Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در تماس تلفنی با همتای ایرانی با بیان اینکه نباید اجازه داد دیگران از سوءتفاهمات بین دو کشور استفاده کنند، تأکید کرد که هرگونه سوءتفاهمی باید در محیط دوستی و برادری حل و فصل شود و باکو آماده گسترش همه جانبه روابط است.

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و جیحون بایرامف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان امروز (شنبه) در یک گفت‌وگوی تلفنی در خصوص روابط دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه آذربایجان در ابتدا جویای حال وزیر امور خارجه کشورمان شده و برای ایشان شفای عاجل طلب کرد.

امیرعبداللهیان با یادآوری برادری و روابط نزدیک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، خاطرنشان کرد که در ماه‌های اخیر همزمان با بروز برخی سوتفاهمات، طرف‌هایی که دوست‌دار روابط خوب بین دو کشور نیستند، فعال شده بودند که با درایت مقامات دو کشور از آن عبور کردیم.اکنون دو کشور می توانیم  به سمت گسترش هر چه بیشتر همکاری‌های دوجانبه حرکت کنیم.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز با بیان اینکه نباید اجازه داد دیگران از سوءتفاهمات بین دو کشور استفاده کنند، تأکید کرد که هرگونه سوءتفاهمی می‌بایست در محیط دوستی و برادری حل و فصل شود و باکو آماده گسترش همه جانبه روابط است. 

روابط تجاری دوجانبه و تعیین نماینده در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور از جمله دیگر موضوعات مورد اشاره در این تماس بود.

وزیر امور خارجه همچنین خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی ایران از فرمت‌های منطقه‌ای از جمله فرمت ۳+۳ قویا حمایت می‌کند و معتقد است که می‌توان مشکلات منطقه‌ای را از طریق ساز و کارهای درون‌منطقه‌ای حل و فصل کرد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جیحون بایراموف جمهوری آذربایجان امیرعبداللهیان ایران جمهوری آذربایجان وزیر امور خارجه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۰۹۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی

پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

 پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه  تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشور‌های منطقه  برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

 امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی