Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان خیابان جعفری یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین محلات بروجرد است. بافتی تاریخی که بناهای قدیمی همچون مسجد جامع، امام و راسته بازار در دل این بافت قرار دارد.

قرار بود پیاده‌رو در این خیابان ایجاد و تبدیل به یک جاذبه گردشگری شود تا با پیاده‌روی در این پیاده‌رو در تاریخ قدم بزنیم.

شهرداری بروجرد بنا داشت پیاده‌راهی به مساحت ۸۰۰۰ مترمربع را در این خیابان احداث کند تا گام‌های سبک شهروندان جای لاستیک‌های سنگین خودروها را بگیرند و خاطرات این محله قدیمی برای همیشه برای مردم این شهر ثبت و نگهداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما براساس تصمیم کارگروه ترافیک شهرستان اجرای طرح پیاده‌رو سازی سه راه جعفری بروجرد متوقف و به زمان دیگری موکول شد.

در حالی‌که احداث این پیاده راه یکی از خواسته‌های دیرینه و به‌حق مردم است که با اجرای این پروژه می‌توانیم حس آرامش و آسایش را به همشهریان القا کنیم.

یحیی عیدی بیرانوند شهردار بروجرد در این رابطه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای خیابان جعفری خود شهرداری طرح تهیه کرده است زمانی‌که خودش طرح تهیه کرده پرسنل شهرداری توانمند هستند.

وی تصریح کرد: طرح به مشاور داده شده که از یک رتبه و شناسنامه علمی برخوردار بشود و مصوبه شورای ترافیک شهرستان را بگیریم.

شهردار بروجرد خاطرنشان کرد: تجربه همچین کاری را در کرمانشاه دارم و خودم اجرا کرده‌ام این را حتما پیگیری می‌کنیم مگر اینکه مردم در مقابل ما بایستند که آنها را توجیح می‌کنیم و فیلم برای آنها نمایش می‌دهیم که چه هست و می‌خواهد چه بشود.

عیدی بیرانوند اضافه کرد: هیچ مانعی هم برای آنها ایجاد نمی‌شود و در این مسیر جدی هستیم و در بودجه سال آینده اجرای محور پیاده جعفری را می‌آوریم اما در این راستا همکاران باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: باید مسیر گردشگری و جاده سلامت و محور پیاده مرکز شهر را راه بیندازیم و این ترافیک را به حاشیه‌ها انتقال بدهیم لایحه‌ای به شورای شهر داده‌ایم که هر پزشک و داروسازی که در مرکز شهر بخواهد دفتر و مطلب افتتاح کند جریمه زیادی را باید به شهرداری بدهد و هرکس در بافت کم تراکم و حاشیه‌ای بخواهد مطب و داروسازی داشته باشد ۳۰-۴۰درصد به آن تخفیف داده می‌شود.

سه‌راه جعفری یکی از خیابان‌های اصلی شهر بروجرد و در واقع مرکز خرید اصلی به حساب می‌آید؛ می‌توان گفت این خیابان پرترددترین خیابان شهر بروجرد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها شورای شهر ايسنا بروجرد پیاده راه شهرداري پیاده رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۱۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله امراللهی بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری روسای کمیسیون های تخصصی شورای شهر قم گفت: اسفندماه سال گذشته تعدادی از مدیران شهری به یکی از کشورهای اروپایی سفر داشتند که البته اینگونه سفرها در گذشته نیز بوده است.

رییس کمیسیون عمران و معماری شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: طی سالهای اخیر مدیران و کارشناسان قطار شهری به منظور بازدید از کارخانه ها و تامین تجهیزات پروژه قطار شهری به برخی از کشورهای خارجی سفر کردند.

وی با بیان اینکه دو عضو شورای اسلامی شهر قم به عنوان عضو ناظر در این سفر حضور داشتند افزود: برخی از هیات همراه همانند مدیر کل حراست شهرداری به منظور نظارت و معاون امور مالی و اقتصادی شهرداری در راستای انعقاد قراردادها حضور داشتند.

امراللهی با اشاره به دستاوردهای این سفر گفت: خرید سه دستگاه لوکوموتیو شانتر، درزین جرثقیل دار و خودروی امدادی در این سفر مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت و پیش پرداخت هایی برای خرید دو دستگاه واریز شد.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم گفت: ۱۳ خیابان از ۱۶ خیابان در طی مدت فعالیت شورای اسلامی شهر قم بازگشایی شد و ساختار معابر نیز تا حدی تکمیل شده است.

وی گفت: بازگشایی خیابان های شهیدان برقعی، شهید صادقی، بلوار جمهوری، شهید خسروی، پروژه چهل اختران، عماریاسر، تکمیل طرح میدان تره بار در میدان شهید مطهری و پروژه بازآفرینی قبرستان نو در سال گذشته اجرایی شد.

امراللهی با تاکید بر توسعه شهرسازی الکترونیک گفت: در کمیسیون معماری و شهرسازی تلاش شد تا مجموعه کار نظام مهندسی از شهرداری مستقل شویم و عملکرد در بخش زیرسازی سیستم ها در حوزه بانک های اطلاعاتی مطلوب بوده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم افزود: قم در حوزه نمای ساختمان از دیگر شهرها وضعیت بهتری دارد و البته در بخش معماری و شهرسازی برنامه ها سطحی بوده است.

کد خبر 6088168

دیگر خبرها

  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • مرگ موتورسوار در کورس با پراید/ فوت عابر پیاده در پی فرار راننده مقصر
  • پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود
  • خصوصیات شهید مطهری باید برای معلمین الگو باشد
  • فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد
  • فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | دیه قطع درختان شهر کجا هزینه شد؟
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد
  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد