Web Analytics Made Easy - Statcounter

اختتامیه هفتمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه پنجشنه ۱۳ آبان در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی‌خبرگزاری دانشجو؛ اختتامیه هفتمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه پنجشنه ۱۳ آبان هم‌زمان با سالروز تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام و روز دانش‌آموز در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دکتر سید محمدصادق امامیان رئیس ساترا (رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی) از حامیان این رویداد در اختتامیه هفتمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه گفت: جای خوشحالی و شکر است که بعد از دو سال وقفه، چنین جمع خوب و پر نشاطی را گرد هم آوردید.

امامیان ادامه داد: در دنیای امروز پس از به وجود آمدن اینترنت، رسانه‌های مجازی نیز در ایران رشد کردند و همان‌هایی که به وی‌اُودی هم معروف هستند در ایران به وجود آمد. ساترا وظیفه رشد و توسعه آثار ایرانی در این فضا را دارد.

وی افزود: چنین جشنواره‌هایی برای ما بسیار اهمیت دارد، چرا که کاربرد‌های مهمی در حوزه فضای مجازی و حدود کاری ما دارد. از چنین ظرفیتی که این جشنواره برای ما و شما ایجاد کرده است باید بهترین استفاده را ببریم.

رئیس ساترا با اخطار در مورد آسیب‌های احتمالی اینترنت، فضای مجازی و تکنولوژی‌های مرتبط با آن گفت: اگر حواس‌مان به اینترنت و امکاناتی که آن در اختیار ما قرار می‌دهد نباشد دچار مشکل می‌شویم. استفاده درست از تکنولوژی روز و آزادی از اسارت احتمالی آن موضوع بسیار مهمی است که باید به آن بپردازیم. پی‌گیری و تولید اثر در مورد این موضوع آن هم به دست شما بسیار مهم است. چرا که شما با آثار تولیدی خود در مورد این موضوع کمک می‌کنید تا درست از امکانات استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: از دست دادن حامد رحیم‌پور موسس این جشنواره و ادامه کار نشان می‌دهد که حرکت درستی آغاز شده است.

آدم‌هایی که هنرمند می‌شوند هرگز نمی‌میرند
الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان که از حامیان این جشنواره بود نیز در بخش دیگری از این مراسم در سخنانی کوتاه گفت: یک آفرینش هنری تلفیقی از چند مرحله است. اول فهم درست از صورت مسئله و گزینش آن برای یافتن اهمیت آن است. بخش بعدی راه‌حل خوب و در آخر کشفیات و دستاورد‌هایی از گام دوم است که فرد هنرمند آن را با هنرمندی و ظرافت در اختیار دیگران قرار می‌دهد تا موجب انگیزه بیشتر برای دیگران شود. به همین دلیل هنرمندان از مهمترین اعضای هر جامعه‌ای بودند. ورود شما به جمع هنرمندان را تبریک می‌گویم. آدم‌هایی که هنرمند می‌شوند و آفرینش هنر می‌کنند هرگز نمی‌میرند، مثل مرحوم رحیم‌پور که هم اکنون در کنار ما در این مراسم با آثارش، با فعالیت‌هایش و ... حضور دارد. به این ترتیب اثر مهم هنر در هر جامعه ماندگاری آن است.

وی افزود: سمپاد به هیج وجه خود را در چهاردیواری مدارس خود محصور نمی‌داند و برای هر استعدادی در کشور دغدغه دارد. بسیار خرسندیم که در این جشنواره در کنار شما بوده و هستیم. لطفا ما را در شناسایی استعداد‌هایی مثل خودتان کمک کنید.

یاوری در پایان گفت: بی‌شک استعداد‌های ایرانی با تلاش و کسب دانش، خود را برای آینده‌ای درخشان‌تر ایران آماده می‌کنند.

آنچنان تاثیرگذار باشید که یادتان همیشه زنده باشد
دکتر باطنی یکی از داوران بخش تیزر فیلم این جشنواره نیز پیش از اعلام جوایز این بخش در سخنانی گفت: کتاب زیبای آفرینش فصول مختلفی دارد که هر کدام بخش‌های مختلفی دارد و هر بخش آن جملات متعدد و هر جمله آن پر از کلمات متنوع و رنگارنگ است. برخی کلمات بی‌فایده‌اند، ولی برخی کلمات آنقدر نظام آفرنیش را زیباتر می‌کنند که آدم را مجذوب خود می‌کند. یکی از این کلمات زیبا حامد رحیم‌پور بود.

