Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان بازنویسی یکی از انواع ادبی است که در ادبیات کودک و نوجوان دیده می‌شود. برخی از شاعران و نویسندگان به سراغ بازنویسی آثار کهن رفتند. این بار یک شاعر کودک و نوجوان به سراغ یکی از آثار عطار نیشابوری رفته است.

بیشتربخوانید

ماجرای عاشقانه لیلی و مسلم را در «آراز» بخوانید


کتاب «۲۸ قصه از مصیب نامه عطار» اثر جعفر ابراهیمی در نشر قدیانی منتشرشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفر ابراهیمی از شاعران کودک و نوجوان  «مصیبت نامه» را از میان آثار عطار  برای بازنویسی برگزید. این شاعر داستان‌های «مصیبت نامه» را با زبانی ساده و روان برای مخاطب امروز کودک و نوجو. ان بازنویسی کرده است.

از جمله آثار این کتاب می‌توان به «گداترین در شهر»، «خری که گم شده بود»، «دزد حق شناس» و «مار و افسون» اشاره کرد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معرفی کتاب انتشارات قدیانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۱۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس

به گزارش خبرنگار مهر، به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، فیلم «اقیانوس پشت پنجره» ساخته بابک نبی زاده به مناسبت روز خلیج فارس به‌صورت همزمان در شانزده منطقه از استان هرمزگان، اکران می شود.

این فیلم، در هفته ملی خلیج فارس روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷، به صورت رایگان و همزمان در سالن های مراکز کانون پرورش فکری استان هرمزگان اکران خواهد شد. پس از اکران، تماشاگران در فضای اسکای روم ارتباط تصویری با کارگردان و عوامل اجرایی خواهند داشت.

«اقیانوس پشت پنجره» در آخرین حضور بین المللی خود موفق به دریافت «جایزه بزرگ بهترین فیلم کودک» از جشنواره «لکنو» هند شده است و پیش از این نیز جایزه بهترین فیلم کودک و نوجوان جشنواره کودک و نوجوان اصفهان (۱۳۹۸)، جایزه صلح جهانی کنوانسیون حقوق بشر(۲۰۲۰)، جایزه هیات داوران یونیسف از جشنواره کوک اصفهان (۲۰۲۰)، جایزه بهترین فیلم کودک جشنواره سانفرانسیسکو (۲۰۲۰)، بهترین فیلم کودک و نوجوان زیروپلاس روسیه (۲۰۲۱)، جایزه بهترین فیلم کودک کینولاب لهستان (۲۰۲۲) را کسب کرده است.

فیلم «اقیانوس پشت پنجره» داستان کودکان بومی و نیازمند جزیره ای زیبا و کوچک را روایت می کند که می خواهند با کارناوالی که تدارک دیده اند، با موسیقی سنتی و رقص و نمایش‌های آیینی، جزیره خود را به توریست‌های خارجی معرفی کنند و از این طریق درآمدی داشته باشند.

این فیلم، در تابستان سال ۱۳۹۸ در جزیره های قشم و هنگام ساخته شد و عوامل آن عبارتند از بازیگران: محمد آزادی، حدیثه کرمی، جعفر قاسمی، ایوب رحیمی، مهران مظفری، غلام رنجبر، سید طاهر عزیزپور، بهرام کمیجانی، نویسنده و کارگردان: بابک نبی زاده، تهیه کننده: سید جلال چاوشیان، مجری طرح: محمد رضا کریمی صارمی، مدیر فیلمبرداری: حمید مهرافروز، آهنگساز: محمد فرشته نژاد، طراح صحنه و لباس: مجید علی اسلام، تدوین: کاوه ایمانی، مدیر تولید: مهدی مددکار، پشتیبانی تولید: محمد حبیبی، صدابردار: جعفر علیان، عکس: مصطفی مهدوی، علی اکبر اسماعیلی، صداگذار: مهزیار یزدانی نیا، برنامه ریز: محمد حمیدی، دستیار اول کارگردان: حامد نوبری، منشی صحنه: نرگس مولوی، تصحیح رنگ و نور: علی شهریاری، گریم: داریوش صالحیان. هاشم جوری، پخش بین الملل: فاطمه محسنی، مدیر روابط عمومی: حمید حسین زاده.

کد خبر 6093073 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • نوجوان سمنانی به بخش داستانِ باشگاه ادبی «قاف» راه یافت
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • شمه‌ای از بی‌کفایتی پهلوی
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»