Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه  ایرنا از روابط عمومی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در نشست مشترک با مطالبه‌گران ضمن تقدیر از ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به مناسبت‌های هفته از جمله سالروز تبعید امام خمینی(ره)، اقدام دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و شهادت شهید فهمیده و ایثارگری رزمندگان همه این موارد را در راستای مطالبه‌گری و احقاق حقوق مردم دانست و اظهارداشت: مطالبه‌گری از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر و با همان ارزش، اهمیت آثار و شرایط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تاکیدات خداوند در قرآن کریم درباره امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: تعابیری که در روایات در مورد امر به معروف و نهی از منکر آمده از جمله نماد اسلامیت و غیرت دینی و وسیله اقامه سایر فرائض دینی همه در مورد مطالبه‌گری هم صادق است.
امام جمعه زاهدان و ادامه‌ داد: حتی در صورت تکفل امور مطالبه‌گری از سوی یک سازمان، خود مردم باید احساس مسوولیت کرده و به صورت عمومی این موضوع را دنبال کنند و نیاز است تا چنین جلساتی به صورت گسترده‌تر به صورت حضوری و مجازی برگزار شود.
وی شناخت حق و عدالت و پرهیز از سطحی‌نگری در امر مطالبه‌گری را مهم برشمرد و بر رعایت شرایط آن همانند امر به معروف و نهی از منکر تاکید و عقلانیت و پرهیز از غلیان احساسات را لازمه موفقیت، ماندگاری و پیشروی مطالبه‌گری عنوان کرد.
آیت‌الله محامی با تاکید بر اینکه روال مطالبه‌گری در دولت‌های مختلف نباید تغییری پیدا کند ادامه داد: رعایت حق و انصاف و پرهیز از برخوردهای حزبی و جناحی، نگاه ابزاری و منفعت‌گرایانه، جریان مطالبه‌گری را زمین‌گیر می‌کند.
 وی با تاکید بر شناخت مسائل عمده سیستان و بلوچستان و اولویت‌بندی آن‌ها در امر مطالبه‌گری خاطرنشان کرد: نگاه جامع به مسائل فکری، فرهنگی، اعتقادی، اقتصادی، اداری و اجتماعی ضرورت دارد چرا که در استان و کشور مشکلات متعددی وجود دارد و ممکن است پرداختن به یک مورد بدون توجه به موارد دیگر باعث تک‌بعدی شدن کار شود و همچنین احتمال دارد از یک مورد مهم غفلت شود در حالیکه امکانات و تلاش‌ها صرف یک مورد جزیی شده است.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان هم‌چنین بر اهمیت تقسیم کار و مطالبه‌گری گروه‌ها به صورت تخصصی تاکید و علت آن را نیز پیچیدگی برخی از موارد و سوژه‌ها عنوان کرد و خواستار هماهنگی بین مطالبه‌گران و تشکیل شبکه مطالبه‌گری در این استان و کشور شد و افزود: در مواردی اگر یک فرد به تنهایی مطالبه‌گری نماید ممکن است تحت فشار زیادی قرار بگیرد در حالی که در مطالبه‌گری شبکه‌ای این اتفاق رخ نمی‌دهد.
وی بر رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر تاکید و بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر مراتبی دارد که ابتدا ابراز ناخشنودی از عمل صورت گرفته، سپس امر به معروف و نهی از منکر زبانی و در مرحله سوم برخورد فیزیکی است که این مرحله شرایط خاصی دارد.

آیت‌الله محامی با اشاره به اینکه همه فقها بر این مورد اتفاق نظر دارند که انجام این ۲ واجب باید مرحله به مرحله صورت بپذیرد بر لزوم رعایت اخلاق و آداب مطالبه‌گری تاکید و خاطرنشان کرد: باید مراقبت کرد خود مطالبه‌گری یک منکر نشود که این امر باعث زمین‌گیری جریان مطالبه‌گری می‌گردد.
وی بر ملاحظه جوانب امر برای جلوگیری از بروز مفسده تاکید و ادامه داد: رعایت موقعیت زمانی و مکانی و شرایطی که جلوی سوء استفاده دشمن گرفته شود مهم است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بر لزوم حمایت و سازماندهی از ناحیه مردم و مسوولان و پیگیری تا وصول نتیجه تاکید و افزود: اگر موضوعات متعددی مطرح شود و بعد از طرح اولیه هر کدام سراغ دیگری برویم نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود اما مشخص کردن چند موضوع و پیگیری کامل تا وصول نتیجه راهگشا خواهد بود.