باطنی افزود: امیدوارم هر یک از شرکت‌کنندگان این جشنواره مثال این کلمات زیبا باشید که اگر روزی دیگر در کنار ما و در این جشنواره نباشید جای خالی‌تان حس شود و همه به دنبال شما باشند که آن کلمه چه بود و چه کسی بود که آثارش امروز این‌چنین باقی مانده و جای خالی آن حس می‌شود.

در تلاشیم تا آثار برگزیده از شبکه امید سازمان صدا و سیما پخش شود
عدالت‌پناه از داوران بخش تخصصی مستند هفتمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه نیز پیش از اعلام جوایز این بخش گفت: آثار این دوره از جشنواره با موضوعات روز ساخته شده بود و آسیب‌های اجتماعی مرتبط با نوجوانان مورد توجه قرار گرفته بود که جای تامل داشت، چرا که نشان از عمق تفکر و نگرش شرکت‌کنندگان این جشنواره بود. همچنین آثاری با موضوعات مهمی مانند خدا، عشق و زندگی ساخته شده است که بسیار جذاب و مورد توجه ما قرار گرفت.

عدالت‌پناه در پایان گفت: برخی از آثار خیلی خوب بود و در تلاشیم تا این آثار از شبکه امید سازمان صدا و سیما پخش شود. همچنین در نظر داریم تا ارتباط جشنواره با شرکت‌کنندگان و استعداد‌های شناخته شده قطع نشود.

قدر امکانات در اختیار خود را بدانید
دکتر رحمتی رئیس بسیج سازمان صدا و سیما در این مراسم گفت: ۱۳ آبان امسال هم‌زمان با چهلمین روز شهادت علی لندی است. هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که بار دیگر کسی در یک شرایط خاص تصمیمی مهم و بالاتر از سن خودش بگیرد، اما شهید لندی این کار را کرد.

من می‌دانستم که می‌خواهم دانشجوی هنر باشم و می‌دانستم که می‌خواهم چه کاری انجام دهم، اما امکانات زمان ما با شما اصلا قابل مقایسه نیست. شما باید قدر داشته‌هایتان را بدانید و از آن به خوبی استفاده کنید تا به اهدافتان برسید. مسیر درستی انتخاب کنید تا جایی که در کار خود و مسیر خود نخبه شوید.

پوستر سومین جشنواره گرافیک رونمایی شد
در ادامه این مراسم از پوستر سومین جشنواره گرافیک با حضور دکتر رحمتی رئیس بسیج سازمان صدا و سیما و آقای اخوین دبیر جشنواره گرافیک و فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه رونمایی شد. اخوین پس این رونمایی از انتشار فراخوان سومین جشنواره گرافیک در روز‌های آینده خبر داد و مهلت ارسال اثر را تا ۳۰ دی‌ماه اعلام کرد.

آثار برگزیده این جشنواره معرفی شدند
هفتمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه در بخش‌های اصلی: داستانی، انیمیشن، مستند، علمی و آموزشی، نماهنگ، ویدیوبلاگ و تیزر تبلیغاتی (با تاکید بر برند ایرانی) و در بخش‌های جانبی: فیلمنامه‌نویسی و اقلام تبلیغاتی فیلم (شامل پوستر، عکس و تیزر) با موضوع آزاد برگزار شد.

امیررضا پارسی‌زاده با اثری با عنوان «پرواز» جایزه دبیر جشنواره را دریافت کرد.

جایزه ساترا
جایزه ویژه ساترا به فیلم «تناوب» به کارگردانی زهرا صفری از تهران اهدا شد.
جایزه دوم ساترا به فیلم «رویایی پیکسلی» به کارگردانی فائزه نادری از تهران اهدا شد.
جایزه سوم ساترا به فیلم «کولبر» به کارگردانی شهرزاد سپینانی از اصفهان اهدا شد.
جایزه چهارم ساترابه فیلم «تلخی شاد» به کارگردانی بنیامین خداونده از سراوان سیستان و بلوچستان اهدا شد.

