Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@12:36:55 GMT

هشدار به دستگاه‌ها درباره برای دورکاری مادران

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۲۳۷۷

هشدار به دستگاه‌ها درباره برای دورکاری مادران

آفتاب‌‌نیوز :

فاطمه قاسمپور در مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «پس از مصوبه جدید ستاد ملی کرونا و اعلام سازمان اداری و استخدامی به دستگاه‌های اجرایی مبنی بر لغو دورکاری، مشکلات عدیده‌ای برای مادرانی که دارای فرزند کمتر از شش سال و دبستانی بودند ایجاد شد. البته مطابق مصوبه هیات وزیران، این دسته از مادران می‌توانند در صورت قبول دستگاه اجرایی از شرایط دورکاری استفاده کنند اما اغلب دستگاه‌ها با درخواست این زنان موافقت نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این جهت بود که اواخر هفته گذشته نامه‌ای به رئیس‌جمهور از طرف فراکسیون زنان ارسال کردیم و متذکر شدیم که لازم است این دسته از زنان از شمول مصوبه ستاد کرونا خارج شوند و دستگاه‌ها مکلف باشند آنها را دورکار کنند. پس از آن طی اعلام رسانه‌ای سازمان اداری و استخدامی کشور، این سازمان مجدد بر همان مصوبه هیات وزیران استناد کرده و معتقد بود که زنان می‌توانند از آن مصوبه برای شرایط دورکاری استفاده کنند اما این مصوبه به هیچ عنوان دستگاه را مکلف نمی‌کند و از همین رو نیز مشکلی از این مادران حل نخواهد شد.

با این وجود با توجه به ادعای صورت‌گرفته به مدت دو هفته، نظارت خود را بر عملکرد دستگاه‌ها خواهیم داشت تا ببینیم تا چه اندازه خود را مکلف به اعطای دورکاری به این دسته مادران می‌دانند.»

بر اساس این گزارش چهارشنبه (۱۲ آبان ماه) فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رییس‌جمهوری خواستار شدند همچنان مادران شاغل دارای فرزند زیر شش سال و فرزند دبستانی از دورکاری استفاده کنند.

در بخشی از این نامه آمده است: «احتراماً پس از مصوبه جدید ستاد ملی کرونا و اعلام سازمان اداری و استخدامی به دستگاه‌های اجرایی مبنی بر لغو دورکاری، با توجه به کلی‌بودن این لغو و در نظر نگرفتن شرایط مادران شاغلی که فرزند زیر شش سال یا دبستانی دارند، مشکلات عدیده‌ای برای این دسته مادران ایجاد شده و در همین زمینه مراجعات مردمی به دفتر نمایندگان صورت گرفته است.

ضمن آن‌ که علیرغم اعلام رسانه‌ای معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری مبنی بر تداوم دورکاری برای این دسته از مادران، شاهد عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی در این زمینه هستیم.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا دور کاری زنان فراکسیون زنان دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۲۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به دستاوردئهای سفر دوم هیات دولت سیزدهم به استان سمنان بیان کرد: دستگاه های اجرایی را موظف کردیم که تک تک کارگروه های پیگیری مصوبات سفر استانی هیات دولت به استان سمنان را تشکیل و تمام مصوبات را تا اجرای کامل دنبال کنند.

وی با بیان اینکه مصوبات سفرهای استانداری و مدیران دستگاه های اجرایی به روستاهای استان نیز دیگر موضوعی است که باید پیگیری شود، تاکید کرد: ابلاغ پیگیری و به نتیجه رسیدن این مصوبات نیز صورت گرفته است.

استاندار سمنان ضمن اشاره به تداوم سیاست دیدارهای چهره به چهره مسئولان استانی با مردم در دورترین نقاط استان در سال جاری بیان کرد: حضور مسئولان و مدیران کل دستگاه های اجرایی از دورترین روستاهای بخش خارتوران تا مساجد بزرگترین شهرها امسال هم ادامه خواهد داشت چرا که عقیده داریم این اقدامات در کنار گره گشایی از مردم، امید افزایی را نیز صورت می دهد.

هاشمی با بیان اینکه روابط عمومی ها دیگر موضوعی است که بسیار برای ما تاکید دارد، گفت: مردم باید از طریق روابط عمومی ها و رسانه ها از عملکرد دستگاه های اجرایی استان سمنان آگاه شوند.

وی افزود: دستور ارزیابی عملکرد مدیران در زمینه ارتباط شان با روابط عمومی ها در سراسر استان سمنان داده شده تا مدیران همانطور که به مدیر مالی اداری اهمیت می دهند به مدیر روابط عمومی هم اهمیت دهند لذا باید مدیران دستگاه های اجرایی جایگاه روابط عمومی را بالا ببینند.

استاندار سمنان بیان کرد: روابط عمومی ها در خط مقدم تبیین عملکرد دولت و امید افزایی در سراسر استان سمنان هستند و از مدیران خواسته ایم که به این موضوع اهمیت بدهند و حتماً در ارزیابی هایمان به این موضوع نیز توجه خواهیم داشت.

هاشمی با بیان اینکه امیدآفرینی و جلب اعتماد مردم باید در برنامه کاری مسئولان قرار گیرد، تاکید کرد: اگر ما مردم را از عملکرد مان مطلع نسازیم گویا کاری انجام نداده ایم و این درست و قابل قبول نیست.

به گزارش مهر، سفر اول هیات دولت سیزدهم به استان سمنان آبان ۱۴۰۰ و سفر دوم فروردین ۱۴۰۳ صورت گرفت.

کد خبر 6092785

دیگر خبرها

  • حمایت زاکانی از طرح نور پلیس
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • پیگیری ۱۸۴ درخواست در ملاقات مردمی با فرماندار مشهد
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
  • مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • بازدید سرزده استاندار از دستگاه‌های اجرایی لرستان