Web Analytics Made Easy - Statcounter

غفور جهانی، مردی است که با تیم ملی به المپیک ۱۹۷۶ مونترال و جام جهانی ۱۹۷۸ صعود کرد و از اعضای تیم ملی در این دو رقابت بود. او پیش از این با تیم ملی به قهرمانی بازی های آسیایی ۱۹۷۴ تهران و قهرمانی جام ملت های ۱۹۷۶ رسید. غفور جهانی، پر افتخارترین گیلانی تاریخ فوتبال ایران است.

به گزارش طرفداری، غفور جهانی در گفتگوی تلفنی با مهدی حدادپور تیم منتخب قرن خود را به شرح زیر انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دروازه بان:

ناصر حجازی گلری بود که مسیر توپ را خوب تشخیص می داد و شیرجه بیهوده نمی زد. بعد از ناصر حجازی، انتخاب دوم من احمدرضا عابدزاده است.

مدافعان میانی:

پرویز قلیچ خانی و حسین گازرانی را انتخاب می کنم. اگر نظر من را بخواهید، در همه پست ها اول و آخر می گویم پرویز قلیچ خانی، هم انسان شریفی بود و هم بازیکنی شایسته. حسین گازرانی هم گرچه مدت زیادی در تیم ملی نبود اما در بازی های سخت واقعا یاری گر تیم ملی بود.

دفاع راست:

حسن نظری آن زمان بازیکن مدرنی در پست خودش بود. با اجازه روح مرحوم آشتیانی، من حسن نظری را انتخاب می کنم.

دفاع چپ:

با تقدیر از زنده یاد مهرداد میناوند، آندرانیک اسکندریان را انتخاب می کنم. ایشان در سه پست بازی می کرد.

هافبک دفاعی:

محمد صادقی بازیکنی جنگنده، با تکنیک و دونده بود. البته در این پسن کریم باقری هم واقعا لایق و با توان بود. تا پای جان بازی می کرد.

هافبک راست:

علی پروین بازیکنی بود با تکنیک عالی. روی دستمال چهار نفر را دریبل می کرد. فکر کنم نامجو مطلق هم برای این پست واجد شرایط باشد. بچه محل ما هم است.

هافبک چپ:

ابراهیم قاسمپور در جوانی به اوج رسید و دارای تکنیک بالا بود. بازی بسیار خوبش جلوش بروژ را از یاد نمی برم. مرحوم ایرج دانایی فرد هم بازیکنی شایسته و لایق بود.

هافبک هجومی:

سیروس قایقران عالی بود. بازیکنی کامل که به مهاجمان خوب توپ می رساند. از بچگی که دفاع چپ بود او را آوردیم هافبک وسط. یک بار پرویز قلیچ خانی در بهمن سال ۱۳۶۰ و زمانی که هنوز ایران بود به من گفت غفور این جوان بالاتر از من خواهد شد. در این پست حمید استیلی هم شایسته است.

مهاجمان:

هیچکس نمی تواند منکر توان علی دایی شود. تداومش در تیم ملی بسیار خوب بود. غلامحسین مظلومی را به عنوان زوج دایی انتخاب می کنم. گل زدن از سر و رویش می بارید. واقعا فرصت طلب بود. در خط حمله مهدی طارمی و سردار آزمون هم لایق هستند.

غفور جهانی در ادامه از پرویز قلیچ خانی، علی پروین و سیروس قایقران به عنوان بازیکنان قرن یاد کرد و عنوان مربی قرن را به حشمت مهاجرانی و فرانک اوفارل داد. پیشکسوت فوتبال ایران محمد صالحی را بهترین داور قرن و تیم ملی ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین را بهترین تیم قرن دانست.

در بخش پایانی غفور جهانی سه ورزشکار از سه رشته مختلف انتخاب کرد، محمد نصیری قهرمان وزنه برداری، علیرضا سلیمانی قهرمان و پهلوان کشتی و حسین اغماض، قهرمان بوکس، پایان بخش انتخاب های غفور جهانی بود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: پرویز قلیچ خانی انتخاب می کنم غفور جهانی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۰۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند

امام جمعه شهرستان خوی گفت: در گره‌گشایی مردم و کاهش مشکلات جامعه پیشتاز باشید و در تصمیماتتان الگویتان امام علی(ع) باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در گرامیداشت روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا خطاب به اعضای شوراها اظهار کرد: منتخبان مردم در مدیریت شهری و روستاها باید امانت‌دار مردم و بیت‌المال باشند.

وی افزود: مسئولیت خطیری که بر عهده دارید، در راستای حل مشکلات مردم و جامعه به‌کارگیری کنید.

امام جمعه شهرستان خوی گفت: اعضا شوراهای شهر باید به فکر شهروندان بوده باشند و از هرگونه فعالیت در راستای مطامع شخصی بپرهیزند.

قاسم‌خانی خطاب به شوراها ادامه داد: در گره‌گشایی از مردم و کاهش مشکلات جامعه پیشتاز باشید و در تصمیماتتان الگویتان امام علی (ع) باشد.

کد خبر 748412

دیگر خبرها

  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • چشمک به سکوی سوم با درخشش تکراری امیر غفور
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • پای پیشکسوتان صنایع دستی به ارگ کریم‌خانی شیراز باز شد
  • شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند
  • قایقران‌ها را با تمرین پشت سد به جنگ المپیک نفرستید
  • رویارویی حساس قرقیزستان و افغانستان
  • قرقیزستان حریف افعانستان برای صعود به جام جهانی
  • قرقیزستان حریف افغانستان برای صعود به جام جهانی شد