بخش تخصصی نماهنگ
جایزه ویژه نماهنگ به فیلم «فرصت» به کارگردانی امیرحسین عسکری از اصفهان اهدا شد.

جایزه استعداد‌های درخشان
جایزه ویژه به فیلم «نیروی شناوری مایعات» به کارگردانی لطیفی از تبریز اهدا شد.
جایزه دوم به فیلم «آزمایشگاه نبوغ» به کارگردانی سید فاطمه موسوی از بهشهر اهدا شد.
جایزه سوم به فیلم تولید «محصول در شرایط دیم» به کارگردانی ایلیا علی‌زاده از مراغه اهدا شد.

جایزه گروه دوم خودباوری
جایزه ویژه به فیلم «مسیر درست» به کارگردانی بهزاد وفایی از تربت حیدریه اهدا شد.
جایزه دوم به فیلم «آزمون» به کارگردانی آرش برایی‌نژاد از زاهدان اهدا شد.
جایزه سوم به فیلم «شرایط بحرانی را به نفع خودت تغییر بده» از بناب اهدا شد.

جایزه بخش جانبی پوستر
هیئت داوران اثری را شایسته دریافت تندیس ندیدند.
دیپلم افتخار بهترین پوستر جانبی به محمد سلیمی برای اثر جنگل از تهران اهدا شد.

تیزر فیلم

تندیس زرین بهترین تیزر در بخش جانبی به محمد حسین میرزایی کارگردان «نیمه تاریک اصفهان» اهدا شد.
دیپلم افتخار بهتری تیز در بخش جانبی به یاسر مقنی کارگردان تیرز «کاهن از شهر ارومیه» اهدا شد.

بخش عکس‌های پشت صحنه
تندیس زرین بهترین عکس پشت صحنه به آلا دهقانی عکاس اثر «تداعی» از اصفهان اهدا شد.
دیپلم افتخار بهترین عکس پشت صحنه به مجتبی ستوده‌نیا برای اثر «نبض آخر» از سیرجان کرمان اهدا شد

برگزیدگان بخش تخصصی مستند
جایزه ویژه هیئت داوران در محور مستند به اثر جوجه اردک زشت به کارگردانی محمد طا‌ها ناطقی از تهران اهدا شد.
تندیس زرین بهترین تحقیق و پژوهش در محور مستند محمد جواد توکلی نویسنده «نبرد البرز دزفول» اهدا شد.
تندیس زرین بهترین کارگردانی در محور مستند طا‌ها دهقان‌چناری برای اثر «کارما» از یزد اهدا شد.
تندیس زرین بهترین تدوین در محور مستند به معین کاج برای اثری به عنوان «فراتر از پاندمی» از تهران اهدا شد.

برگزیدگان محور تیزر تبلیغات
تندیس زرین بخش تیزر تبلیغاتی به محمد امین اسطیری برای اثر «پازل» رسید.

گفتنی است، نتایج اعلام شده آثار دارای تندیس و دیپلم افتخار است. در ادامه این مراسم اسامی تقدیری‌های این جشنواره معرفی و لوح تقدیر به آن‌ها اهدا شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فیلم کوتاه اختتامیه لانه جاسوسی هفتمین جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی مدرسه تندیس زرین بهترین سازمان صدا و سیما تهران اهدا شد جشنواره گرافیک محور مستند اهدا شد جایزه دیپلم افتخار برای اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۹۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت رئیسی از محدودیت های امنیتی برای حضورش در برخی اجتماعات پاکستان /برق آبی سریلانکا از سوی شرکت ایرانی با تکنولوژی پیچیده اجرا شده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی بامداد پنجشنبه پس از بازگشت از سفر رسمی به دو کشور پاکستان و سریلانکا، در گفتگویی درباره نتایج و دستاوردهای این سفر گفت: بخش اول سفر ما به پاکستان بود که مردم آن علاقه بسیاری به انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه شور و شوق و نشاط مردم پاکستان نسبت به مردم ایران بالاست، افزود: علیرغم برخی محدودیت‌های امنیتی برای حضور در اجتماعات، اما در آن بخش از اجتماعات نخبگان علمی و فرهنگی که حضور یافتیم، با استقبال و شور و نشاط بالای مردم پاکستان مواجه شدیم که این مقدار ابراز علاقه به امام راحل، رهبری معظم انقلاب، انقلاب شکوهمند اسلامی و مواضع جمهوری اسلامی طبیعی بود.

