Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با افتتاح استودیوی صوتی و تصویری گام مهمی برای راه اندازی دانشکده مجازی در آینده در دانشگاه علوم پزشکی قزوین مهیا شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عصر شنبه در مراسمی با حضور پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین و جمعی از مدیران دانشگاه استودیوی صوت و تصویر دانشگاه علوم پزشکی قزوین افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیمان نامدار در مراسم افتتاح استودیوی صوتی و تصویری دانشگاه علوم پزشکی اظهارداشت: یکی از اتفاقاتی که در کنار سایر اقدامات انجام شده با جدیت پیگیری شد راه اندازی یک استودیو برای تولید محتوای در فضای مجازی بود که امروز این امکان ایجاد شده تا بتوانیم با استفاده از کارشناسان علوم پزشکی در هر زمانی اطلاعات علمی موثقی از بخش های مختلف درمانی و بهداشتی در اختیار بخش های مختلف جامعه قرار دهیم.

وی اضافه کرد: امروز سلامت مردم اهمیت زیادی دارد اما استودیو را فقط برای آموزش سلامت افتتاح نکرده ایم بلکه می خواهیم فضایی ایجاد کنیم تا تولید محتوای مستمر داشته باشیم و به سمت ایجاد دانشکده فضای مجازی در دانشگاه برویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: در دانشگاه به تولید مستمر محتوای آموزشی نیاز داریم و باید این امکان در زمانهای مختلف  به سرعت قابل دسترس باشد و بتوانیم از ظرفیت کارشناسان درمانی و بهداشتی برای تامین نیازهای خود استفاده کنیم و داشتن این استودیو این امکان را مهیا خواهد کرد تا اطلاع رسانی مناسبی در موضوعات پزشکی و مرتبط با سلامت داشته باشیم.

نامدار یادآورشد: در حال حاضر 10 دانشگاه علوم پزشکی در سراسر کشور به استودیوی اختصاصی مجهز شده اند و امروز قزوین در واقع یازدهمین استانی است که در دانشگاه علوم پزشکی استودیوی صوت و تصویر راه اندازی شده است.

وی گفت:این مرکز می تواند به توانمند سازی هیئت علمی دانشگاه کمک کند تا برای آموزش گروههای مختلف و یادگیری الکترونیک و توسعه تکنولوزی آموزشی هم مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: مدیریت این مجموعه به صورت علمی هم در چارت سازمانی باید تعریف شود و به تدریج وارد مرحله ای شویم که با این امکانات بتوانیم دانشکده مجازی را در دانشگاه علوم پزشکی قزوین راه اندازی کنیم.

استودیوی رادیویی و تلویزیونی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در دو طبقه با زیربنای 220 متر مربع ساخته شده و دارای یک استودیوی رادیویی و یک استودیوی تلویزیونی، اتاق رژی، بخش تدوین و ضبط حرفه ای صدا و تصویر است.

استودیو های رادیویی و تلوزیونی و اتاق فرمان در طبقه اول به مساحت 150 متر و بخش تدوین در طبقه دوم با 70 متر مربع زیربنا قرار دارد.

برای ساخت و راه انداری این مجموعه صوتی و تصویری که در محوطه پردیس دانشگاه قرار دارد ، بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان از سوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین هزینه شده است.

   

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: علوم پزشکی قزوین پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان دانشگاه علوم پزشکی قزوین دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۰۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه

قباد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای توسعه متوازن تجهیزات پزشکی در مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) و با پیگیری‌های صورت گرفته، پس از ماه‌ها تلاش بی وقفه ، دستگاه MRI نسل جدید در این مرکز راه اندازی و اولین MRI (به صورت آزمایشی) انجام شد.

وی افزود: این دستگاه از سری محصولات تولیدی کمپانی فیلیپس، مدل ۵۳۰۰ بوده و از وجوه تمایز آن نسبت به سایر دستگاه‌های مشابه موجود، عدم نیاز به تزریق متناوب هلیم می‌باشد که این امر از جنبه‌های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: ارزش تقریبی روز این دستگاه نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی افزود: امید است با بهره برداری از این دستگاه شاهد توقف اعزام بیمار به خارج از بیمارستان برای انجام تصویربرداری بر مبنای MRI باشیم و تا حدودی رفاه نسبی برای همشهریان عزیز به همراه داشته باشد.

محمدی همچنین خبر داد: با پیگیری‌های بی وقفه مسئولان دانشگاه، یک دستگاه MRI یک و نیم تسلا از سری محصولات تولیدی کمپانی زیمنس در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب راه اندازی شده است و ارزش تقریبی روز این دستگاه ۵۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.

وی گفت: با نصب و راه‌اندازی این دستگاه در اسلام آباد غرب علاوه بر ارتقا سطح کیفی خدمات درمانی، مردم غرب استان از مراجعه به مرکز استان بی نیاز خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: با راه اندازی این دو دستگاه، تعداد دستگاه‌های MRI استان جهت ارائه خدمات لازم به بیماران به ۵ دستگاه خواهد رسید.

کد خبر 6089011

دیگر خبرها

  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه
  • رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی