Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ۱۶ فروند جنگنده و هواپیمای ضد زیر دریایی چین عازم منطقه پدافندی تایوان شدند.

این خبر را وزارت دفاع تایوان اعلام کرد و گفت: ۱۶ فروند هواپیمای نظامی چین از جمله ۱۰ فروند جنگنده «جی -۱۶» و ۶ فروند جنگنده جی -۱۰ این کشور وارد منطقه پدافند هوایی تایوان در جنوب غربی این جزیره شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع تایوان در عین حال از رهگیری و اعزام جنگنده‌های خود به منطقه برای تقابل با جنگنده‌های نیروی هوایی چین خبر داد.

تایوان طبق اصل چین واحد بخشی از تمامیت ارضی دولت پکن است حال آنکه آمریکا در سودای مهار قدرت یابی چین در قرن ۲۱، به دنبال تحریک جریان‌های جدایی طلب این منطقه است و در این مسیر، از حمایت شرکای اروپایی نیز برخوردار می‌شود.

تایوان روز چهارشنبه از دیدار اولین هیئت پارلمان اروپا از این جزیره، استقبال و این سفر را در راستای روابط مستحکم‌تر با اروپا، پراهمیت تلقی کرد.

هیئت مذکور به سرپرستی «رافائل گلاکسمن» نماینده فرانسوی پارلمان اروپا باین سفر سه روزه به تایوان را انجام داد تا درباره تهدیدات پیچیده از جمله اطلاعات نادرست و حملات سایبری با مقامات تایوان گفتگو کند.

پیشتر وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای به لیتوانی و مقام‌های رسمی اتحادیه اروپا هشدار داده بود تا پیوندهایشان با پکن را بر سر موضوع تایوان و گشایش سفارت کشورهای حوزه بالتیک در تایپه، سست نکنند.

مراکز دیپلماتیک تایوان در دیگر کشورهای اروپایی و آمریکا معمولاً برای خودداری از تحریک چین، نمایندگی تایپه (چین تایپه) خوانده می‌شوند. در صورت استفاده از نام جزیره تایوان بیم آن می‌رود که جمهوری خلق چین واکنش تند متقابلی را نشان دهد.

کد خبر 5345458

منبع: مهر

کلیدواژه: تایوان چین جنگنده ایالات متحده امریکا عراق روسیه لبنان رژیم صهیونیستی عربستان سعودی فلسطین افغانستان ایران جورج قرداحی اتیوپی ترکیه داعش طالبان فروند جنگنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۱۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، چین امروز دوشنبه بحث انتقام‌جویی از آمریکا بابت قانونی کردن مصوبه‌ای را پیش کشید که به تقویت توان نظامی تایوان منجر می‌شود و به دنبال سلب مالکیت صاحب چینی شبکه اجتماعی تیک‌تاک است.

چهارشنبه گذشته، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، مصوبه بسته کمک‌های نظامی جدید کنگره را امضا کرد که بخش قابل‌توجهی از آن به اوکراین و رژیم صهیونیستی اختصاص داده‌ شده است.

هم‌زمان، وی لایحه جداگانه‌ای را هم امضا کرد که ضمیمه این مصوبه بود و شامل لغو مجوز تیک‌تاک در آمریکا در صورت امتناع مالک چینی از واگذاری حق مالکیت ظرف مدت ۹ ماه تا یک سال می‌شود.

در همین ارتباط، «لین جیان» (Lin Jian) سخنگوی وزارت خارجه چین، آمریکا را از اجرای بخش‌های منفی این مصوبه که به چین مربوط است، بر حذر داشت.

وی دراین‌باره گفت: اگر آمریکا در ادامه دادن به این مسیر سرسختی به خرج دهد، چین هم گام‌های قاطعانه و قدرتمندی را در راستای دفاع از امنیت و توسعه منافعش بر خواهد داشت.

 آمریکا به‌رغم عدم برخورداری از روابط دیپلماتیک با تایپه، اصلی‌ترین حامی نظامی تایوان است- جزیره‌ای خودمختار که پکن حق مالکیتش را خط قرمز خود می‌داند و بار‌ها به واشینگتن درباره تحریک جریان‌های جدایی‌طلب آن هشدار داده است.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت
  • نمایش توانمندی هنرجوهای هنرستان‌های قشم
  • نمایش توانمندی بیش از ۲ هزار هنرجوی هنرستان‌های قشم
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • پیروزی تیم والیبال دانش‌آموزی مقابل چین تایپه/ تقابل با آلمان در فینال جهان