رئیسی دیدارهای صورت گرفته با مسئولان عالی پاکستان را هم عمدتا ناظر به کارها، همکاری‌ها و مسائلی دانست که در گذشته با پاکستانی‌ها دنبال می‌شد و به هر دلیلی دچار وقفه شده بود و اظهار داشت: از جمله درباره همکاری‌ها در حوزه انرژی تصمیماتی اتخاذ و مقرر شد این همکاری‌ها با قوت ادامه پیدا کند. همچنین در حوزه‌ همکاری‌های تجاری و اقتصادی، با موافقت دو کشور رسیدن حجم مبادلات به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول هدف‌گذاری شد.

رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه در دیدارهایی که با فعالان اقتصادی پاکستانی داشتیم آنها مصمم بودند کار را به نحوی دنبال کنند که در زمان کوتاهی به حجم تجارت ۱۰ میلیارد دلاری برسیم، تصریح کرد: در حوزه کار فرهنگی نیز به دلیل قرابت‌های فرهنگی و ارتباطات همسایگی قلبی و قبلی تصمیمات خوبی اتخاذ شد و در مجموع آنچه ضرورت داشت میان دو کشور در جلوه اسناد همکاری متجلی شود، انجام شد. همچنین در مذاکرات صورت گرفته با مسئولان عالی دو ایالت پنجاب و سند نیز که همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی زیادی با ایران دارند، توافق شد موانع گسترش همکاری‌ها رفع و کار با قوت دنبال شود.

رئیسی با اشاره به بخش دوم سفرش به سریلانکا، خاطرنشان کرد: اولین موضوع سفر به سریلانکا که ارتباطات خوبی با ما دارد، افتتاح طرح بزرگ و چند منظوره برق‌آبی در این کشور بود که از سوی شرکت ایرانی فرآب با تکنولوژی کاملا به‌روز و سطح بالا و پیچیده و کار علمی قابل توجه اجرا شده بود. بهره‌برداری از این سد خبر خوبی برای مردم سریلانکا بود و قرار شد نسبت به صدور خدمات فنی و مهندسی از ایران به سریلانکا کار با قوت دنبال شود.

رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف از جمله صدور خدمات فنی ـ مهندسی دارد که می‌توانیم بر اساس آنها همکاری‌های خوبی با کشورهای همسو، همسایه و آسیایی داشته باشیم، گفت: موضوع دوم سفر به سریلانکا گسترش تجارت و همکاری اقتصادی با این کشور بود که تصمیمات خوبی درباره آنها اتخاذ شد.

رئیسی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه ارتباط با کشورهای آسیایی به ویژه پاکستان و سریلانکا در حوزه همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بیش از پیش گسترش یابد، افزود: این سفر در مقطع فعلی می‌تواند گام مثبتی در جهت توسعه روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری با همسایگان و کشورهای همسو و مستقل باشد.

رئیس دولت سیزدهم همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط منطقه، تحولات اخیر و نیز مسئله غزه نَفس برگزاری این سفر چه دستاوردهایی داشت؟ گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشورهای همسو و مستقل بود. منطقه و جهان این پیام را از این سفر دریافت کردند که جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است که هم می‌تواند از جایگاه اقتدار و عزت سخن خود را با دشمنان بیان کند و هم ارتباط خود را با دوستان تداوم و تحکیم بخشد.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899379

دیگر خبرها

  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • ساترا رقیب است یا شریک تولیدات تصویری؟/ ۷۰۰ تقاضا در انتظار مجوز
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • روایت رئیسی از محدودیت های امنیتی برای حضورش در برخی اجتماعات پاکستان /برق آبی سریلانکا از سوی شرکت ایرانی با تکنولوژی پیچیده اجرا شده است