وی بر لزوم شرح صدر، پاسخگویی، همراهی و همدلی مسوولان با مطالبه‌گران تاکید بیان کرد: مثلا مسوولان باید در مورد طرح لوله‌گذاری در منطقه سیستان پاسخگو باشند و این که آیا چنین طرحی بر اساس نظرات کارشناسی انجام شده بود و یا این که آیا شهرداری زاهدان توانسته در مورد عملکرد خود افکار عمومی را قانع کند.
 
در ابتدای این دیدار محسن اکبری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان نشست حاضر را اولین گردهمایی مجمع مطالبه‌گران استان عنوان کرد که با هدف آموزش، شناخت پیدا کردن مطالبه‌گران از یکدیگر و برنامه‌ریزی امور برگزار شده است.
 علی احمدی معاون اطلاعات مردمی قرارگاه قُرب نیز در این نشست با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ یکم خردا ۹۸ در تبیین بیانیه گام دوم، رسالت قرارگاه قُرب را مبتنی بر بیانیه گام دوم و تشکیل هسته‌های مردمی عنوان و گفت: در این نشست مسوولیت‌ها با رأی شرکت‌کنندگان در مجمع مشخص شد و آقایان قنبری و ملایی به عنوان دبیر و نائب دبیر و خانم شیخی به عنوان نائب دبیر خواهران تعیین شدند.
سپس آقایان مهران خاکی‌زهی مهرستان حسین بنیادی و امین کمالی از منطقه سیستان و حامد سالاری از زاهدان ضمن تشکر از فراهم آوردن زمینه برای مطالبه‌گران سیستان و بلوچستان به مواردی از جمله لزوم حمایت از مطالبه‌گران‌نبود برنامه مشخص برای توسعه این استان و گلایه از محدود کردن مطالبه‌گران در منطقه پرداختند
 ابوالفضل احمدزاده دادیار حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به مواردی از جمله حمایت دستگاه قضایی از مطالبه‌گری لزوم پرهیز از سیاه‌نمایی و هتک آبروی افراد در مطالبه‌گری، تقاضای ورود مطالبه‌گران به عرصه اجرا و مطالبه‌گری بر اساس قانون پرداخت.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان امام جمعه زاهدان مصطفی محامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان امام جمعه زاهدان مصطفی محامی سیستان و بلوچستان امام جمعه زاهدان مصطفی محامی امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان مطالبه گران مطالبه گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۱۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون حفظ قرآن در سیستان و بلوچستان برگزار شد

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی جهانشاهی گفت: براساس آخرین اطلاعات موجود، همزمان با سراسر کشور، امروز، ۴۸۵ نفر در سه حوزه زاهدان، ایرانشهر و چابهار در مرحله آزمون کتبی نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم شرکت کردند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصداز افرادی که در این آزمون شرکت کردند مرد هستند ادامه داد: این آزمون کتبی در پنج سطح (از ۱۰ جزء تا حفظ کل) ویژه خواهران و برادران حافظ برگزار شد و افرادی که حائز امتیاز لازم در این مرحله شوند، در مرحله آزمون شفاهی که تیرماه امسال برگزار خواهد شد، شرکت کرده و پس از کسب حدنصاب امتیاز مدرک تخصصی حفظ خود را در سطحی که شرکت کرده باشند، دریافت خواهند کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: سطوح ارائه شده شامل درجه پنج برابر با مدرک دیپلم، درجه چهار برابر با درجه فوق دیپلم، درجه سه برابر با لیسانس، درجه ۲ برابر با کارشناسی ارشد و درجه یک برابر با دکترا است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • امام جمعه شیراز : در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند / شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد / یک دانشمند گفته اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم
  • هوای سیستان بارانی شد + فیلم
  • ورود عمره گزاران دو استان به فرودگاه بین المللی زاهدان
  • سیستان بارانی شد
  • خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان
  • امام جمعه همدان: مطالبه‌گر‌ مشکلات مردم خواهم بود
  • توصیه مهم امام جمعه زاهدان برای اجرای قانوان عفاف و حجاب
  • آزمون حفظ قرآن در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید