Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@19:57:49 GMT

/پیگیری پروژه/ راه‌آهن بروجرد در مرحله پیمان‌سپاری

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۱۰۳۵

/پیگیری پروژه/ راه‌آهن بروجرد در مرحله پیمان‌سپاری

ایسنا/لرستان طرح راه آهن بروجرد در سال‌های گذشته مطرح شده ولی عملیات اجرایی آن هنوز آغاز نشده است.

اجرای راه آهن یکی از اولویت‌های شهرستان بروجرد است که ردیف ملی در بودجه و هم مصوبه کمیسیون تخصصی ماده ۲۳ را دارد.

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در این رابطه، اظهار کرد: عملیات اجرایی ۲۶ کیلومتر راه آهن دورود - بروجرد در مرحله عقد قرارداد با پیمانکار است و به زودی آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: سال ۹۶ قرار بود ادغام آنتنی (خط ریلی عبوری بدون ایستگاه) راه آهن دورود به بروجرد در پروژه دورود – خرم‌آباد - اندیمشک انجام شود که با توجه به اعتراض مردم و مطالبه آنها برای داشتن ایستگاه راه آهن، انجام نشد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس خاطرنشان کرد: بر این اساس در سال ۹۷ اخذ مصوبه کمیسیون تخصصی ماده ۲۳ از سازمان برنامه و بودجه جهت راه آهن دورود - بروجرد - ملایر به عنوان شرط لازم برای اخذ ردیف ملی این طرح در دستور کار قرار گرفت.

گودرزی اضافه کرد:  سال ۹۸ اخذ ردیف ملی برای قانون بودجه ۱۳۹۹ جهت راه آهن دورود - بروجرد - ملایر انجام و بر این اساس، اردیبهشت ۹۹ مطالات طرح آغاز و این ردیف اعتباری در بودجه ۱۴۰۰ نیز تکرار شد.

وی بیان کرد: اردیبهشت امسال برگزاری مناقصه جهت انتخاب پیمانکار به منظور اجرای ۲۶ کیلومتر راه آهن دورود - بروجرد به عنوان فاز اول خط ریلی دورود - بروجرد - ملایر برگزار و پیمانکار انتخاب شده و هم اکنون در حال طی مراحل اداری جهت انعقاد قرارداد است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس ادامه داد: در دیدار با اهالی این ۲ روستا مقدمات آزاد سازی مسیر راه آهن فراهم و مبالغی برای تامین اعتبار مطالبات کشاورزان منطقه در نظر گرفته شده است.

فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی نیز در این‌رابطه به ایسنا، گفت: راه آهن دورد بروجرد ملایر پیمان سپاری شد.

وی تصریح کرد: در دیدار با خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و خطیبی معاون ریلی این شرکت پیگیری‌های لازم جهت تسریع در آغاز پروژه ریلی دورود-بروجرد-ملایر صورت گرفت.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به مشخص شدن پیمانکار این پروژه مهم شهرستان و با پیگیری‌های صورت گرفته امید است به زودی عملیات عمرانی این خط ریلی آغاز شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها ایسنا مجلس شورای اسلامی ایستگاه راه آهن اشترینان عباس گودرزی ملایر فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس راه آهن دورود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۱۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر تسریع صدور پروانه‌های ساختمانی گفت: لازم است پیگیری شود که صدور پروانه کمتر از یک ماه انجام شود، زیرا به‌نفع مردم و هم مناطق است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: درخواست من این است که در بحث بازدیدها از پروژه‌های شهری، شهردار و مدیران مناطق اقدام کنند و مشخص شود چند روز این پروژه‌ها برای به ثمر رسیدن طول می‌کشند.

وی با تاکید بر تسریع صدور پروانه‌های ساختمانی گفت: پیگیری شود که بحث صدور پروانه کمتر از یک ماه انجام شود، زیرا به‌نفع مردم و هم مناطق است و اگر برای بازدید با کمبود نیرو مواجه هستند، نیروی حجمی به‌کار گرفته شود.

کد خبر 748746

دیگر خبرها

  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • آغاز به کار مرحله دوم ساخت بیمارستان سی سخت
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • طرح ساخت هواپیمای مسافربری مورد تاکید رئیس‌جمهور در قالب کنسرسیومی بین‌المللی در حال پیگیری است
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه