Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین میرزازاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره مدال طلای کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال جهان، عدم حضور در مسابقات جهانی نروژ، رقابت با علی‌اکبر یوسفی برای پوشیدن دوبنده ملی و … صحبت‌هایی مطرح کرد که متن آن را در زیر می‌خوانید:

فارس: بعد از ابتلا به کرونا و عدم حضور در مسابقات جهانی نروژ، به رقابت‌های زیر ۲۳ سال اعزام شدی و طلا گرفتی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این باره صحبت کن.

من بعد از المپیک به دنبال مدال خوشرنگ در مسابقات جهانی بودم تا بتوانم دل مردم را شاد کنم اما شرایطی رقم خورد که نتوانستم به مسابقات جهانی نروژ اعزام شوم، در نهایت به رقابت‌های زیر ۲۳ سال جهان اعزام شدم و در صربستان کشتی گرفتم. 

فارس: سطح مسابقات را چطور دیدی؟

مسابقات از سطح بالایی برخوردار بود چون عنوان‌داران جهانی در این رده سنی در آن شرکت داشتند. از طرفی برخی از ورزشکارانی که به مسابقات جهانی نروژ رفته بودند در این رقابت‌ها نیز شرکت کردند. داوید اوواسپیان حریف من از ارمنستان که در فینال با او مبارزه کردم در مسابقات جهانی نروژ هم حضور داشت.

فارس: با وضعیت آسیب‌دیدگی که از ناحیه مچ پا داشتی، با سختی در فینال مبارزه کردی اما طلا گرفتی.

بله شرایط سخت شده بود. من حریف ارمنستانی را قبلا در مسابقات دیگر شکست داده بودم. در این مسابقات در کشتی دوم و در زمان مبارزه با حریف روسی از ناحیه پا دچار آسیب‌دیدگی شدم. مچ پایم تورم شدیدی داشت به طوری که برای راه رفتن زیر بغلم را می‌گرفتند. من روی صندلی می‌نشستم، گرم می‌کردم و بعد برای مبارزه روی تشک می‌رفتم.

فارس: پزشکان درباره اینکه مبارزه نکنی صحبتی نداشتند؟

آنها اصلا وضعیت را ندیدند که اگر این طور بود شاید اجازه مبارزه نمی‌دادند. زمانی که در سالن گرم کردن بودم پرده را می‌کشیدم و چسب می‌زدم تا کسی نبیند و حریفان نیز متوجه آسیب‌دیدگی من نشوند. برای یک مسابقه که شب تا صبح روی پایم یخ گذاشتم تا بتوانم کشتی بگیرم.

 

فارس: زمانی که در تهران تمرین می‌کردی هم آسیب دیدی.

بله اما آن زمان مچ یک پای دیگرم بود به همین دلیل وزنم را روی پای دیگری می‌انداختم اما در مسابقات جهانی مچ پای دیگرم آسیب دید.

فارس: شما بارها با یوسفی برای پوشیدن دوبنده ملی مبارزه کرده‌ای، حالا او به جای شما به مسابقات نروژ رفت و مدال طلا هم گرفت. رقابت با او برای آینده چطور خواهد بود؟

از دست دادن مسابقات جهانی آن هم زمانی که خودت را شانس مدال می‌بینی و وقتی عنوان‌دارها حضور ندارند، سخت است اما هدف بالا بردن پرچم کشورمان است. این باعث خوشحالی است که مدال طلای سنگین‌وزن دل مردم کشورمان را شاد کرد.

فارس: برنامه‌ات برای مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی هانگژو چیست؟

ما نزدیک به ۲ سال برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس زمان داریم. تلاش من این است بتوانم در بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی عنوان کسب کنم، زمان باقی مانده به المپیک را مدال بگیرم تا بتوانم در المپیک پاریس ملی‌پوش شوم و این بار با مدالی خوشرنگ از المپیک برگردم. 

فارس: بعد از مسابقات جهانی نروژ تجلیل‌های زیادی از مدال‌آوران شد، برای تیم زیر ۲۳ سال هم این کار انجام شد؟

این کار برای بزرگسالان انجام شد، ارزش کار آنها بسیار بالاست و باید هم این تجلیل‌ها باشد. کشتی‌گیران برای این مدال‌ها از جان مایه می‌گذارند اما هنوز برای ما برنامه‌ای انجام نشده است. در اینجا جا دارد از مردم شهرم (گتوند خوزستان) تشکر کنم که استقبال گرمی از من داشتند.

فارس: در لیگ هم شرکت نمی‌کنی؟

فعلا قرارداد نبسته‌ام اما شاید در آینده در مسابقات شرکت کنم. من فشار زیادی را تحمل کردم و بدنم به استراحت و ریکاوری نیاز دارد.

فارس: صحبت پایانی؟

از خانواده، مربیانم، کادر فنی تیم ملی و مردم عزیز کشورم تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: مسابقات جهانی نروژ مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۱۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا از پنجم اردیبهشت به میزبانی امارات برگزار شد و تیم ملی ایران که با ۹ نماینده در این رویداد آسیایی حاضر بود در نهایت با کسب دو مدال طلا و نقره به کار خود پایان داد.

در جریان این مسابقات نازنین فاطمه عیدیان در دوی ۴۰۰ متر مانع با ثبت حد نصاب ۵۸.۸۶ ثانیه برای اولین بار موفق به کسب مدال طلا شد. این نخستین باری بود که در رده سنی جوانان آنهم در بخش زنان ایران صاحب مدال طلا می‌شد.

مهدی هفت‌چشمه دیگر دونده ایران نیز در ماده پرتاب چکش با ثبت حد نصاب ۶۶.۶۴ متر نشان نقره این مسابقات را به دست آورد تا دومین مدال آور تیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا باشد.

علی سروری در پرتاب چکش، ملیکا نوروزی در پرتاب چکش، مانا حسینی پرتاب نیزه، سجاد آقایی در ماده ۴۰۰متر، الناز موسایی در هفتگانه، محمد حسام مظفری در ماده ۸۰۰متر و ارشیا مصدقی در ماده پرش دیگر نماینده های ایران در رقابت های آسیایی امارات بودند که از رسیدن به مدال باز ماندند.

کد خبر 6090611

دیگر خبرها

  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان
  • بیمه البرز، حامی چهل و چهارمین دوره جام جهان پهلوان تختی
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • کسب ۵ مدال طلا نشانه موفقیت ووشو است/ آمریکا حق ما را ضایع کرد
  • طلایی شدن تنها سهمیه کشتی فرنگی همدان در جام تختی
  • درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی
  • کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا
  • تجلیل از آقای ورزش ایران در حاشیه کشتی فرنگی جام تختی
  • میرزازاده: مسئولان به آرامش کشتی در المپیک کمک کنند
  • مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی در اردبیل